پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

کتونی سبک و منعطف بهترین گزینه برای استفاده روزمره، پیاده روی، دویدن، پریدن و... است، کتونی های اصل و اورجینال کلیه ویژگی های یک کتونی خوب را دارا هستند.

 

ویژگی های کتونی خوب

اگرچه اغلب کتونی های فیک در مقایسه با کتونی های اصل قیمت مناسب تری دارند، اما به طور کلی قیمت بالای کتونی کیفیت آن را تضمین نخواهد کرد.

برای خرید کتونی خوب در قدم اول لازم است که با ویژگی های کتونی استاندارد آشنا شوید، در ادامه مهم ترین ویژگی های یک کتونی خوب را بیان خواهیم کرد.

  1. جنس خوب کتونی

جنس کتونی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید کتونی به آن دقت کنید، دقت کنید که لایه بیرونی کتونی با آب و هوا در تماس است در نتیجه باید مقاومت و کفیت مناسبی داشته باشد، کف کفش باید از موادی تولید شود که آب نتواند به راحتی وارد آن شود.

به طور کلی کتونی باید از موادی ساخته شود که فشار پا را در حین راه رفتن و دویدن کنترل کند و به ستون فقرات آسیب زیادی نزند، موادی که در تولید کتونی به کار می روند باید ضد قارچ و ضد باکتری باشند و از عرق کردن پا جلوگیری کنند.

  1. وزن کم

وزن یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و خرید کفش اسپرت عنوان می شود، کتونی خوب باید سبک و کم وزن باشد تا هنگام فعالیت، راه رفتن، دویدن و... شما را خسته نکند، در نتیجه کتونی باید سبک وزن باشد.

  1. انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری کتونی بعد از وزن سبک از مهم ترین مواردی است که باید هنگام انتخاب و خرید کتونی در نظر گرفته شود، به طور کلی کتونی های منعطف از فشار زیاد به اعضایی همچون مچ، پنجه و... جلوگیری می کند، اغلب کتونی های پیاده روی و دو کتونی های منعطفی با کشسانی بالا هستند که راحتی پا را فراهم می کنند.

کتونی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چطور کشسانی و انعطاف پذیری کتونی را بررسی کنیم؟

برای تست کشسانی و انعطاف پذیری کتونی، کتونی را در دستان تان گرفته و پنجه کتونی را خم کنید، در صورتی که پنجه کفش به میزان کافی خم شود، برای پیاده روی و دویدن مناسب است، در صورتی که کفش انعطاف پذیری و کشسانی کافی نداشته باشد، ناحیه ساق پا یا آشیل پا دچار آسیب شده و درد خواهد گرفت.

انعطاف زبانه کفش را در نظر داشته باشید، انعطاف پذیری زبانه کتونی فشار ناشی از رویه کفش روی پا را کاهش داده و از درد و خستگی پا هنگام راه رفتن جلوگیری می کند.

  1. قابلیت تنفس کتونی

قابلیت تنفس و عبور هوا از داخل کتونی از دیگر ویژگی های کتونی خوب مطرح می شود، این قابلیت از عرق کردن پا و بو گرفتن پا جلوگیری می کند.

  1. جنس آستر کتونی

آستر داخلی کتونی ها باید نرم و راحت و آنتی باکتریال باشد، در صورتی که آستر داخلی کتونی مناسب و استاندارد نباشد ممکن است پای تان دچار التهاب و تاول شود، ضمن این که آستر غیرمناسب کتونی از بروز قارچ و باکتری در پاها جلوگیری می کند.

  1. لایه زیره و میانی با کیفیت

زیره کتونی از دیگر موارد مهمی است که باید برای خرید کتونی به آن توجه کنید، زیره کفش ها از پلاستیک تولید می شوند، توجه کنید که زیره کفش باید از پلاستیک مرغوب تولید شده باشد، دقت کنید کف کتونی های پیاده روی دو باید در بخش میانی قوس داشته باشد تا فشار کمتری به پا منتقل شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن ستون فقرات توصیه می شود کتونی هایی با زیره های طبی خریداری کنید.

  1. اندازه مناسب پنجه کتونی

پنجه کتونی های خوب مقداری پهن تر از کتونی های معمولی هستند، با این امکان پاها راحت تر بوده و کمتر دچار آسیب خواهند شد، کتونی های خوب نسبت به سایر کتونی ها بافت محکم تری دارند، استحکام و بافت محکم کتونی ها از آسیب دیدن انگشتان پا جلوگیری می کند.

یژگی های کتونی خوب

سخن پایانی

با توجه به تحقیقات پا قلب دوم انسان ها است، از این جهت مراقبت از پاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در نتیجه انتخاب و خرید کتونی مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، توصیه می شود خرید کتونی زنانه و مردانه را از فروشگاه های معتبر کتونی انجام دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: