پایگاه خبری خانه فوتبال:

جاماندگان یارانه به زودی تعیین تکلیف می شوند. جاماندگان یارانه آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان یارانه تا آخر ماه یارانه جدید می گیرند. جاماندگان یارانه می تواند به سامانه حمایت مراجعه کنند. جزئیات جدید روند رسیدگی به اعتراضات جاماندگان یارانه را بخوانید.

جاماندگان  یارانه

​سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.

«طیبه حسینی»، اظهارداشت: هم اکنون دو دسته از افراد هستند که یارانه اردیبهشت و خرداد ماه آنها مسدود است، نخست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند اما پس از طرح اصلاح ارز ترجیحی و بررسی‌های انجام شده از لیست دریافت کنندگان یارانه خارج شدند.

وی افزود: دسته دیگری از افراد در سال‌های گذشته یارانه دریافت نمی‌کردند و با اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی خواستار دریافت یارانه نقدی شدند و در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند و پس از آن از لیست خارج شدند بنا به دستور رییس جمهور یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد اما مبلغ واریزی مسدود است که باید این دسته از افراد همچنان منتظر بمانند تا وزارت تعاون سامانه‌ای را که برای بررسی وضعیت این افراد در نظر گرفته معرفی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این خانوارها پیش از این اعتراض خود را ثبت کردند باید در سامانه جدید وزارت تعاون، باید جزئیات اعتراض خود را وارد کنند و پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌شود که آیا مشمول پرداخت یارانه هستند یا نه و چنانچه در پایش انجام شده جزو ۹ دهک ابتدایی تشخیص داده شدند یارانه واریزی اردیبهشت ماه برای این افراد قابل برداشت است.

حسینی توضیح داد: دسته‌ دیگری از افراد بودند که در سنوات گذشته یارانه آنها قطع شده بود این افراد در صورتی که خواهان دریافت یارانه نقدی باشند باید در سامانه وزارت تعاون ثبت نام کنند و دیگر نیازی نیست که منتظر سامانه وزارت تعاون باشند چرا که پایش اطلاعات آنها درحال انجام است و چنانچه تایید شود یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

زوج‌های جدید برای دریافت یارانه چه کار کنند؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخصوص افرادی که به تازگی ازدواج کردند و می‌خواهند یارانه دریافت کنند، گفت: زوج‌های جوانی که در دوره جدید خانواده‌های آنها مشمول یارانه‌بگیران بودند می‌توانند با مراجعه به پلیس ۱۰+ از خانواده خود جدا شوند و از این پس یارانه به حساب آنها واریز می‌شود.

وی افزود: زوج‌هایی که خانواده آنها در دوره جدید از لیست مشمولان دریافت یارانه حذف شدند و اعتراض خود را ثبت کردند باید منتظر معرفی سامانه جدید وزارت تعاون برای ثبت موارد اعتراضی باشند و پس از ثبت جزئیات اعتراض می‌توانند برای جدا کردن یارانه خود اقدام کنند.

باهنر: وقتی یک خانواده ۵ نفره دو میلیون تومان می‌گیرد یک تصویر این است که این دو میلیون به خرید ۱۵ کیلو گوشت اختصاص داده شود و یک ماهه دلی از عزا در بیاورند و یک شب درمیان گوشت بخورند و یا اینکه در یک فقره این دو میلیون تومان را بدهند یک شلوار لی برای بچه بخرند.

کوپن یا یارانه؟ مسئله این است، نگرانی‌ها حول محور این موضوع می‌چرخد که به راه افتادن دوباره کوپن یعنی همان وضعیت جنگی و تکرار بحران شدید اقتصادی؟ با همه این نگرانی‌ها دولت همچنان مصمم است که با قطع یارانه معیشتی کوپن را جایگزین کند هرچند که اقتصاد دانان زیادی نسبت به این تصمیم هشدار داده‌اند و معتقد هستند در شرایط فعلی نه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی قابل پرداخت است و نه توزیع کوپن میان مردم. با همه این تفاسیر هنوز مشخص نیست چه زمانی یارانه جدید رئیسی قطع و کالابرگ هوشمند دولت رونمایی می شود، در همین رابطه با دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

یارانه را فقط به توزیع کننده بدهید

باهنر در رابطه با لزوم توزیع کالابرگ میان مردم گفت: در موضوع کالابرگ عقیده دارم که مردم می‌توانند کالابرگ را به موقع دریافت کنند و یارانه‌ها پشت کالابرگ‌ها به توزیع کننده‌ها داده شود و به خود مصرف‌کننده تحویل داده نشود چون وقتی به مردم پول می‌دهیم گرفتاری‌های مردم آنقدر زیاد است که قبل از اینکه پول به کالاهای اساسی و مصرفی مردم برسد خرج مخارج و مصارف دیگری می‌شود.

وی افزود: متاسفانه ذائقه‌ها عوض شده است من کم سراغ ندارم که خانواده‌ای تحت پوشش امداد است و به سختی زندگی می‌گذراند ولی فرزند جوانش حتما باید یک گوشی سامسونگ در دست داشته باشد. درحالیکه نرخ یک گوشی سامسونگ شاید هزینه سه چهار ماه این خانوار باشد ولی ذائقه عوض شده است. اگر پول یارانه نقد باشد احتمال زیادی می‌رود که این پول صرف کالاهای دیگری شود از این رو کالابرگ حرکتی مفید است.

باهنر تاکید کرد: وقتی یک خانواده ۵ نفره دو میلیون تومان می‌گیرد یک تصویر این است که این دو میلیون به خرید ۱۵ کیلو گوشت اختصاص داده شود و یک ماهه دلی از عزا در بیاورند و یک شب درمیان گوشت بخورند و یا اینکه در یک فقره این دو میلیون تومان را بدهند یک شلوار لی برای بچه بخرند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله این است که تورم را کنترل کنیم وگرنه سال به سال زور یارانه و ارزش این پول کمتر می‌شود.

زمان اعلام نتایج جاماندگان یارانه

داریوش ابوحمزه با بیان اینکه هرتعداد اعتراض ثبت شده باشد مبلغ یارانه در اردیبهشت ماه طی دو مرحله برایشان واریز شده است؛ درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات ثبت شده پیرامون دهک‌بندی گفت: احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: اگر از طریق سازمان هدفمندی، خانوارشان را تفکیک کرده باشند، اطلاعات خانوار جدید بررسی می‌شود و اگر تفکیک نکرده باشند و به برخی آیتم‌ها اعتراض داشته باشند، همان موارد دوباره بر اساس آخرین اطلاعات بررسی می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نتایج همه اعتراضات یک جا و احتمالا تا پایان ماه خرداد اعلام می‌شود. اطلاعات در حال به‌روز رسانی‌های لازم است.

ابوحمزه درباره زمان عملیاتی شدن امکان جدید ارسال پیامک به معترضان  برای مشاهده شناسنامه اقتصادی‌شان که پیش از این از سوی وزیر رفاه اعلام شده بود نیز اظهار کرد: این امکان هنوز فعال نشده و در دست بررسی است. بر این اساس اطلاعات اقتصادی خانوار به صورت دقیق‌تری قابل مشاهده است. سعی می‌کنیم در مدت کوتاهی این امکان را ایجاد کنیم تا ثبت اعتراض در موارد خاص راحت‌تر انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اطلاعات مربوط به "ملک" جزو معیارهای موجود دهک‌بندی نیست و چه زمانی این اطلاعات وارد پایگاه اطلاعاتی رفاهی ایرانیان می‌شود؟ گفت: اطلاعات املاک ناقص است و باعث بی عدالتی می‌شد به همین علت ملک را به صورت کلی مبنا قرار ندادیم اما در حال پیگیری از نهادهای مربوط هستیم تا بتوانیم اطلاعات املاک را نیز اضافه کنیم و  به محض اینکه افزوده شود اطلاعات املاک را هم مبنای دهک‌بندی قرار می‌دهیم. ولی فعلا اطلاعات مربوط به املاک ناقص است و نمی‌توان آن را اعمال کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: