پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مصدومیت مهاجم یک متر و نود و چهار سانتی استقلالی ها در دیدار قبلی این تیم قطعا مهم ترین خبری بود که از اردوی آبی ها برای دربی نود و دوم مخابره شد و بسیاری از هواداران این تیم را نگران کرد.

شیخ دیاباته از ناحیه دوقلوی پا آسیب دید و با توجه به اعلام رسمی کادر پزشکی آبی ها مبنی بر نرسیدن این بازیکن به دربی پیش رو، کماکان خیلی از گمانه زنی ها از آماده شدن قریب الوقوع وی برای بازی حساس برابر پرسپولیس می گوید. این اتفاق در حالی می افتد که هواداران آبی تقریبا هر روز مهاجم مالیایی خود را در حال ریکاوری می بینند و همین موضوع نیز امیدواری آنها را بیش از پیش می کند. حتی اگر اظهارنظری صریح مبنی بر نرسیدن وی بیان شده باشد.

اما امروز و در آخرین اقدامی که درباره مهاجم 31 ساله استقلالی ها به کار بسته شده، وی را در حال ریکاوری با دستگاهی غیرمتعارف در ورزش ایران دیدیم. یکی از مهم ترین اقدامات شیخ دیاباته این روزها، قطعا ایستادن درون دستگاهی خاص برای ترمیم بافت های آسیب دیده است. اما دستگاه مورد نظر که در کلینیک باشگاه استقلال وجود دارد که باید وظیفه ریکاوری بازیکنان استقلال را در میانه دیدارهای فشرده لیگ برتر و لیگ قهرمانان بر عهده بگیرد دقیقا چیست؟

01475658

در حالی که پیش از این و در سال های قبل دیده بودیم بازیکنان و بعضا مربیان حاضر در فوتبال ایران پس از پایان تمرین خود وارد سطل آب یخ می شدند تا به این ترتیب ریکاوری کرده و خستگی از عضلات خود به دور کنند، در دوره جدید گویا باید به دیدن دستگاه های جدیدی عادت کنیم که می تواند در بهترین حالت وظیفه ریکاوری ورزشکاران را برعهده بگیرد.

سونای سرد، دستگاه مورد نظر است که پیش از این در رقابت های مختلف ورزشی در دنیا، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و حالا می توان گفت پای ورزشکاران ایرانی نیز به استفاده از آن باز شده است. این دستگاه به دلیل نوع فعالیت خود در رقابت های فشرده بیشتر از همیشه مورد استفاده قرار می گیرد به طور مثال در رقابت های یورو دیده بودیم که با توجه به زمان سه روزه بین بازی ها، تیم های بسیاری از آن برای ریکاوری زودتر، استفاده می کردند.

با ورود دستگاه سونای سرد، سیستم حوض (بشکه) آب یخ را باید به طور کامل منسوخ شده دانست. سیستمی که با توجه به جمع باکتری ها روی سطح آب می توانست برای فوتبالیست ها مشکل ساز هم شود. حالا سونای سرد همان کار حوض آب یخ را می کند با این تفاوت که این بار نه با آب و یخ، که با استفاده از گاز، چرخه فعالیت این دستگاه عمل می کند.

بازیکنان مصدوم برای ترمیم بافت های آسیب دیده بیشترین مشتری این دستگاه هستند ضمن اینکه ورزشکاران غیر آسیب دیده نیز برای بالا بردن متابولیسم بدن خود از این دستگاه استفاده خواهند کرد. دستگاهی که برای پیشگیری از سرما خوردگی هم به کار گرفته می شود و در زمان ریکاوری بین بازی های فشرده هم می تواند بازیکنان کاملا آماده بازی کند. به غیر از دیاباته، پیش از این چند بازیکن دیگر آبی ها همچون وریا غفوری از سونای سرد استفاده کردند.

افزایش شادابی پوست، ترمیم و کاهش سلولیت، افزایش قوام پوست، کاهش افتادگی پوست، افزایش سرعت متابولیسم و گردش خون، افزایش سر زندگی و شادابی، رفع خستگی و کاهش افسردگی، کاهش تنش عضلانی، کاهش تورم و سرعت بهبودی آسیب های ورزشی، قسمت هایی از نتیجه استفاده از سونای سرد است که این روزها با تحت مداوا قرار دادن مهاجم استقلالی ها بسیار دیده می شود. دستگاهی با مایع نیتروژن مایع و دمایی بین منفی 110 تا منفی 160 درجه.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: