پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت خبر روز، ترانه علیدوستی عکس زیر را منتشر کرد. 

ترانه علیدوستی

در تلویزیون کار نمیکنم چون خیانت فرهنگی است !

من در تلویزیون بازی نمی‌کنم. ۱۲ سال هم هست که بازی نمی‌کنم. چون معتقدم یک خیانت فرهنگی است. قبلاً هم گفته‌ام. انتخاب کرده‌ام. حتی سریال‌های سطح بالاتر ما نهایتاً دستخوش یک جهت گیری بی‌موردی در پخش می‌شوند. من کسانی را که در تلویزیون کار می‌کنند قضاوت نمی‌کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند. ما در این جایگاه قرار داریم که قضاوت شویم.

او برای بازی در فیلم (من ترانه …) جایزه ی سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره ی فیلم فجر، جایزه ی نخل زرین از سومین جشنواره ی اجتماعی آبادان، جایزه ی منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنواره ی فیلم لوکارنو (سوئیس) را دریافت کرد. سال 1380-1379 یک دوره ی فیلمنامه نویسی در کلاس های حوزه هنری گذراند. او تا سال 1382 در فیلمی حضور نداشته و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی می پردازد و سعی دارد وارد دانشگاه بشود.

همسر ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

شغل دوم / مترجم

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است.او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، تألیف آلیس مونرو کسب کرد.

زوج شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی با شهاب حسینی چندین تجربه همکاری مشترک داشته است از جمله فیلم فروشنده و سریال پرطرفدار شهررزاد . او گفته است شیرین ترین لحظات بازیگری ام را در کنار شهاب حسینی سپری کرده ام . همچنین شهاب حسینی نیز گفته بود که ترانه علیدوستی بهترین بازیگر زن سینمای ایران است.

ترانه علیدوستی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: