پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت مرغ اعلام شد. قیمت مرغ علیرغم برنامه ریزی های صورت گرفته ارزان نشد. قیمت مرغ چند ماهی است که افزایشی شده است. قیمت مرغ به دلیل افزایش تقاضا گران شد. قیمت مرغ  امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یوسف خانی گفت: : با وجود شرایط جوجه ریزی و عرضه ، قیمت کنونی مرغ نسبت به ایام قبل از عید تغییری نداشته است و عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب گرانفروشی است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۳۱ هزار تا ۳۵ هزار تومان، ران مرغ ۳۱ هزار تومان، سینه ۶۵ هزار و فیله مرغ ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار تومان است، هر چند مسئولان عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب را تخلف می دانند.

رییس اتحادیه پرنده و  ماهی قیمت هر کیلو ران مرغ را ۳۱ هزار تومان، سینه مرغ را ۶۰ هزار تومان و فیله مرغ  را ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

طبق اعلام اتحادیه مرغداران روزانه ۸ هزار تن مرغ گرم در سطح کشور عرضه می شود که این میزان بیش از نیاز بازار است.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار به ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان گفت: متأسفانه آمار جوجه ریزی و وضعیت مرغ در بازار با حجم ورودی آن در تضاد و تناقض است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود تولید کاهش یافته و کمبود عرضه دلیل این گرانی است، افزود: مرغ کم است اما نبود نظارت و انحراف در توزیع و دلال بازی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، و همچنین عرضه وسیع در قالب بسته بندی و قطعه بندی با قیمت‌های عجیب و پر سود به این مساله دامن زده و باعث گرانی شدید مرغ شده است.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه گرانی مرغ ربطی به تولیدکنندگان ندارد، تصریح کرد: این روزها همه حتی مرغ فروشان که هیچ اطلاع و ارتباط مستقیمی با مرغداران ندارند و نمی‌توانند جلوی تخلفات و گران‌فروشی همکاران خود را بگیرند، در مقوله مرغ و امور مرغداران دخالت و اظهار نظر غیر مسئولانه و دور از واقعیت می‌کنند در حالی که تولیدکنندگان نقشی در تعیین قیمت ندارند و بر اساس ساز و کارهای سخت‌گیرانه تعریف شده نمی‌توانند مرغ را خارج از شبکه عرضه کنند، کما اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۷ هزار ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

چرا مرغ گران شد

وی ادامه داد: این در حالی است که نرخ مؤلفه‌های تولید به شدت افزایش یافته اما دولت نیز حاضر به اصلاح قیمت نیست و تولیدکنندگان در زیان هستند.

اسدالله نژاد درباره وضعیت قیمت این کالا در روزهای آینده نیز گفت: اگر نظارت انجام و بازار کنترل نشود بعید است شرایط بهبود یابد و لازمه ثبات و آرامش در بازار کنترل و رصد مرغ از کشتارگاه تا واحد صنفی و عرضه مرغ به نرخ واقعی توسط واحد صنفی در کنار محدود سازی قطعه بندی مرغ هست.

 حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در سطح کشور بین ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است، گفت: افزایش هزینه مولفه‌های تولید قیمت تمام شده را بالا برده و بسیاری از تولیدکنندگان یا قادر به خرید نهاده‌های دامی مورد نیاز خود نبوده‌اند یا خریده‌اند و هنوز بارگیری انجام نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اضافه کرد: قیمت مولفه‌های تولید از جمله واکسن و دارو و جوجه یکروزه گوشتی و حمل و نقل در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون قیمت تمام شده تولید مرغ برای تولیدکنندگان بیش از ۲۱ هزار تومان است.

اسدالله نژاد تصریح کرد: به دلیل اینکه تولیدکنندگان مرغ را با قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان عرضه می‌کنند قیمت برای مصرف کننده نهایی نیز باید حدود ۳۱ هزار تومان باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تهران تا حدود ۴۰ هزار تومان گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم‌ترین دلایل این مساله است ضمن اینکه در ایام تعطیلات قرار داریم و در این ایام معمولا حمل و نقل با مشکلاتی مواجه می‌شود.

اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به جوجه ریزی انجام شده روزانه حدود ۸۱۰۰ تن مرغ در کشور تولید می‌شود که این رقم جوابگوی نیاز کشور است، اما عدم نظارت از کشتارگاه تا واحد صنفی نیز می‌تواند یکی از دلایل گرانی مرغ در تهران باشد چرا که در استان‌های دیگر چندان مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم به راحتی می‌توانند این کالا را با نرخ مصوب تهیه کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: