پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت مرغ اعلام شد. قیمت مرغ هر روز گران تر می شود. قیمت مرغ طی ماه های گذشته رکورد گرانی را زده است. قیمت مرغ به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی افزایش یافت.قیمت مرغ حتی پس از کاهش تقاضا چندان ارزان نشد.

قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز 11 اردیبهشت 1401

 

در حالی که قیمت مرغ هر کیلوگرم در سال گذشته تا 45 افزایش یافته بود و 14 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب 31 هزار تومانی خود به فروش می رسید، در یک ماه گذشته بازار آرامی را سپری می‌کند و حتی کمی زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ که در هفته های قبل تا 27 هزار تومان نیز کاهش یافته بود اکنون حدود 30 هزار تومان به فروش می رسد و به صورت فراوان در دسترس مردم است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 157 هزار تومان و گوشت گوسفندی به صورت شقه نزدیک به 160 هزار تومان است. گوشت منجمد گوسفندی نیز درحالی باید به قیمت مصوب 85 تا 95 هزار تومان به فروش برسد 127 هزار تومان عرضه می شود یعنی حدود 45 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

 تخم مرغ نیز بازار آرامی را سپری می‌کند به طوری که هر شانه 30 عددی از این محصول حدود 43 هزار تومان عرضه می‌شود و حتی تخم مرغ های بسته بندی نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

قیمت هر شانه تخم مرغ به 39 هزار تومان کاهش یافت

قیمت تخم مرغ مصوب هرشانه 30 عددی در کشور 43 هزار تومان است اما با توجه به تولید مناسب این محصول قیمت آن در بازار کاهش یافته است به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی این محصول در سطح شهر تهران 39 تا 45 هزار تومان به فروش می رسد.

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز چندی پیش اظهار داشت: برای کالاهای اساسی حد نوسان در نظر گرفته شده است و در صورتی تا حد در نظر گرفته شده از قیمت مصوب کاهش یا افزایش نداشته باشیم در بازار دخالت نمی‌کنیم تا اینکه بازار خود را تنظیم کند.

 سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز اخیرا اعلام کرده است که قیمت هر شانه تخم مرغ که در هفته گذشته با 1200 تومان کاهش از 43 هزار تومان به 41800 تومان رسیده بود به تازگی نیز با 2800 تومان کاهش دیگر، از 41800 تومان به 39 هزار تومان رسیده است.

گفتنی است، هر شانه 30 عددی تخم مرغ داری وزن حداقل یک کیلو و 800 گرم است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: