پایگاه خبری خانه فوتبال:

جلال چراغپور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره لیست تیم ملی فوتبال اظهار کرد: ترکیب خط دفاع تیم ملی از 8 نفر تشکیل شدند که آن‌ها خواص عجیبی دارند و بعضی از آنها نزدیک 8 ماه است که همدیگر را ندیدند و در کنار هم بازی نکردند. به طور مثال پور علی گنجی با شجاع خلیل زاده  در کنار هم بازی نکردند و شاید اسکوچیچ در بازی اول تیم ملی فوتبال از  این 2 بازیکن به عنوان زوج دفاع وسط استفاده کند.

او در ادامه صحبت های خود گفت: مجید حسینی که در زمان کی روش با کنعانی زادگان در کنار هم بازی می کردند دیگر در بازی های بعدی زوج خط دفاعی را تشکیل ندادند و اگر آنها در بازی با هنگ کنگ در خط دفاع تیم ملی قرار بگیرند و اشتباه کنند در آن صورت تیم ملی با مشکل مواجه می شود.  اگر در ترکیب 8 نفره خط دفاع تیم ملی اشتباهی در چیدمان صورت بگیرد، خیلی خطرناک است.

چراغپور درباره دروازه بانان دعوت شده به تیم ملی گفت: اکنون ترکیب دروازه بانان تیم ملی را بررسی کنیم. علیرضا بیرانوند از روزی که به تیم آنتورپ بلژیک پیوسته، دقایق زیادی برای این تیم درون دروازه قرار نگرفته است و آن بیرانوند سابق که در پرسپولیس بازی می کرد، نیست. حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا برترین گلر این رقابت‌ها شد و چرا او در بین بازیکنان تیم ملی نیست؟ دروازه بان منتخب آسیا در بین بازیکنان تیم ملی نیست اما امیر عابدزاده در این لیست قرار دارد و چه کسی بازی های او را دیده است. در مجموع تناقض بین اسامی تیم ملی فوتبال زیاد است.

کارشناس فوتبال با انتقاد از دعوت عزت اللهی اظهار کرد: سعید عزت اللهی در کجا بازی می کند و چند بازی انجام داده است؟ عزت اللهی 7 سال است که به تیم ملی دعوت می شود و او بازی کند یا نکند و تیم داشته باشد یا بدون تیم باشد باز هم در تیم ملی حضور دارد.

او درخصوص خط حمله تیم ملی تصریح کرد: برای پست مهاجم چند بازیکن از جمله انصاری فرد، طارمی، آزمون، سامان قدوس و قایدی دعوت شدند که یک شکل بازی می کنند. به نظرم بازیکنی همانند مغانلو که زمینی بازی می کند و در آسیا هم خوب بازی کرده بهتر بود به تیم ملی دعوت شود. الان سطح بازی  مغانلو از انصاری فرد پایین تر است که او به تیم ملی دعوت نشده است؟ مغانلو در بازی با ذوب آهن با ضربه سر گل زیبایی زد و اگر این گل را یک بازیکن لژیونر می زد همان لحظه به تیم ملی دعوت می شد.

چراغپور درباره اینکه کریم باقری به جمع کادر فنی تیم ملی اضافه شده است، گفت: کریم باقری آدم مثبت و بسیار بی سرو صدا است و  قدرت کاریزما دارد و بچه ها به او احترام می گذارند. همچنین در جریانات حاشیه ای و جنجالی نیست و حضورش در تیم ملی می تواند موثر باشد و مقداری به اسکوچیچ مشورت بدهد. او می تواند نظرات  تخصصی درباره بازیکنان پرسپولیس و حتی شجاع خلیل زاده  که به تیم ملی دعوت شدند به اسکوچیچ بدهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: