پایگاه خبری خانه فوتبال:

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه فضای مجازی اثری دارد که خانواده ها را از هم متلاشی می کند گفت: منشا جنایت اهواز فضای مجازی بوده است.

 حجت الاسلام محمد جعفر منتظری شامگاه چهارشنبه، با حضور در مسجد امام خمینی پیشوا در جمع نمازگزاران اظهار داشت: پیروزی انقلاب عوامل متعددی داشت و یکی از مهم‌ترین کارهایی که امام راحل از سال ۴۰ تا زمانی که عمر پر برکتشان ادامه داشت انجام دادند و در پیروزی و هم تداوم انقلاب مؤثر بود پرده برداشتن از برخی مسائل و آگاه کردن و بصیرت بخشی به جامعه بود.

منتظری افزود: مردمی که به مرحله بصیرت رسیدند و بینش آنها به واقعیت‌های جامعه بالا رفت آن مواردی که در جامعه آن وقت رخ می‌داد را تحمل نکردند و حاضر شدند جوانان عزیز خود را در راه تحقق آرمان‌های امام راحل که همان اسلام راستین بود بدهند.

وی با بیان اینکه در طول آن سال‌ها امواج بسیار خروشان و سهمگینی که برای انقلاب پیش می‌آمد را امام رهبری کرد گفت: از توطئه‌های داخلی و جنایاتی که عوامل دشمن در حق انقلاب می‌کردند و درگیری‌های منطقه‌ای و کودتاها تا اوج تمام قدرت‌های عالم دست به دست هم دادند تا عنصر سرسپرده ای به نام صدام را به راه انداختند و جنگ ۸ ساله‌ای را به ملت تحمیل کردند.

دادستان کل کشور عنوان داشت: جنگ بر ملتی تحمیل شد که نه ارتش منسجم نداشت و نه پایه‌های حکومت مستقر شده بود و نه لوازم و تجهیزات برای این جنگ ۸ ساله فراهم بود اما شما مردم این ملت بزرگ در تبعیت از امام و با فرماندهی ایشان با دست خالی در برابر دشمن ایستادید.

منتظری با تاکید بر اینکه این جانفشانی ها باید به نسل‌های بعد منتقل شود بیان داشت: در آن زمان همه عالم از آمریکا و شوروی و کشورهای سرسپرده داخل منطقه و کشورهای اسلامی همه دست به دست هم دادند، حمایت کردند و اسلحه و پول و نقشه به صدام دادند و تلاش کردند تا کشور را فلج کنند اما چون مردم در صحنه بودند و امام توکل بر خدا داشت و عنایت الهی همراه بود بچه‌های ما با فریاد «یا زهرا» و «یا مهدی» توانستند افتخار بزرگی را رقم بزنند و حتی یک سانتی متر از خاک کشور را به دشمن ندهند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن در جنگ ۸ ساله نتوانست با این ملت و کشور کاری کند گفت: اما دیدیم که دست از برنامه‌های مخرب برنداشتند و جنگ سخت را به جنگ نرم مبدل کردند که امروز با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم ۲ نوع است گفت: یک جنگ نرم مانند تحریم اقتصادی است که از همان اوایل انقلاب برقرار بود و در جنگ سخت با تحریم مواجه بودیم و به ما سلاح و وسیله دفاع نمی‌دادند و نوع دوم جنگ نرم، تبلیغات منفی و ترویج فرهنگ غلط و حمله به مبانی نظام و حمله به مراکز مهم تصمیم ساز و تصمیم گیرنده کشور و نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشور و به کار گیری انواع و اقسام ابزاری که در اختیار دارند و همه این عوامل را در جنگ نرم به عرصه کارزار با نظام جمهوری اسلامی و مردم بزرگوار ما آوردند.

منتظری عنوان داشت: اخیراً روی یک نکته‌ای مقام معظم رهبری به عنوان شخصی که به مبانی داخلی و خارجی و بین المللی اشراف دارند مطرح کردند و آحاد ملت باید به این موضوع با حساسیت توجه داشته باشند و آن «جهاد تبیین» است یعنی فرد فرد ما باید به عنوان تکلیف انقلابی و مذهبی و ملی به آن توجه کنیم و اگر به این نکات ملت توجه داشته باشند دشمن همانطور که در جنگ سخت و نظامی شکست خورد در جنگ نرم هم موفق نمی‌شود.

دادستان کل کشور گفت: دشمنان در جنگ نظامی سلاح‌های مدرن را به کار بردند و «آواکاس» را که یک هواپیمایی آنچنانی بود در اختیار صدام گذاشتند که در مناطق جنگی می‌آمد و موارد را ضبط و در اختیار میدان جنگ صدامیان می‌گذاشتند تا جایی که حتی متوسل به بمب شیمیایی شدند و شاهد بودیم که چه جنایاتی را صدام در جبهه‌های جنگ مرتکب شد که در جنگ موفق شوند.

وی اظهار داشت: و اما امروز دشمن پیشرفته‌ترین مسائل و امکانات را در جنگ نرم به کار برده و در اختیار جریاناتی گذاشته که بعضاً در داخل و برخی خارج کشور هستند.

دادستان کشور عنوان داشت: اگر در آن زمان دشمن جوانان ما را در سنگرهای مستقر در کردستان و خوزستان و گه گاهی با بمب‌هایی که در شهر می‌ریخت مورد هدف قرار می‌داد باید بدانیم که امروز گلوله‌های دشمن که فرهنگ و هویت اسلامی و ارزش‌های اخلاقی تک تک مردم را قرار داده در اتاق‌های خواب فرزندان به هدف می‌خورد.

منتظری با اشاره به اینکه آثار فضای مجازی را در پرونده‌های قضائی شاهد هستیم که خانواده‌ها را از هم می پاشد اظهار داشت: جنایت اهواز که چندین روز پیش اتفاق افتاد که مردی سر زن جوان را برید و آن را به دست گرفت و در خیابان به راه افتاد وقتی پیگیری شد به فضای مجازی بر می‌گردد، این زن با یک فرد سوری در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و به ترکیه رفته بود و مدتی در آنجا بودند و سپس برگشت و آن موارد رخ داد و از کارهایی که زن می‌کرد این بود که تصاویر خود را از طریق اینستاگرام برای شوهرش می‌فرستاد که این اتفاق رخ داد و این شوهر وقتی دید که زن در دامن اجنبی است حرکت زشت و مشمئز کننده را مرتکب شد و منشأ این جنایت فضای مجازی بود و اگر بخواهم از این مصادیق و آثار فضای مجازی در خانواده‌ها بگویم باید بدانیم که همگی حساب شده است.

مونا حیدری

وی گفت: دشمن می‌خواهد از طریق جنگ نرم، فرهنگ اسلامی و پایبندی ملت و هویت اسلامی را تغییر دهند، از طرفی برای اینکه نظام جمهوری اسلامی که داعیه ارزشمداری و حرکت مردم را به سوی ارزش‌های دینی را دارد تضعیف کنند و نظام را در بین مردم یک نظام ناکارآمد و سرتاپا مقصر جلوه دهند کار و در این خصوص سرمایه گذاری‌های کلان می‌کنند.

منتظری افزود: اگر رهبر تاکید دارند که «جهاد تبیین» باشد این است که مردم توجه داشته باشند و با وجود اینکه در دستگاه‌ها و مدیریت کشور آسیب‌هایی وجود دارد انصاف است که باید نیمه پر و خدمات نظام را با همه فشارها ببینیم و عنوان کنیم که در سطح کشور خدماتی که در طول ۴۲ سال به حوزه‌های مختلف فرهنگی صنعت و… شده دیده شود اگر لباس سفیدی بر تن باشد یک لکه بر این لباس چشمگیر می‌شود.

وی تاکید کرد: در جلسات مختلف نباید منفی بافی شود انقلاب به مردم خدمت کرده و باید ببینیم که ما برای انقلاب چه کرده ایم و باید تلاش کنیم و به جوانان برسانیم که در اوایل انقلاب در برابر حمله دشمن ملت ایران وظیفه خود دانستند که در این جنگ سخت به میدان نبرد بروند و عزیزانشان را تقدیم اسلام کنند و اجازه ندهند دشمن به خاک و ناموس این کشور و ارزش‌های این ملت تجاوز کند آن روز جنگ سخت به پایان رسید و ملت در برابر این توطئه‌ها سرافراز بیرون آمد و امروز نیز می‌توانیم بر این جنگ نرم فایق آییم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: