پایگاه خبری خانه فوتبال:

چهارشنبه شب گذشته، عجیب‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک تیم رقم بخورد در پرسپولیس رخ داد. باشگاه که درگیر جذب یک مدافع بود، در نهایت نتوانست به هدفش دست یابد و عیسی آل‌کثیر که گفته می‌شد از لیست خارج می‌شود، در جمع ۱۸ بازیکن بزرگسال تیم ماند. در این گزارش تلاش می‌کنیم بخشی از اتفاقات و شایعات چهارشنبه‌شب را بنویسیم. 

تحسین سمیعی به خاطر طاهرخانی 

نتیجه مذاکره با شاهین طاهرخانی مدافع استقلال را می‌دانید. او پس از دو مرتبه مذاکره با باشگاه و تلاش برای رسیدن به پرسپولیس با پیغام و پسغام‌هایی که می‌فرستاد، در نهایت راهی پیکان شد. عجیب‌ترین انتقالی که ممکن بود رقم بخورد! گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس تنها ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از پیکان به این بازیکن پرداخت می‌کرد! گفته می‌شود او خواسته‌های مالی عجیبی داشت که جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری زیر بار حرف زور این بازیکن نرفتند و در نهایت او را به سمت در خروجی راهنمایی کردند. در نتیجه، طرفداران واقعی پرسپولیس که‌ شأن و منزلت باشگاه را به جذب بازیکن به هر قیمتی ترجیح می‌دادند، به تعریف و تمجید از تیم مدیریتی باشگاه در این پرونده پرداختند. 

باشگاه بی‌مدافع ماند؟ 

البته اقداماتی که مدیریت باشگاه در مورد طاهرخانی انجام داد، مورد تأیید کادر فنی و به خصوص یحیی گل‌محمدی هم بود. سرمربی سرخپوشان واکنش‌های مثبتی به این اتفاق نشان داد و حمید مطهری دستیار گل‌محمدی نیز در مصاحبه‌ای گفت: «قرار نیست فقط لیست را پر کنیم. بازیکنانی می‌خواهیم که بتوانند با شرایط باشگاه کنار بیایند و به ما در طول فصل کمک کنند به همین خاطر، سراغ هر بازیکنی نمی‌رویم.» البته نگرانی هواداران طبیعی است اما این‌طور به نظر می‌رسد که دست باشگاه هم چندان خالی نیست. سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به همراه احسان حسینی و محمد خارکشِ جوان تنها مدافعان میانی تخصصی برای پرسپولیس هستند اما در این پست، چند بازیکن دیگر هم کاندیدا هستند مثل میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا. همچنین از اواسط دی، محمد انصاری هم به بازی‌ها می‌رسد و شاید از هفته ششم یا هفتم، وضعیت پرسپولیس دگرگون شود. با این حساب، تیم تا اوایل زمستان با همین ترکیب پیش می‌رود اما بعد از آن، وضعیت بهتر خواهد شد. 

مذاکره با ۷ بازیکن؟ 

اما به چهارشنبه گذشته بازگردیم. در آن شب، جدا از اخبار رسمی، کلی شایعه هم به رسانه‌ها و خبرنگاران رسید. یکی از این شایعات، مذاکره همزمان با هفت مدافع برای حضور در پرسپولیس بود. گویا شکوری مشغول بررسی وضعیت ایمان سلیمی، شاهین طاهرخانی، امیر طاهر، فرشاد فرجی، علی عبدا...زاده، محمد طیبی و حجت حق‌وردی بود اما در این بین تنها طاهرخانی آزاد بود که باشگاه شروطش را نپذیرفت و رفتنی شد. باقی گزینه‌ها نیز نتوانستند از باشگاه خود فسخ قرارداد بگیرند و به همین علت زمینه حضورشان در پرسپولیس مهیا نشد. 

دغدغه‌ها می‌آیند 

به هر حال پرسپولیس با همین بازیکنان به لیگ بازمی‌گردد و امروز مقابل صنعت نفت آبادان به میدان می‌رود. یحیی گل‌محمدی با حضور یک مدافع میانی جدید، شرایط بهتری پیدا می‌کرد و دستش برای ایجاد تغییرات باز بود ولی در شرایط فعلی، همه چیز دچار تغییر شده و او باید حداقل تا نیم‌فصل، با همین تیم ادامه دهد. طبیعی است در طول فصل، دغدغه‌های بیشتری بیاید و اوضاع تغییر کند ولی فعلاً، پرسپولیس همینی هست که هست!

 

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: