پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدت مطالعه:1 دقیقه

 میزان افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان اعلام شد

در این مطلب به بررسی میزان افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان با رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۳ پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.
به گزارش سلام نو، رتبه‌بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می‌شود.
این رتبه بندی می‌تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری‌های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست‌های آموزشی کمک می‌کند.
هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است. رتبه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ چقدر به حقوق فرهنگیان جدید الاستخدامی اضافه خواهد کرد:

رتبه آموزشیار
لیسانس: حدود ۲،۳۵۰،۰۰۰ تومان
فوق لیسانس: حدود ۲،۶۰۰،۰۰۰ تومان
رتبه مربی معلم
لیسانس: حدود ۲،۹۰۰،۰۰۰ تومان 
فوق لیسانس: حدود ۳،۱۵۰،۰۰۰ تومان
رتبه استادیار معلم
لیسانس: حدود ۳،۴۰۰،۰۰۰ تومان 
فوق لیسانس: حدود ۳،۷۵۰،۰۰۰ تومان

حقوق معلمان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه در اواخر دی ماه خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش شده بودیم، گفت: با تدبیری که در کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت، فوق العاده ویژه به میزان ۳ هزار امتیاز برای برای تمامی دستگاه‌ها از جمله کارمندان وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و تمامی گروه‌هایی که تا کنون فوق العاده دریافت نکرده‌اند، می‌شود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب افزایش فوق العاده برای کارکنان دستگاه‌های مختلف تا 3 هزار امتیاز در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: بر اساس توافق کمیسیون تلفیق و دولت فوق العاده ویژه به همه گروه‌‎های شغلی که تاکنون این فوق العاده ویژه را دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگیان در جامعه و همچنین تخصصی بودن این شغل، ترمیم حقوق و مزایای آنان را در راستای جبران عقب ماندگی‌های گذشته ضروری است.
وی ادامه داد: اواخر دی ماه در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش شده بودیم که امروز با این مصوبه کمیسیون تلفیق تا حد زیادی این خواسته تأمین می‌‎شود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: با این مصوبه حقوق دستگاه‌های مشمول، حدود 30 الی 40 درصد افزایش می‌‎یابد که کمک بسیار خوبی به ویژه به افرادی که حقوق پایین تر دریافت می‌کند، می‌‎شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: