پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

اصلی‌ترین تفاوتی که در کفش چمن مصنوعی و طبیعی ظاهر می‌شود را باید طراحی آن‌ها در نظر گرفت، بر این اساس کفش‌هایی که مخصوص زمین چمن مصنوعی هستند استوک‌های ریزتری داشته و با ارتفاع کمتر در دسترس قرار گرفته‌اند تا بازیکن بتواند به راحتی تعادل خود را حفظ کند. تفاوت مهم دیگر را باید فشار ناشی از وزن بدن در نظر گرفت که این فشار در کفش‌های چمن مصنوعی به طور یکنواخت روی پا اعمال می‌شود. بر این اساس در صورتی که به فکر خرید کفش چمن مصنوعی یا طبیعی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع کفش مناسب برای چمن مصنوعی

2

به دلیل اینکه خیلی از تمرینات و مسابقات روی چمن مصنوعی انجام می‌شوند بهتر است به دنبال یک کفش مخصوص باشید تا شرایطی را ایجاد کند که پا در وضعیت مناسبی قرار گیرد. فوتبال از آن دست ورزش‌هایی است که هیجان بالایی داشته و گاها برخوردهای فیزیکی شدید در آن اتفاق می‌افتد به همین دلیل اگر بتوانید یک جفت کفش مرغوب را با کیفیت مناسب خریداری کنید احتمال آسیب دیدن کاهش پیدا می‌کند.

کفش چمن مصنوعی HG

این نوع کفش از بهترین‌ کفش‌های فوتبال است که مخصوص چمن مصنوعی و زمین‌های خشک طراحی شده که اغلب با کفش استوک یا میخ دار از آن یاد می‌شود. به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارد شرایط را برای پرش‌های بلند فراهم کرده و به هیچ عنوان موجب آسیب به نخاع و ساق پا نشده در نتیجه ریسک بازی را به شدت کاهش داده است.

کفش چمن مصنوعی SG

این کفش چمن مصنوعی برای زمین‌هایی با بافت نرم و دارای رطوبت مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل اینکه استوک‌های قابل تعویض دارد توانسته طرفداران بسیار زیادی از سوی ورزشکاران بدست آورد. اغلب با اسم استوک تعویضی نیز از آن یاد می‌شود، بر این اساس اگر حس می‌کنید کفش دارای استوک بلند است این امکان را دارید تا به راحتی از استوک‌های کوتاه استفاده کنید.

ویژگی های یک کفش مناسب برای چمن مصنوعی

برخی از ویژگی‌های یک کفش مناسب برای چمن مصنوعی به شرح زیر تعریف می‌شوند.

  1. این کفش ورزشی از وارد شدن آسیب به بازیکن در هنگام پرش جلوگیری می‌کند.
  2. سرعت بازیکنان را افزایش داده و به دلیل طراحی و ارگونومی فوق العاده موجب حفظ تعادل و هماهنگی بدن می‌شود.
  3. به دلیل رویه باکیفیتی که دارد مانع ورود رطوبت و سرما به داخل کفش می‌شود.
  4. تنفس پذیری بالایی داشته و از تعرق جلوگیری کرده است.
  5. کشسانی بالایی نسبت به محصولات دیگر دارد و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  6. سطح عملکرد ورزشکار را ارتقا بخشیده و از لغزیدن بازیکن به هنگام دویدن جلوگیری می‌کند.
  7. از الیاف درجه یک تهیه شده به همین دلیل هم طول عمر بالایی داشته و این امکان را ایجاد کرده تا بتوانید به راحتی از آن در مدت زمان طولانی استفاده کنید.

انواع کفش مناسب برای چمن طبیعی

3

این روزها طیف بسیار زیادی از کفش چمن طبیعی از سوی برندهای معروف در سراسر جهان تولید و در دسترس بازیکنان قرار گرفته است در نتیجه می‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را با در نظر گرفتن پارامترهایی چون نوع زمین، پست بازیکن، بودجه مورد نظر و ... خریداری کرده و بکار بگیرید.

کفش چمن طبیعی مخصوص زمین سخت

زمین سخت بسیار خشک بوده و اغلب دارای ماسه و سنگ ریزه است، دارای میخ‌های ریز بوده که اغلب به شکل مخروطی و تیغه‌ای تهیه و در دسترس قرار می‌گیرد. کوتاهی این میخ‌ها راحتی زیادی را به وجود آورده و سطح عملکرد بازیکن را به میزان قابل توجهی بالا برده است. به دلیل اینکه جنس باکیفیتی دارد باعث افزایش طول عمر و دوام کفش چمن طبیعی می‌شود.

کفش چمن طبیعی مخصوص زمین سفت

این نوع کفش فوتبال برای چمن‌های کوتاه و طبیعی مناسب بوده که استحکام و ثبات بالایی را به همراه دارد. میخ‌های آن به شکل مخروطی و تو خالی طراحی شده‌اند تا میزان سرعت، کشش و راحتی را افزایش داده و فشار روی پا را به طور یکنواخت اعمال کنند. اغلب برای زمین‌های طبیعی که خشک و سفت هستند کاربری بالایی را از خود نشان می‌دهد.

کفش چمن طبیعی برای زمین نرم

این نوع کفش نفوذ مناسبی در زمین‌های نرم و گل آلود دارد که اصولا میخ‌های آن از جنس آلومینیوم تهیه شده است. 4 میخ در قسمت جلو و 2 میخ در قسمت زیره آن تعبیه شده است. دقت داشته باشید در صورتی که از آن در زمین سفت استفاده شود چسبندگی کفش افزایش پیدا کرده و احتمال آسیب نیز بالا می‌رود چرا که تعادل ورزشکار را بر هم خواهد زد.

نکاتی که باید در هنگام خرید رعایت کنید

برخی از نکاتی که باید در هنگام خرید کفش مخصوص زمین فوتبال به آن‌ها توجه داشته باشید به صورت زیر تعریف می‌شوند.

نوع زمین فوتبال

نوع زمین فوتبال از جمله پارامترهایی است که باید در زمان خرید به آن دقت داشته باشید. اگر زمین چمن طبیعی باشد توصیه می‌شود به دنبال محصولی باشید که دارای استوک درشت باشد. در مقابل برای چمن مصنوعی بکارگیری محصولی که دارای استوک ریز است کارایی بهتری را از خود نشان می‌دهد. همچنین این نوع کفش باید استوک کوتاه‌تری نسبت به کفش چمن طبیعی داشته باشد چرا که چمن مصنوعی از چمن طبیعی ارتفاع کمتری دارد.

جنس کفش چمن مصنوعی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام خرید موثر در نظر گرفته می‌شود را باید جنس و متریال بکار گرفته شده در کفش به حساب آورد. اصولا کفشی که از چرم طبیعی ساخته شده باشد کیفیت بهتری داشته و راندمان را از نظر عملکرد افزایش می‌دهد. بدین ترتیب در هنگام سفارش و تهیه این وسایل حتما به جنس و مواد اولیه بکار گرفته شده دقت کنید تا بوانید به صورت طولانی از آن استفاده کنید.

قیمت کفش مخصوص چمن

مسئله آخر و مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود قیمت کفش چمن مصنوعی است که تاثیر مهمی در هنگام خرید از خود نشان می‌دهد. بر این اساس حتما در ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و مشخص کنید که چه هزینه‌ای برای خریداری کردن لوازم در دست دارید به این ترتیب می‌توانید به راحتی محصولات را در رنج قیمتی مورد نظر با هم مقایسه کرده و کالایی را سفارش دهید که کیفیت بالاتری نسبت به سایر کفش‌های چمن مصنوعی دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: