پایگاه خبری خانه فوتبال:
قیمت گوشت امروز اعلام شد. قیمت گوشت به دلیل نبود نظارت گران شد. قیمت گوشت پس از ممنوعیت واردات در فاز افزایشی قرار گرفت. قیمت گوشت به دلیل افزایش تقاضا گران شد. قیمت گوشت این روزها خیال ارزانی ندارد.
قیمت گوشت

قیمت گوشت امروز

قیمت گوشت قرمز در بازار تهران (فروردین ماه)
نوع محصول برند وزن قیمت (تومان)
گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند مهیا پروتئین ۱ کیلوگرم ۱۷۱,۰۰۰
قیمه ای گوسفندی ممتاز آریا بهار پروتئین  ۵۰۰ گرم ۱۵۰,۰۰۰
گوشت خورشتی گوساله زی پرو ۵۰۰ گرم ۹۵,۰۰۰
شیشلیک گوسفندی زی پرو ۱ کیلوگرم ۲۵۵,۰۰۰
سردست گوساله ممتاز آریا بهار پروتئین ۱ کیلوگرم ۱۹۷,۰۰۰
ران گوساله بدون استخوان رویال طعم ۱ کیلوگرم ۲۱۶,۰۰۰
سردست گوسفند زی پرو  ۲ کیلوگرم ۴۲۴,۰۰۰
ران گوسفندی آریا بهار پروتئین ۱۸۰۰ گرم ۳۸۸,۰۰۰
ماهیچه گوساله زی پرو ۱ کیلوگرم ۱۹۱,۰۰۰

«علی‌اصغر ملکی» درباره وضعیت بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: قیمت دام زنده قبل از عید و در ایام نوروز نزدیک ۷۵ هزار تومان در استان‌ها و در تهران بیش از این مبلغ بود که این موضوع باعث افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار شد، اما امروز بازار گوشت قرمز به دلیل کاهش تقاضا وارد رکود شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: بازدید میدانی و رصد بازار و میدان بهمن نشان می‌دهد که به دلیل کاهش تقاضا، گوشت قرمز خریدار ندارد که همین امر موجب کاهش و شکسته شدن قیمت‌ها می‌شود.

وی ماه رمضان امسال را با سال‌های دیگر متفاوت دانست و گفت: امسال ماه رمضان بعد از تعطیلی ایام نوروز شروع شد، بنابراین مردم خرید مورد نیاز خود را در ایام نوروز انجام داده‌اند و اکنون با کاهش توان مالی روبرو هستند.

ملکی ادامه داد: روز یکشنبه (دیروز) به نوعی روز اول کاری بازار بود و اکنون تثبیت قیمتی در بازار گوشت قرمز نداریم و با تقاضای پایین روبرو هستیم، بنابراین کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که قبل روز سیزده بدر رستوران‌ها و جگر فروشی‌ها تقاضای خوبی داشتند، اما با آغاز ماه مبارک رمضان و تعطیلی رستوران و مغازه‌ها با کاهش مشتری روبرو خواهیم شد که این نیز در کاهش تقاضا اثرگذار است؛ البته به نظر می‌رسد در این ایام کله‌پزی‌ها در نزدیک افطار یا سحر وضعیت مناسبی داشته باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در عین حال ادامه این وضعیت برای دامداران خطرناک است، زیرا امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها دام‌ها به صورت دستی تغذیه می‌شوند و تغذیه آنان از علوفه طبیعی نیست.

به گفته وی، اکنون دامداران برای تغذیه دستی دام‌هایشان هر کیلوگرم جو را ۱۰ هزار تومان، یونجه را ۷ هزار تومان و کاه را ۶ هزار تومان خریداری می‌کنند که این امر در افزایش قیمت دام زنده مؤثر است، به طوری که دامداران کرمانشاه براین باورند که اگر بین ۱۵ و ۲۰ روز آینده بارندگی رخ دهد که از وضعیت فعلی خارج خواهند شد، در غیر این صورت متضرر خواهند شد.

ملکی اضافه کرد: درواقع زمینه گرانی گوشت قرمز از دام زنده و بعد کشتارگاه شروع می‌شود، وگرنه مغازه‌دار به دنبال این است که قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم گوشت بیشتری با قیمت‌های مناسب خریداری کنند. وقتی مردم توان خرید ندارند، گوشت نیز روی دست مغازه‌داران می‌ماند که باعث ضرر و زیانشان است.

وی ادامه داد: البته که باید در نظر بگیریم شبکه تولید و توزیع گوشت قرمز هزینه‌های خود را دارد که باید بپردازند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: اکنون دام زنده مورد نیاز تهران از کردستان تأمین می‌شود، بنابراین با افزایش نرخ همه گزینه‌های تولید ممکن است به‌زودی با افزایش کرایه حمل‌ونقل روبرو شویم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: