پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو / ایران خودرو فروش نقدی محصولات خود را از فردا آغاز میکند. ایران خودرو 3 محصول جدید برای فروش نقدی عرضه کرد. گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد فروش محصولات خود را از  دوشنبه 9 اسفند ماه اجرا کند و تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.شرایط جدید پیش فروش ایران خودرو را بخوانید.

شرایط جدید پیش فروش ایران خودرو

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی ها و عاملیت های مجاز می رساند شرایط فروش فوق العاده برخی از محصولات شرکت ایران خودرو دیزل به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) به شرح جدول زمانبندی ذیل در سایت عمومی شرکت فعال می گردد.

قیمت قطعی محصولات "بزودی" اطلاع رسانی خواهد شد.

ایران خودرو

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU ۵ از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. به گزارش فرارو، با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF ۷ توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

نخستین مزیت برای خرید اقساطی خودرو و شرکت در طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا این است که می‌توان با رقمی پایین‌تر خودرویی بهتر سوار شد.

مثلا تصور کنید کسی بخواهد با رقمی معادل یکصد میلیون تومان نسبت به خرید خودرو اقدام کند. اینجاست که بجز پراید دست دوم و کارکرده گزینه دیگری برای خریدار محترم باقی نخواهد ماند. اما همین فرد اگر سراغ شرکت‌های معتبر فروشنده خودرو مثل فرنام خودرو برود، می‌تواند با همان یکصد میلیون تومان خودروهای مختلفی مثل پژو ۴۰۵ و یا سمند از ایران خودرو و یا تیبا و ساینا از سایپا بخرد و آنرا فوری تحویل بگیرد.

شاید بگویید خرید نقدی دست دوم فقط یکبار هزینه دارد و تمام اما خرید اقساطی به پرداخت ماهانه موکول می‌شود و اگر کسی بخواهد در طرح فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا شرکت کند، باید در ادامه هم هزینه اقساط را بپردازد. اما این حرف درست و دقیق نیست؛ به عللی که در ادامه خواهد آمد.

خرید خودروی دسته دوم یعنی استقبال از هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات مصرفی خودرو. خرید خودروی دست دوم یعنی هزینه‌کرد برای تعویض تسمه تایم و یا هزینه برای تعویض رادیات پوسیده و سوراخ شده. شاید اگر کسی همین هزینه‌ها را باهم جمع بزند و از آن میانگین بگیرد، این میانگین از هزینه اقساط خرید قسطی خودرو بیشتر هم بشود!

ایران‌خودرو از متقاضیان برای مشارکت در تولید شش محصول دناپلاس توربوشارژ و همچنین دناپلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته،‌ تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس و سورن پلاس دعوت کرده است تا برای ثبت‌نام در این مرحله از فروش محصولات خود در قالب مشارکت در تولید ثبت‌نام کنند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تولید، بخشی از محصول دناپلاس توربوشارژ مجهز به گیربکس شش سرعته تولید و عرضه خواهد شد.

قرعه‌کشی این طرح برای تعیین منتخبان نهایی یک روز پس پایان مهلت 

لازم به ذکر است که پیش از برگزاری فرآیند قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه واریز وجهی نخواهد داشت.

موعد تحویل خودروها بهمن و اسفند سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و سود مشارکت درنظر گرفته‌ شده نیز بر اساس موعد تحویل از شش و ۶.۵ درصد متفاوت خواهد بود و سود انصراف نیز سه و ۳.۵ درصد در نظر گرفته شده است. این درحالیست که در مرحله قبلی این طرح که موعد تحویل خودروها آذر و دی ماه سال ۱۴۰۱ است، سود مشارکت درنظر گرفته‌ شده براساس موعد تحویل، شش و هفت درصد و سود انصراف نیز سه و چهار درصد در نظر گرفته شده بود.

همچون روال همه طرح‌های فروش اعم از پیش‌فروش یکساله و فروش فوق‌العاده، محدودیت‌هایی همچون اختصاص هر دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن، ارائه گواهی‌نامه رانندگی، فاصله دست کم ۴۸ ماهه از آخرین ثبت‌نام یا تحویل خودرو از ایران‌خودرو یا سایپا، ممنوعیت انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه‌کشی به اشخاص ثالث، مطابقت شماره تلفن همراه و شماره حساب معرفی شده با نام فرد متقاضی، عدم امکان صلح در قرارداد و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو، در نظر گرفته شده است.

علاوه‌براین، افراد دارای پلاک فعال انتظامی نصب بر روی خودرو امکان ثبت‌نام نخواهند داشت. ابطال گارانتی خودرو نیز در صورت عدم مراجعه برای دریافت سرویس اولیه پس از گذشت پنج  ماه از تحویل خودرو، نیز شرط دیگر مشارکت در این طرح است.

همچنین لازم به ذکر است که سند خودروهای واگذار شده از طریق این بخشنامه در رهن شرکت نخواهد بود و مبالغ پیش‌پرداخت کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی خودرو است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: