پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت پراید امروز اعلام شد. قیمت پراید در  برخی از انواع مدل های امروز ثابت ماند. قیمت پراید به دلیل افزایش تقاضا چندسالی است که در فاز گرانی قرار دارد. قیمت پراید پس از قیمت گذاری دستوری افزایشی شد. قیمت پراید با نوسان همراه است.

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 22 فروردین

قیمت سایپا امروز 22 فروردین در برخی خودروهای سایپا بدون تغییر ماند و برخی دیگر نیز با چند میلیون اختلاف نسبت به روزهای قبل معامله شدند. با توجه به حذف مصوبه واردات خودرو در بودجه 1401، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو در هفته‌ها و ماه‌های آتی، افزایش پیدا کند. با تکراتو همراه باشید تا به بررسی لیست قیمت محصولات سایپا امروز 22 فروردین 1401 بپردازیم.

قیمت پراید امروز

قیمت روز محصولات سایپا با توجه به عوامل مختلفی مثل نوسانات نرخ ارز، افزایش و کاهش عرضه خودرو و تصمیمات ناگهانی در بازار خودرو، تقریبا هر روز دستخوش تغییراتی می‌شود. بهمن ماه سال گذشته بود که طبق مصوبه مجلس از سوی نمایندگان اعلام شد خودروسازان، مالیات سبز خودروهای خود را قبل از عرضه به خریداران خود در نظر بگیرند. در نتیجه این تصمیم‌گیری، قیمت خودروهای داخلی از 2 تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. از طرف دیگر، قیمت خودروهای صفر هم با توجه به مدل، سال تولید، آپشن‌ها و همچنین بازار رقابتی محصولات جانشین تعیین می‌شود.

در مجموع، هرگونه تلاطم در بازار خودرو بر قیمت روز سایپا تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل، لیست قیمت محصولات سایپا به‌ صورت میانگین قیمت تعیین می‌شود. در این مطلب، لیست قیمت محصولات سایپا امروز 22 فروردین 1401 را با در نظر داشتن میانگین قیمت نمایندگی‌ها و بازار آزاد بررسی می‌کنیم.

تحلیل روزانه قیمت خودرو

بازار خودرو در نیمه دوم سال 1400 روزهای پر فراز و نشیبی را در بازار آزاد پشت سر گذاشت. نوسانات دائمی نرخ ارز تنها یکی از عواملی بود که قیمت روز محصولات سایپا را تحت تاثیر قرار می‌داد. سردرگمی از بابت نتیجه برجام و همچنین واردات خودروهای جدید چینی هم از دیگر دلایلی بود که مشتریان خرید و فروش خودرو را بلاتکلیف می‌کرد.

اما با توجه به خبر حذف مصوبه واردات خودرو، احتمالا بازار خودرو رنگ آرامش را به خود نخواهد دید. مجلس در اسفند ماه گذشته به دولت اجازه داده بود که 96 هزار دستگاه خودرو و ماشین آلات را در سال 1401 وار کند و سهم خودروهای سواری، 70 هزار خودرو در نظر گرفته شده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در این باره توضیح داده است که کنار گذاشتن بند مربوط به 70 هزار خودروی سواری،‌ پیش از ابلاغ بودجه 1401 انجام شده و دولت در این مورد مسئولیتی بر عهده ندارد. او مدعی است که دلیل این کار را باید از سمت مجلس، شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت پیگیری کرد.

اینطور که به نظر می‌رسد، بازار متلاطم خودرو در سال آینده همچنان آرام نمی‌گیرد.

این گروه صنعتی، اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود در سال 1401 را برای شش محصول شاهین G، کوییک S، کوییک R با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی، ساینا S و سایپا SE 151 موتور M13 به مرحله اجرا در آورده‌ است.

مالیات سبز خودرو چیست؟

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، لایحه‌ای را به تصویب رساندند که براساس آن شماره‌گذاری انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت، براساس رتبه انرژی آن‌ها، که به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، طبق نرخ‌هایی مشمول مالیات و عوارض سبز می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: