پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : شایعه کرده بودند که مقام معظم رهبری مخالف این هستند که مجلس به فضای مجازی ورود کنند و ما در این زمینه از رهبر معظم انقلاب استعلام گرفتیم که ایشان فرمودند مخالفتی در این زمینه ندارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه آنقدر می ترسیم از اینکه جو حاکم رسانه ای به ما توهین کنند، معنی اش این است که چرا ما هزینه بدهیم؛ مجلس می گوید که چرا ما هزینه دهیم؛ این مسئله را از دسترس خارج کنیم؛ دولت و قوه قضائیه هزینه دهد. کار بر زمین نخواهد ماند؛ همچنین ان شاالله این مجلس نخواهد گذاشت که این موضوع دوباره رأی گیری شود چرا که قانون این اجازه را به ما نمی دهد؛ البته هنوز چیزی تصویب نشده است و ما فقط اجازه داده ایم که ۲۳ نفر بنشنند؛ هر چه که باید به این طرح اضافه و کم شود را انجام دهند.

حسین جلالی با اشاره به طرح تنظیم مقررات فضای مجازی با موضوع «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: متأسفانه شنیده می شود که برخی نمایندگان گفته اند که دو سال آخر نمایندگی مان است و در حوزه انتخابیه می خواهیم رأی بیاوریم و به خاطر رأی آوری حاضر هستند این طرح به این مهمی را به مسلخ و قربانگاه ببرند که رأی بیاوردند؛ این یعنی تقدیم منافع شخصی بر منافع ملی!

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی با اشاره به طرح تنظیم گری مقررات در فضای مجازی گفت: موضوع ساماندهی فضای مجازی از مسلمات است و اینکه فضای مجازی باید قانون مند و ضابطه مند شود نیز از مسلمات است و الان سریعترین، آسان ترین و ساده ترین راه، همان مسیری است که در اصل ۸۵ مطرح شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس رأی داده است که یک گروه از متخصصین که نمایندگان مجلس هستند، بنشینند و برای ساماندهی این فضا اقدام کنند و مصوبات به شورای نگهبان ارسال شود و حال اگر این طرح در صحن با حضور ۲۸۰ نفر نماینده متخصص و غیر متخصص بخواهند رأی بدهند بهتر است یا ۲۳ متخصص روی این مسئله بحث کنند؟

برخی در مجلس حاضر نیستند بخاطر مصلحت کشور هزینه دهند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس می خواهد در این زمینه هزینه ندهد و با خود می گوید که این مسئله هزینه دارد؛ حال چرا ما این هزینه را بدهیم؟ دولت و قوه قضائیه این هزینه را بدهند و به این مسئله کار ندارد که این مسئله به نفع و مصلحت کشور است یا نه!

وی با اشاره به ایجاد جو رسانه ای در خصوص این طرح ابراز کرد: باید ببنیم که کشورهای دیگر نسبت به فضای مجازی خود چه اقدامی انجام داده اند؟ آیا این فضا برای آنها قانون دارد یا خیر؛ فضای مجازی ما متولی ندارد و ممکن است برخی بدون هویت در این فضا با تعداد فالوئر بالا فعالیت کنند؛ ما زمانی که وارد مغازه ای می شویم آن مغازه پروانه کسب دارد؛ بنابراین فضای مجازی ما نباید بی شناسنامه باشد.

جلالی افزود: قبلا چنانچه تصویری از حاج قاسم در اینستاگرام منتشر می کردیم، این شبکه اجتماعی اکانت فرد را مسدود می کرد و الان واتس آپ نیز ما را از دسترس خارج می کند و این در حالی است که امکانات، پول، پهنای باند، سرعت اینترنت و غیره از ما است؛ اما آزادی ما محدود است.

لزوم تقویت پیام رسان های داخلی

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پیام رسان های داخلی را باید تقویت کرد، ادامه داد: نمی شود همه امکانات را به خارجی ها بدهیم و باید پیام رسان های داخلی را نیز تقویت کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه آنقدر می ترسیم از اینکه جو حاکم رسانه ای به ما توهین کنند، معنی اش این است که چرا ما هزینه بدهیم؛ مجلس می گوید که چرا ما هزینه دهیم؛ این مسئله را از دسترس خارج کنیم؛ دولت و قوه قضائیه هزینه دهد.

وی تأکید کرد: کار بر زمین نخواهد ماند؛ همچنین ان شاالله این مجلس نخواهد گذاشت که این موضوع دوباره رأی گیری شود چرا که قانون این اجازه را به ما نمی دهد؛ البته هنوز چیزی تصویب نشده است و ما فقط اجازه داده ایم که ۲۳ نفر بنشنند؛ هر چه که باید به این طرح اضافه و کم شود را انجام دهند.

جلالی افزود: ما چوب برداشته ایم و یک عده حساب کار خود را کرده اند؛ این در حالی است که ما هنوز کاری نکرده ایم و تنها گفته ایم که فضای مجازی را ضابطه مند کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۲۳ نفر کمیسیون از ما رأی گرفته اند که در خصوص پیام رسان های داخلی، پیام رسان های خارجی، دفتر نمایندگی، کنترل مرزهای ورودی، امنیت داخلی و خارجی فضای مجازی را ساماندهی کنند که این مسئله به نفع کشور و مصلحت مردم است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها که سرعت اینترنت کم شده است و یا برخی در واتس آپ مسدود شده اند؛ می گویند به خاطر این طرح است.

برخی نماینده ها منافع شخصی و سبد رای را بر منافع ملی مقدم می دانند

وی اظهار کرد: متأسفانه شنیده می شود که برخی نمایندگان گفته اند که دو سال آخر نمایندگی مان است و در حوزه انتخابیه می خواهیم رأی بیاوریم و به خاطر رأی آوری حاضر هستند این طرح به این مهمی را به مسلخ و قربانگاه ببرند که رأی بیاوردند؛ این یعنی تقدیم منافع شخصی بر منافع ملی!

جلالی با بیان اینکه ما باید مدافع حقوق شهروندان باشیم و نباید اجازه دهیم که خارجی ها اطلاعات شهروندان ما را سرقت کنند و نباید تراکنش های مالی و حساب های مالی آنها خالی کند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای فعالیت مجلس یازدهم فرمودند مجلس در حوزه فرهنگ در دو عرصه جمعیت و فضای مجازی کار کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شایعه کرده بودند که مقام معظم رهبری مخالف این هستند که مجلس به فضای مجازی ورود کنند و ما در این زمینه از رهبر معظم انقلاب استعلام گرفتیم که ایشان فرمودند مخالفتی در این زمینه ندارند.

رأی گیری مجدد طرح خلاف قانون و آئین نامه داخلی مجلس است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما پای این طرح محکم ایستاده ایم و رأی من دفاع از حقوق شهروندان در فضای مجازی است و محکم هم در این زمینه ایستاده ام و باور دارم و از هیچ جو رسانه ای و تهدید نمی ترسم.

وی خاطر نشان کرد: بعید می دانم که این طرح امسال به مجلس بیاید و احتمالا سال آینده و بعد از خرداد ماه این طرح، مطرح شود و ضروری هم است که این طرح بیان شود؛ البته رأی گیری مجدد را خلاف قانون و آئین نامه داخلی می دانیم و نامه ای را در این زمینه تنظیم شده که آن را ارسال کرده ایم و متأسفانه مرکز پژوهش های مجلس و معاونت اداره قوانین مجلس در این زمینه ناشی گری و بی قانونی می کند و تحت تأثیر جو قرار گرفته است اما ان شاالله این مسئله را کنترل خواهیم کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: