پایگاه خبری خانه فوتبال:
دمنوش گلپر یا چای گلپر را در خانه دم کنید و از فواید و عطر آن لذت ببرید. فواید دمنوش گلپر بسیار زیاد است؛ از خواص آن می‌توان به ضد نفخ، میکروب کشی قوی، ضداسپاسم و ... اشاره کرد.
 دمنوش گلپر یا چای آن از گیاهی گلدار تهیه می‌شود به نام گلپر، که گل آن شبیه سکه سفید رنگ می‌باشد و دانه‌های بسیار معطری دارد و از آن به عنوان ادویه در ترشی هم استفاده می‌شود. این گیاه بومی ایران است و در ناحیه‌های کوهستانی ایران و مناطق پیرامونی آن‌ها می‌روید. گلپر خواص زیادی دارد و چون نوعی ادویه است، مانند هر ادویه دیگری خاصیت چربی سوزی دارد. بسیاری از خانم‌ها از دمنوش گلپر به عنوان چربی سوزی قوی و سالم استفاده می‌کنند. در ادامه با هم خواص مصرفی دمنوش گلپر و طرز تهیه‌ چای گلپر را می‌خوانیم.
دمنوش گلپر
مواد لازم برای تهیه دمنوش گلپر
گلپر یک قاشق غذاخوری
آبجوش دو لیوان
عسل به مقدار لازم
نکته: عسل برای شیرین کردن این دمنوش است که جایگزین آن می‌تواند نبات باشد.

طرز تهیه دمنوش و چای گلپر

دمنوش گلپر

در مرحله اول تهیه دمنوش پر خاصیت گلپر، ابتدا گلپر و آبجوش را در یک قوری چینی و یا لیوان‌های مخصوص دمنوش بریزید.
سپس اجازه دهید قوری سی دقیقه روی حرارت غیر مستقیم بماند و دمنوش دم بکشد.
نکته: این چای کمی طعم تلخ دارد و به همین علت عسل را در موارد مورد نیاز ذکر کردیم، اما شما می‌توانید عسل را با مواد شیرین طبیعی مانند خرما، توت خشک، و یا نبات جایگزین کنید.

نکته: مصرف بیش از حد این دمنوش گیاهی مفید برای افرادی که بیماری قلبی دارند توصیه نمی‌شود، زیرا باعث افزایش تپش قلب می‌شود. همچنین مصرف چای گلپر برای خانم‌های باردار هم منع شده است چون خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

خواص دمنوش گلپر چیست؟

دمنوش گلپر

دم کردن گلپر چه فوایدی دارد؟ دمنوش این گیاه گرمسیری، برای هضم غذا موثر و ضد نفخ است و به طور کلی به گفته‌ متخصصان، گلپر برای اکثر اختلالات گوارشی مانند آب روی آتش است! از خواص بی‌نظیر گیاه گلپر و یا چای گلپر می‌توان به ضد عفونی ‌کننده بودن، میکروب کشی قوی و خاصیت ضداسپاسم آن اشاره کرد و همچنین این نکته را فراموش نکنید که دمنوش گلپر را می‌توانید برای درمان رفلاکس معده، تهوع، استفراغ هم استفاده کنید. 

لازم به ذکر است یکی از علائم کرونا تهوع و استفراغ اعلام شده است که مصرف این دمنوش می‌تواند به درمان اختلالات گوارشی بیمار کمک کند. 

بعضی از طبیبان و متخصصان دمنوش گلپر را برای معالجه هیسترى (بیماری صرع)، عفونت‌هاى عصبى و رفع ناراحتی‌ های عصبی، درمان اختلالاتِ تنفسی، اختلالات ریوی، برونشیت و عفونت‌هاى دستگاه تنفسی تجویز می‌کنند.
در بالاتر اشاره به خاصیت چربی سوزی این گیاه پرفایده هم کردیم. بله این گیاه پر است از خواص ریز و درشت و یکی از این خاصیت‌ها که به درد افراد چاق می‌خورد، خواص چای گلپر برای لاغری است. این گیاه به کاهش وزن و کاهش چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند و یکی از چربی سوزهایی که برای لاغری بدون عوارض می باشد، چای گلپر است، به همین دلیل نوشیدن یک فنجان چای گلپر پس از ورزش، باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی می‌شود.

دمنوش گلپر

نکته‌ی دیگر این که ساقه و برگ گلپر که به آن گلپر ترشی می‌گویند، دارای همان خواص است و خوردن آن با خوراک و یا افزودنش به ترشی‌ها بسیار مفید است و از فساد و خراب شدن ترشی نیز جلوگیری می‌کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: