پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت پراید امروز اعلام شد. قیمت پراید این روزها در دور گرانی قرار دارد. قیمت پراید متاسفانه با برخی خودروهای مدل بالاتر برابری می کند. قیمت پراید به دلیل افزایش تقاضا سر به گرانی گذاشت. قیمت پراید پس از ممنوعیت واردات هر روز گران تر شد.

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 11 اردیبهشت 

قیمت روز محصولات سایپا طبق عوامل مختلف و متنوعی در بازار ایران تغییر می‌کند. در ماه اول از سال 1401 متوجه افزایش قیمتی برخی از خودروهای گروه خودروسازی سایپا و در برخی دیگر نیز شاهد کاهش و افت قیمتی نیز بوده‌ایم. مجلس شورای اسلامی سال 1400 در رابطه با واردات خودرو در بازار آزاد ایران قانونی تحت عنوان حذف مصوبه واردات خودرو به تصویب رسانید، برخلاف پیش بینی‌ها این قانون نتوانست روند و نرخ قیمت خودرو را کاهش دهد و باعث افزایش بی سابقه خودروهای لوکس خارجی و حتی داخلی شد. در این نوشتار با تکراتو همراه باشید تا به بررسی لیست قیمت محصولات سایپا امروز 11 اردیبهشت 1401 بپردازیم.

قیمت پراید

قیمت سایپا امروز 11 اردیبهشت همچون روزهای گذشته در بازار آزاد معامله شد و تنها اختلاف جزئی باعث عدم همگونی قیمت خودروها با روزهای گذشته شد. قیمت روز محصولات سایپا می‌تواند با اجرای سیاست‌های درست و  طبق نظرات کارشناسان مجرب و متخصص پایین بیاید تا عامه مردم توان خرید خودروهای درون شهری را داشته باشند. از عوامل موثر بر تغییر نرخ قیمت خودرو در بازار آزاد و دولتی ایران می‌توان به نوسانات نرخ ارز و دلار و افزایش یا کاهش عرضه خودرو توسط شرکت‌های دولتی و همچنین تصمیمات ناگهانی مسئولین در حیطه بازار خودرو اشاره کرد.

در سال گذشته مجلس علاوه بر تصویب قانون حذف واردات خودرو قانون دیگری را نیز با عنوان لغو واردات خودرو تا پایان امسال وضع کرد. اجرای این قانون باعث تغییر نرخ قیمت روزانه خودرو در بازار آزاد می‌شود. اگر به قیمت روزهای پیشین خودرو در ایران نگاه کنیم متوجه می‌شویم که لیست قیمت محصولات سایپا امروز 11 اردیبهشت 1401 دچار افزایش شده است البته باید خاطر نشان کرد که افزایش نرخ دلار، حذف ارز ترجیحی و همچنین قانون اخذ مالیات بر نقل و انتقال خودرو، باعث صعودی شدن نرخ خودرو نیز می‌شوند و به نظر می‌رسد که این افزایش همچنان در کشور ادامه داشته باشد.

هر گاه در بازار کشش قیمتی و نوسان ایجاد شود و این نوسانات ادامه داشته باشد، می‌تواند بر قیمت خودرو اثر بگذارد و اثرات این کشش قیمتی به صورت کاهش توان خرید مردم مشاهده می‌شود. در ادامه این نوشتار، لیست قیمت محصولات سایپا امروز 11 اردیبهشت 1401 را با در نظر داشتن میانگین قیمت نمایندگی‌های خودرو و بازار آزاد در ایران بررسی می‌کنیم.

 

بازار اقتصادی ایران سال‌های بسیاری است که درگیر اتفاقات کوچک و بزرگی شده و روزهای قیمتی آرامی را پشت سر نگذاشته است. سیاست‌های غلطی که توسط مسئولین در صنعت و تجارت ایران به کار گرفته شده شده است، باعث فراز و نشیب و تغییرات قیمت و نرخ آن شده.

بزرگترین مشکل بازار خودرو در ایران را می‌توان به دو عامل اقتصادی ربط داد، اولین عامل مشخص نبودن نرخ ارز و دومین عامل نیز عدم آزاد کردن قانون ورود خودروهای خارجی و وارداتی است که در صورت آزاد سازی این خودروها شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی و تولید ملی و هچنین خودروهای وارداتی خواهیم بود.

یکی از دلایل افزایش قیمت در ایران را می‌توان به قانون حذف مصوبه واردات خودرو نیز ربط داد. مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال گذشته به دولت اجازه داده بود که 96 هزار دستگاه خودرو و ماشین آلات را در سال 1401 وارد کند و سهم خودروهای سواری به 70 هزار خودرو افزایش یافت.

اگر مسئولین و کارشناسان در حیطه بازار خودرو بتوانند سیاست‌های درست و به جا به کار گرفته شود، اختلاف قیمتی بین بازار آزاد و کارخانه حذف می‌شود و بازار خودرو به تعادل و تناسب پایداری می‌رسد. چنانچه دولت به عهد خود وفادار باشد و 750 هزار خودرویی که وعده آن را داده بود به بازار ارائه دهد، شاهد کاهش قیمت خودروهای تولید ملی خواهیم بود و این خبری خوب برای جامعه است.

شرکت‌های خودرو سازی تنها راه آسان پیش روی مشتریان را خرید محصولات به صورت قرعه کشی گذاشته‌اند تا افرادی که توان خرید خودرو در بازار آزاد را ندارند، بتوانند در زمان یک ساله مبلغ اعلام شده را پرداخت کنند.

سال گذشته مدیران شرکت‌های خودرو سازی تصمیم گرفتند که محصولات خود را گران کنند. گفته می‌شود با افزایش هزینه‌های تولید و نرخ ارز، قیمت خودرو در امسال 20 درصد افزایش یابد.

واقعی سازی قیمت مصوب خودرو و نزدیک کردن آن به قیمت بازار می‌تواند موجب افزایش عرضه به بازار شود و کمبود عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودرو سازی را از بین ببرد.

خبر خوب این است که طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و این مصوبه باعث کاهش سایر هزینه‌های خرید خودرو می‌شود.

با حذف خودروهای ناقص چه اتفاقی در بازار خودرو خواهد افتاد؟

با حذف خودروهای دارای کسری قطعه از فرآیند تولید، شاهد افزایش کیفیت 25 درصدی محصولات در بازار خودرو خواهیم بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: