پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

چهارسال و نیم پیش بود که حسن تفتیان با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۳ صدم ثانیه در مادرید رکورد جدیدی در تاریخ دوومیدانی ایران ثبت کرد و خود را به عنوان نفر اول دوهای ایران معرفی کرد. تفتیان در المپیک ریو هم نتیجه قابل توجهی گرفت و اولین دونده ایرانی شد که راهی نیمه نهایی می شود. او در قهرمانی جهانی نیز نتیجه تاریخی ثبت کرد و به نیمه نهایی رسید. رکورددار ۱۰۰ متر ایران در بخش حاشیه ای دایموند لیگ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد.

پس از کرونا و شرایطی که بر جهان حاکم شد حضور در رقابت های فرانسه یکی از نخستین مسابقاتی بود که حسن تفتیان در آن شرکت کرد و قهرمان شد. قهرمانی تفتیان در دوی ۶۰‌ متر داخل سالن فرانسه یک قهرمانی روحیه‌بخش بود؛ چرا که همه چیز در این مدت به حالت معلق در آمده بود و حالا این عنوان می‌تواند نوید شروعی خوب برای المپیک باشد؛ همان بازی هایی که حسن رویاهایش را آنجا می‌بیند و در معتبرترین رشته ورزشی این تورنمنت و در بین همه غول‌های جهان به دنبال موفقیت می‌گردد.

حسن تفتیان

قهرمانی که چنگی به دل نزد!

تفتیان درخصوص اینکه چرا بابت قهرمانی در رقابت های داخل سالن فرانسه رضایت کامل ندارد، گفت: بحث راضی بودن یا موضوع دیگری نیست. چند ماه تمرین کرده بودم و این مسابقه یک آزمایش برای ارزیابی خودم بود. تا حدودی برای خودم راضی‌کننده بود اما مربی‌ام گفت که نتیجه زیاد چنگی به دل نزد! البته حق با او بود. یک سری نقاط‌ ضعف و قوت را به من گفت که درست بود و باید بیشتر روی آن ها کار کنم. با این حال فکر می کنم یک مسابقه تدارکاتی خوب را پشت سرگذاشتم.

رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران در پاسخ به این سوال که چرا مربی او رضایت کامل از این نتیجه را نداشت، ادامه داد: من خودم هم می دانم که صددرصد آماده نیستم. همان طور هم که گفتم مربی نکات مختلفی را برای اصلاح عملکردم گفت. ضمن این‌ که من چند ماه در ایران بودم و دیرتر به اردو رسیدم و به همین دلیل کمی عقب هستم و باید چند برابر تلاش کنم تا این عقب‌ماندگی را جبران کنم چرا که تا المپیک زمان زیادی نمانده است. مسابقات پیش‌رو زیاد است و باید زیاد بدوم و تلاش بسیاری انجام دهم. امیدوارم اتفاق‌های خوبی برایم بیفتد.

بهترین برای همه جا!

او درباره برنامه های آینده خود قبل از حضور در المپیک گفت: می‌توانم بگویم که قهرمانی در فرانسه یک شروع خوب بود. قبل از المپیک چند مسابقه دیگر هم در پیش است که آن ها هم می‌توانند محک خوبی باشند. همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و من هم تلاش می‌کنم تا هر روز بهتر و بهتر شوم. هدف من این است که نه تنها در المپیک بلکه در تمام رقابت هایی که به میدان می روم بهترین باشم.

تفتیان با اشاره به اینکه یک ماه دیگر به ایران باز می گردد، گفت: تقریبا یک ماه دیگر به ایران بر می‌گردم و ۲۰ یا ۲۵ روز هم در ایران می‌مانم. طبق برنامه دوباره شب عید به پاریس برمی‌گردم و تمریناتم را ادامه می‌دهم. در چند مسابقه به میزبانی فرانسه هم شرکت می کنم و اگر برنامه جدید قهرمانی آسیا اعلام شد به چین می روم. با توجه به اینکه رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا لغو شده است هنوز تاریخ جدید اعلام نشده است. بعد از این چند مسابقه نیز راهی المپیک خواهم شد.

دونده المپیکی ایران در پایان صحبت های خود گفت: قراربود بعد از قهرمانی آسیا برنامه های جدیدم را شروع کنم و می خواهم اتفاقات خوبی را رقم بزنم. فدراسیون تا به الان پای کار بوده و تمام تلاش من این است تا بهترین شرایط را رقم بزنم. آن ها هم قول داده‌اند که تا المپیک همه چیز به خوبی پیش برود. هدف ما یک چیز است؛ سال ۱۴۰۰ و جشن گرفتن یک موفقیت بزرگ در المپیک.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: