پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام مسکن متقاضیان زیادی دارد. وام مسکن برای افزایش قدرت خرید خانه پرداخت می شود. وام مسکن از مبالغ متعدد برخوردار است. وام مسکن در شهرها و روستا مبلغ متفاوتی دارد. وام مسکن دارای شرایط خاصی است.

وام مسکن

جزئیات جدید وام مسکن

در حالیکه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک های عامل از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تضمین نامه پرداخت آن را صادر کرده است اما هنوز این وام به دست متقاضیان که همانا روستاییان هستند نرسیده است.

نکته ای که سال گذشته باعث شد تا وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در پرداخت به مشکل بخورد این بود که سقف وام مسکن روستایی بر خلاف قانون همه ساله که نسبت به سال گذشته باید ۱۵ درصد افزایش می یافت، افزایش بیش از ۵۰ درصدی یافت و همین موضوع ابتدا با مخالفت بانک مرکزی در خصوص نرخ سود آن و سپس با مخالفت سازمان برنامه و بودجه همراه شد.

مخالفت این دو سازمان و دستگاه دولتی بر سر مابه التفاوت نرخ سود این وام بود. صدور تضمین نامه برای وام مسکن روستایی هر ساله و همزمان با ابلاغیه بانک مرکزی انجام می شد اما پارسال به دلیل اینکه سازمان برنامه و بودجه باید مابه التفاوت نرخ سود ۱۸ درصد تا ۵ درصد را تضمین کند این موضوع تا حدودی موجب تردید سازمان برنامه و بودجه شده است. به عبارتی می توان گفت که مابه‌التفاوت این مبلغ یعنی حدود ۱۳ درصد دیگر را تضمین کند تا بانک مرکزی آن را به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

در اواخر روزهای سال ۱۴۰۰، نیکزاد رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه میر کاظمی با صدور این ضمانت نامه عملیات پرداخت را اجرایی کرده است گفته بود که بزودی پرداخت این تسهیلات آغاز می شود.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در پاسخ به این پرسش که ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است پس مشکل چیست؟ گفت: بانک مرکزی سال گذشته وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی را ابلاغ کرد و یارانه مربوطه نیز در مجلس مصوب شد. حال ما مانعی در پرداخت تسهیلات نمی بینیم و باید بانک ها عملیات اجرایی کار را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی عملیات اجرایی پرداخت تسهیلات را می توان گفت آغاز شده است که این وام به دست متقاضیان رسیده باشد ادامه داد: با پیگیریهایی که از استان ها انجام شده است ما هنوز پرداخت تسهیلات را ندیده ایم اما همانطور که اعلام کردم ما مانعی در برابر آغاز تسهیلات نمی بینیم.

در بودجه ۱۴۰۱ یارانه تسهیلات مسکن روستایی در مجلس تصویب شده است بنابراین باید این وام و این مبالغ به دست مردم برسد. پس زمانی این وام اجرایی می شود که متقاضیان در روستاها آنرا دریافت کنند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجلس هم که یارانه مورد نظر را تصویب کرده است پس دلیل این همه دست دست کردن پیست؟ اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ یارانه تسهیلات مسکن روستایی در مجلس تصویب شده است بنابراین باید این وام و این مبالغ به دست مردم برسد. پس زمانی این وام اجرایی می شود که متقاضیان در روستاها آنرا دریافت کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: