پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان |وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود. وام بازنشستگان در 3 نوع مختلف پرداخت خواهد شد.

پرداخت وام ویژه ۱۲ میلیونی برای بازنشستگان

معاون امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

مبلغ شگفت انگیز وام این بانک برای همه | شرایط وام ۵ میلیارد تومانی و اقساط ماهانهمبلغ شگفت انگیز وام این بانک برای همه | شرایط وام ۵ میلیارد تومانی و اقساط ماهانه

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، احمد اسفندیاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اعتقادات و ارزش‌های معنوی در بین شیعیان، بزرگداشت روز اَربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اَباعَبدالله الحُسِین(ع) به تأسی از بازگشت اهل بیت آن امام همام پس از چهل روز به دشت کربلا جهت زیارت قبور منور سرور آزادگان عالم و یاران باوفای ایشان است. در این خصوص همین بس که یکی از نشانه‌های مؤمن در حدیثی از امام حسن عسگری(ع)، زیارت اربعین ذکر شده است.

وی افزود: از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و برای تحقق درخواست بازنشستگان در زمینه فراهم شدن امکان حضور آنان در این کنگره جهانی، سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران، زمینه‌ حضور این جمعیت را در اربعین سال‌جاری فراهم آورد.

اسفندیاری توضیح داد: با توجه به تعداد کثیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از سویی محدودیت منابع تسهیلات و با عنایت به اعتبار در نظر گرفته شده برابر ۲۴۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی از محل تفاهمنامه با بانک رفاه کارگران، سهمیه هریک از استان‌ها مشخص و ابلاغ شده و ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با توجه به سهمیه‌بندی اعلام شده متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه‌های کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها را تعیین و جهت ثبت‌نام به کانون‌ها منعکس می‌کنند.

وی افزود: همچنین در صورت عدم وجود کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران در شهرستان‌ها، ثبت‌نام از طریق شعبه تأمین‌اجتماعی مستقر در همان شهرستان انجام می‌شود. در استان‌های فاقد کانون بازنشستگی استانی، کانون کارگران بازنشسته شهرستان مرکز استان عهده‌دار وظایف خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تأییدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیرکل استان، سرپرست شعب بانک رفاه کارگران استان و رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان، نسبت به قرعه‌کشی و انتخاب متقاضیان تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز را جهت ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه متناسب با سهمیه‌های تعیین شده برای کانون‌های شهرستانی، به کانون‌های مزبور ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله عدم چک برگشتی، عدم اقساط معوق و... در این خصوص نیز صادق بوده و از طریق سامانه مذکور اعمال خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

مشمولان وام 100 میلیونی اعلام شدند

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت وام 12 میلیون تومانی به بازنشستگان خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری با افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران نسبت به سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات را از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان رسانده و تاکنون در مرحله نخست این طرح در سال جاری ۵۰ هزار و ۷۳۰ فقره تسهیلات به واجدان شرایط، پرداخت شده است.

دکتر احمد اسفندیاری با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مجموع بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور، تحت پوشش خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، افزود: صیانت و تکریم از بازنشستگان و مستمری‌بگیران همراه با ارائه خدمات متنوع و مطلوب، از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این سازمان است و از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات ضروری - از ابتدای سال ۹۹ - تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ضروری ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری در شش مرحله پرداخت تسهیلات خواهد شد، افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در سال  ۱۴۰۱با افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات را از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان رسانده و تاکنون در مرحله نخست این طرح در سال جاری ۵۰ هزار و ۷۳۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط، پرداخت شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود؛ خاطرنشان کرد: در سال جاری در مجموع ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی و رفع نیازهای این افراد از دغدغه‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال و در مراحل بعدی پرداخت تسهیلات، تعداد ۳۶۵  هزار نفر دیگر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

اسفندیاری به تفاهم‌نامه این سازمان با بانک رفاه کارگران و کارمزد چهار درصد تسهیلات اعطایی به مستمری‌بگیران با بازپرداخت ۲۴ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌های حمایتی با هدف بهبود وضعیت جامعه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۳۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شد، تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط این سازمان تقبل شده و پرداخت می‌شود و خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

اسفندیاری با اشاره به آغاز مجدد طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از اوایل تیر ماه اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در قالب طرح « کرامت رضوی » آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این افراد به همراه همسرانشان به این سفر اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه  ۱۸ نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمان بستری رایگان به بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد از دیگر اقدامات این سازمان است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با ۳۹۳ مرکز درمانی و بیش از ۱۰ هزار تخت فعال در حال ارائه خدمات به مخاطبان و بازنشستگان است، اذعان کرد: بیش از ۳۰ درصد مراجعان مراکز درمانی سرپایی این سازمان بالای ۶۵ سال سن دارند.

 اسفندیاری همچنین به اجرای طرح تحول درمان و راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون با استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی ملکی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با آموزش ۵۰۰ پرستار، ۹۲ کارشناس تغذیه و ۴۰۰ پزشک عمومی در حال اجرای این طرح در جهت خدمت‌رسانی و تکریم  مراجعان و  بازنشستگان است.

دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی چندین شرط دارد؛ بازنشسته عضو کانون باید حقوق خود را  از شعب  بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند؛ این اولین شرط است.

دریافت وام شروط دیگری نیز دارد:

باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته  متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی ،‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک).

بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.                  

بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد؛ شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد.

آن دسته از بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در اردیبهشت ماه سال جاری ( ۱۴۰۱ ) برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده بودند پس از قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌ها از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات چند روز پیش در نشستی مشترک موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

حالا بازنشستگانی که در ماه‌های گذشته برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده‌اند، انتظار دارند ۱۵ میلیون تومان به حساب‌شان واریز شود.

براساس اطلاعیه رسمی صندوق، آن دسته از بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در اردیبهشت ماه  سال جاری ( ۱۴۰۱ ) برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده بودند پس از قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌ها از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران موافقت شد تا وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق از ۱۲ میلیون تومان به ۱۵میلیون تومان افزایش یابد.

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی که با حضور سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران و تعداد دیگری از معاونان و مدیران این بانک برگزار شد، بر افزایش سطح همکاری و توسعه خدمات بانک صادرات به بازنشستگان و شرکت های زیرمجموعه صندوق به عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش اعتبارات پرداختی از سوی بانک صادرات به صندوق و بهبود سقف تسهیلات به بازنشستگان عزیز تحت پوشش این صندوق، حداقل مطالبه ای است که وجود دارد و امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک صادرات این مهم عملیاتی شود.

سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز اظهار داشت: افزایش اعتبارات و بهبود سطح ارائه تسهیلات برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها، همکاری در زمینه اجرای طرح های یاری و سایر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین ارائه تسهیلات به شرکت های تابعه صندوق، مورد توجه ویژه بانک صادرات قرار دارد.

 در این نشست، دوطرف موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از بازنشستگان و مستمری بگیران بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی، وام ۱۰۰ میلیون تومانی را در قالب طرح «کرامت» به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بازنشستگانی که مایل به دریافت وام طرح کرامت هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. سود این تسهیلات ۱۸ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۴۸ ماه است. متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی به بانک ارائه دهند و یک فقره چک هم داشته باشند. لازم به ذکر است که ۲۰ درصد وام نزد بانک مسدود خواهد شد.

این طرح مختص بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشند. مدت اعتبار طرح کرامت تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.

میزان اقساط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با مقدار سود مشخص شده و مدت زمان بازپرداخت معین، ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

از صندوق بازنشستگی فولاد، «حسین عامریان» در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره و با اشاره به خواسته برخی از بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی اظهار داشت: دراین‌خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری‌های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیراً در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می‌کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتماً مطرح کنید و ما با حسن‌نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دارایی‌های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتماً این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سال‌های قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون‌ها و بازنشستگان می‌تواند دراین‌خصوص مثمر ثمر باشد.

بنا بر گزارش مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، وام بازنشستگان برای افرادی که بازنشسته و در عین حال مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، در حال ارائه می باشد. پایان نامه یا پورپوزال دانشجویانی که از 31 مرداد 1400 به بعد است، مشمول دریافت وام بازنشستگان می شود.

محمود مرتضایی فرد (مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: متقاضیانی که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند از ابتدای خرداد بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

به گفته محمود مرتضایی، مبلغ وام برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به ۴میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به ۶میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات ۴درصد و اقساط آن نیز ۳۶ماهه است.

او گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزندش همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

شرایط پرداخت وام 100 میلیونی بازنشستگان

 بازنشستگانی که مایل به دریافت وام طرح کرامت هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. سود این تسهیلات ۱۸ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۴۸ ماه است. متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی به بانک ارائه دهند و یک فقره چک هم داشته باشند. لازم به ذکر است که ۲۰ درصد وام نزد بانک مسدود خواهد شد.

مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: ششمین نوبت وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر (چهارشنبه) به حساب ۲۳هزار و ۷۰ نفر از بازنشستگان مشمول واریز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی افزود: با هماهنگی بانک عامل نوبت ششم وام ضروری ۱۲میلیون تومانی برای ۲۳هزار و ۷۰نفر از مشمولان عصر امروز (چهارشنبه) واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه و به حساب حقوق بازنشستگی ایشان در بانک عامل واریز شده است.

بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از بازنشستگان و مستمری بگیران بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی، وام ۱۰۰ میلیون تومانی را در قالب طرح «کرامت» به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بازنشستگانی که مایل به دریافت وام طرح کرامت هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. سود این تسهیلات ۱۸ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۴۸ ماه است. متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی به بانک ارائه دهند و یک فقره چک هم داشته باشند. لازم به ذکر است که ۲۰ درصد وام نزد بانک مسدود خواهد شد.

این طرح مختص بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشند. مدت اعتبار طرح کرامت تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.

میزان اقساط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با مقدار سود مشخص شده و مدت زمان بازپرداخت معین، ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

از صندوق بازنشستگی فولاد، «حسین عامریان» در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره و با اشاره به خواسته برخی از بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی اظهار داشت: دراین‌خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری‌های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیراً در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می‌کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتماً مطرح کنید و ما با حسن‌نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دارایی‌های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتماً این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سال‌های قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون‌ها و بازنشستگان می‌تواند دراین‌خصوص مثمر ثمر باشد.

بنا بر گزارش مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، وام بازنشستگان برای افرادی که بازنشسته و در عین حال مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، در حال ارائه می باشد. پایان نامه یا پورپوزال دانشجویانی که از 31 مرداد 1400 به بعد است، مشمول دریافت وام بازنشستگان می شود.

محمود مرتضایی فرد (مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: متقاضیانی که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند از ابتدای خرداد بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

به گفته محمود مرتضایی، مبلغ وام برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به ۴میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به ۶میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات ۴درصد و اقساط آن نیز ۳۶ماهه است.

او گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزندش همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی طرح کرامت

این طرح مختص بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشند. مدت اعتبار طرح کرامت تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.

میزان اقساط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با مقدار سود مشخص شده و مدت زمان بازپرداخت معین، ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

از صندوق بازنشستگی فولاد، «حسین عامریان» در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره و با اشاره به خواسته برخی از بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی اظهار داشت: دراین‌خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری‌های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیراً در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می‌کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتماً مطرح کنید و ما با حسن‌نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دارایی‌های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتماً این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سال‌های قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون‌ها و بازنشستگان می‌تواند دراین‌خصوص مثمر ثمر باشد.

وی یادآور شد: ثبت نام فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «مبلغ این تسهیلات همانند مرحله قبل، مبلغ ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است» اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه گانه خود شامل دفترکل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه عزیزان نخواهد بود.

او ادامه داد: پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت‌های مشخص پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود، تصریح کرد: اسامی واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی انجام شده در همین سایت اعلام می‌شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

همانطور که اشاره کردیم شیوه دریافت وام بازنشستگان در هر دوره متفاوت بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: