پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی سابق تیم‌ملی می‌گوید یکی می‌میرد، یکی به دنیا می‌آید و یکی فراموش می‌شود اما یاوری را هیچ موقع نمی‌توانیم فراموش کنیم.
حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره درگذشت محمود یاوری اظهار کرد: صحبت کردن در رابطه با محمود یاوری خیلی مشکل است چرا که او گنجینه بزرگ فوتبال کشور ما بود و در همه رده‌های تیم‌ملی خدمت کرده و فوتبالیست‌های بزرگی را به تیم‌ملی تحویل داده بود. او در باشگاه‌های مختلفی هم کار کرده است. همکار من هم بود و به هم نزدیک بودیم. از جوانان و امید همکاری نزدیکی با او داشتم و جدا از آن هم در تیم پاس هم با هم بودیم.
او اضافه کرد: مرحوم یاوری در خط هافبک بازی می‌کرد و یک بازیکن بازی‌ساز و تقسیم کننده توپ خوب بود و تکنیک بالایی داشت. بذله گو بود و وقت زیادی را با بازیکن می‌گذراند و پای حرف‌های بازیکنان می‌نشست و کمک می‌کرد. او مربی‌ای بود که در فوتبال ما اثرگذار بود. خیلی از مربیان ما می‌آیند و در سطوح مختلف کار می‌کنند اما بعضی از مربی‌ها اثرگذارند. یکی می‌میرد، یکی به دنیا می‌آید و یکی فراموش می‌شود اما یاوری را هیچ موقع نمی‌توانیم فراموش کنیم.
سرمربی سابق تیم ملی با بیان این‌که مرحوم محمود یاوری به نوعی یکی از موسسان باشگاه پاس هم بوده است، گفت: در اولین تیم پاس خدابیامرز اسدالهی مربی بود و حسن حبیبی، رنجبر، شاهرخی، فرامرز ظلی، مهدی مناجاتی، یاوری و من بودیم که از مکتب این باشگاه بودیم. ۸، ۹ نفر از پاسی‌ها مربی تیم‌ملی هم شدند و این خیلی جالب است که ۹ نفر از یک باشگاه مربی تیم‌ملی شوند. یاوری بسیار با حوصله بود و برای کارش وقت می‌گذاشت. من که دوبی بودم مرتب پیش من می‌آمد و با هم ارتباط خوبی داشتیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا خاطرات مشترکی با محمود یاوری دارد یا خیر؟ عنوان کرد: به طور طبیعی وقتی جوان هستید و در یک تیم با هم بازی می‌کنید و سفرهای مختلف می‌روید، خاطرات زیادی در ذهن نقش می‌بندند. محمود یاوری خیلی خوب طنز و لطیفه می‌گفت و خیلی با حوصله بود. بیشتر وقتمان را با او، آقای شرفی، رنجبر و حسن حبیبی می‌گذراندیم. ما چهار پنج نفری که سنمان بالاتر بود، همیشه با هم بودیم و خاطرات زیادی داریم که هیچ موقع نمی‌توانیم فراموش کنیم.
مهاجرانی در پایان گفت: از فوت او خیلی متاسفم و به جامعه فوتبال ایران و به دختران و پسرانش تسلیت می‌گویم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: