پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام سهام عدالت اجرایی شد.سهام عدالتی ها به پشتوانه سهام خود، قادر به دریافت وام سهام عدالت  هستند. شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران وام سهام عدالت اختصاص می‌یابد؟ با وجود اینکه در حال حاضر، مشکلاتی برای ارائه کارت اعتباری سهام عدالت وجود دارد، اما در این گزارش به مشروحی از نحوه دریافت وام سهام  عدالت پرداخته می‌شود.

یک کارشناس بازارسرمایه درباره وام بدون ضامن با وثیقه سهام نکاتی را بیان کرد.

به تازگی شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده است که امکان توثیق هوشمند سهام برای سهامداران بازار سرمایه جهت اخذ تسهیلات بانکی فراهم شده که با این طرح سهامداران می‌توانند در حداقل زمان ممکن نسبت به توثیق سهام اقدام کنند؛ با فراهم شدن امکان توثیق سهام بصورت هوشمند برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند علاوه بر بهره مندی از مزایای سهامداری، از این امکان در راستای تامین منابع استفاده کنند.

محدثه رزاقی، کارشناس بازارسرمایه گفت: توثیق سهام علاوه بر این که قابلیت استفاده در زمان اخذ تسهیلات را برای شرکت‌ها دارد، در بازار سرمایه نیز می‌توان از توثیق سهام و حتی اوراق با درآمد ثابت در فرآیند انتشار انواع اوراق بدهی، بهره برد.

وی افزود: انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه با شروع فعالیت شرکت‌های تامین سرمایه در سال ۱۳۸۸ به آرامی آغاز شد و به تدریج با توسعه فعالیت‌های این دست از نهاد‌های مالی به سرعت رشد و توسعه یافت.

رزاقی بیان کرد: در ابتدا جهت تضمین اصل و فرع اوراق، ناشران/ بانیان ملزم به معرفی یک بانک به عنوان ضامن به سرمایهگذاران بودند، اما به جهت طولانی بودن فرآیند انتخاب یک بانک به عنوان ضامن و همچنین با هدف کاهش هزینه‌های انتشار اوراق از طریق حذف رکن ضامن، امکان استفاده از توثیق سهام جهت تضمین اصل و فرع اوراق و در ادامه استفاده از رتبه بندی اعتباری فراهم شد.

این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: در حال حاضر مطابق با تمامی دستورالعمل‌های انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه، امکان توثیق سهام شرکت‌های بورسی/فرابورسی (سهام شرکت‌هایی که در این بازار‌ها پذیرفته شده و درج شده‌اند.)، جهت تضمین اصل و فرع اوراق وجود دارد و اوراق بهادار مورد وثیقه هم می‌تواند متعلق به ناشر/بانی و یا متعلق به هر شخص دیگری باشد؛ بنابراین شرکت‌ها حتی می‌توانند سهام خود شرکت را از طریق سهامداران خود در جهت توثیق استفاده کنند.

این مدیر خوشنام تصریح کرد: ارزش وثیقه با احتساب میانگین ۶ ماهه ارزش اوراق بهادار در زمان توثیق تعیین می‌شود، همچنین ضرایب توثیق و حد جبران وثیقه باتوجه به این که ورقه بهادار سهام بوده و یا سایر اوراق بهادار و همچنین در خصوص سهام، نظر به این که در کدام تابلو در بورس یا فرابورس معامله می‌شود، متفاوت است که در دستورالعمل‌های انتشار اوراق به تفضیل عنوان شده است.

به گفته وی؛ در صورتی که ناشران/بانیان در پرداخت تعهدات خود نکول داشته باشند، مطابق دستورالعمل انتشار اوراق، با گذشت ۱۰ روزکاری از مواعد مقرر، نسبت به فروش وثایق به میزان تعهدات ایفا نشده و جرایم مربوطه اقدام می‌شود و مبالغ مربوطه به حساب سرمایه گذاران واریز خواهد شد.

رزاقی عنوان کرد: علاوه بر این که اشخاص حقوقی می‌توانند در راستای اخذ تسهیلات و انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه از توثیق اوراق بهادار استفاده کنند، امکان توثیق اوراق بهادار (در حال حاضر واحد‌های سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت) برای اشخاص حقیقی از طریق استارت آپ‌های فعال در این حوزه در جهت اخذ تسهیلات و اعتبارات بانکی نیز فراهم شده است.

این کارشناس خاطر نشان کرد: اخیرا شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده است که امکان توثیق هوشمند سهام برای سهامداران بازارسرمایه جهت اخذ تسهیلات بانکی فراهم شده است که با این طرح می‌توانند در حداقل زمان ممکن نسبت به توثیق سهام اقدام کنند. همچنین بدیهی است با فراهم شدن امکان توثیق سهام بصورت هوشمند برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سهامداران می‌توانند علاوه بر بهره مندی از مزایای سهامداری، از این امکان در راستای تامین منابع استفاده کنند.

بانک صادرات به همه افراد واجد شرایط وام کارت اعتباری تا سقف ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان و اقساط ۶۰ ماهه پرداخت می کند.

وقتی برای دریافت وام به شعب بانکی مراجعه می کنیم یکی از اولین سوالات کارمندان بخش اعتباری بانک ها این است که شغل شما چیست ؟ علت این موضوع این است که بانک ها بیشتر وام های خود را به کسب و کار های دارای جواز کسب و یا مشاغل خاص تولیدی و خدماتی پرداخت می کنند.

ولی وام کارت اعتباری از جمله وام های خرد است که تقریبا همه افراد واجد شرایط می توانند آن را از بانک های ارایه دهنده دریافت کنند.

نوعی کارت بانکی است که​ بر مبنای عقد مرابحه و طبق ضوابط و قوانین عملیات بانکی بدون ربا جهت اعطای اعتبار به متقاضی و بر اساس اعتبار سنجی مشتری توسط بانک صادر شده و دارنده آن می تواند از طریق پایانه های فروش و سایت های پرداخت اینترنتی حداکثر تا سقف اعتبار آن نسبت به خرید کالا و خدمات اقدام نماید.

بانک صادرات هم از جمله بانک هایی است که کارت اعتباری تا سقف ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (دویست میلیون تومان) به افراد شاغل و بازنشسته (کارگران٬ کارمندان٬ کسبه ٬ معلمان ٬ کادر درمان ٬ رانندگان٬ بازنشستگان و...) پرداخت می کند.

امکان خرید از فروشگاههای مجهز به پایانه فروش و خرید اینترنتی  از سایت های مختلف ارائه دهنده خدمات و کالا به صورت اعتباری .   

سود وام کارت اعتباری  و مدت باز پرداخت آن:

نرخ سود تسهیلات : ۱۸ درصد               مدت بازپرداخت : ۱۲ الی ۶۰ ماه   

هزینه صدور کارت : ۱۰۰ هزار ریال               آبونمان : یک درصد سقف اعتبار

نحوه دریافت وام کارت اعتباری بانک صادرات به دو روش حضوری و غیر حضوری است :

الف : مراجعه حضوری مشتری : ارائه درخواست مشتری –اعتبار سنجی توسط شعبه – تکمیل پرونده – تاییدیا عدم تایید درخواست مشتری طبق ضوابط و قوانین بانک مرکزی -در صورت تایید درخواست مشتری مراحل ثبت درخواست وصدور کارت اعتباری انجام خواهد شد.

ب: مراجعه غیر حضوری مشتری : مراجعه مشتری به سامانه شمس ( shams.bsi.ir )- ثبت درخواست -بارگذاری مدارک جهت تشکیل پرونده - تایید و عدم تایید بانک بر اساس ضوابط و قوانین بانک- در صورت احراز شرایط دریافت کارت اعتباری  ارسال درخواست به شعبه مورد نظر- صدور کارت اعتباری

شرایط عمومی دریافت وام بانکی:

۱- وام گیرنده و ضامنین باید فاقد تسهیلات سررسید گذشته٬ معوق و مشکوک الوصول  و همچنین چک برگشتی باشند.

۲- به گزارش بانک اول هر شخص فقط یک بار می تواند در کل شبکه بانکی تا سقف مقرر کارت اعتباری دریافت کند و چنانچه شخصی قبلا کارت اعتباری دریافت کرده است و مقداری از اقساط آن را پرداخت کرده است می تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان  مجددا درخواست تسهیلات کارت اعتباری داشته باشد.

۳- حداقل سن برای دریافت تسهیلات ۱۸ سال تمام است.

۴- مردان متقاضی وام بانکی تا سن ۵۰ سالگی باید وضعیت نظام وظیفه قابل قبول (کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائمی ) داشته باشند ٬ این مورد از طریق استعلام سیتمی در بانک ها انجام می شود.

دو سر سود بانک گردشگری می‌توانید با افتتاح حساب بلندمدت، تسهیلات بگیرید آن هم بدون پرداخت قسط.

در طرح دو سر سود بانک گردشگری ابتدا باید سپرده بلندمدت افتتاح کنید. در این طرح اگر برای دریافت وام اقدام کنید، درصورتی‌که بازپرداخت یک ساله بخواهید ۱۸ درصد و در صورتی‌که بازپرداخت ۲ ساله بخواهید ۳۰ درصد از مبلغ سپرده شما -که بعنوان سپرده بلندمدت افتتاح کردید- به شما وام یا تسهیلات تعلق می‌گیرد.

نکته مهم: در این طرح این است که شما قسطی پرداخت نمی‌کنید و قسط شما بطور خودکار از روی سود سپرده شما که ۱۸ درصد است، برداشت می‌شود و بعنوان قسط وام شما پرداخت می‌شود.

سقف این تسهیلات بنابر میزان سپرده و شرایط وام گیرنده تعیین می‌شود و سقف مشخصی ندارد ولی بعنوان مثال ۱۸ درصد یا ۳۰ درصد مبلغ یک میلیارد تومان که بترتیب ۱۸۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان است.

در این طرح نیازی به ضامن نیست و سپرده بعنوان ضامن شما در نظر گرفته می‌شود. بازپرداخت نیز ۱۲ یا ۲۴ ماهه است.

شرکت

بانک گردشگری

نام وام

۲ سر سود

سود

۱۸ %

سقف وام

۳۰۰ میلیون تومان

برای تسهیلات یک ساله، سقف وام ۱۸میلیون تومان است

نوع ضمانت

مسدودی سپرده

نیاز به سپرده

برای این طرح نیاز به افتتاح حساب بلندمدت است

حساب سپرده لازم

بلندمدت

سود سپرده

۱۸ %

در این طرح نیازی به پرداخت قسط نیست و از سود سپرده شما بعنوان اقساط کسر می‌شود

مسدودی سپرده

مدت زمان مسدودی سپرده

۲۴ ماه

مدت زمان مسدودی سپرده ۱۲ یا ۲۴ ماه برحسب مدن زمان افتتاح سپرده است

نسبت مبلغ وام به میزان سپرده

۳۰

برای بازپرداخت ۱۲ ماه این نسبت ۱۸ درصد است

حداکثر زمان بازپرداخت

۲۴ ماه

بازپرداخت این طرح بر حسب سپرده بلندمدتی که افتتاح می‌شود ۱۲ یا ۲۴ ماهه است

کل سود وام

۱۸,۰۲۸,۷۸۵ تومان

این مبلغ برای بازپرداخت ۱۲ ماه است برای بازپرداخت ۲۴ ماه این مبلغ ۵۹.۴۵۳۵۳۴ میلیون تومان است

مجموع رقم وام و سود

۱۹۸,۱۲۸,۷۸۵ تومان

این مبلغ برای بازپرداخت ۱۲ ماه است برای بازپرداخت ۲۴ ماه این مبلغ ۳۵۹.۵۵۳.۵۳۴ میلیون تومان است

سپرده جداگانه

هزینه‌های جانبی

۱۰۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده، و اعتبارسنجی

شرایط و مقررات

وام‌گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد

وام‌گیرنده باید دارای کارت پایان خدمت باشد

در طرح حرکت بانک رفاه عموم مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند از تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان (اشخاص حقیقی) و ( ۱ میلیار تومان ) اشخاص حقوقی با سود ۱ تا ۱۷ درصد استفاده کنند.

بانک رفاه کارگران با معرفی طرح وام دهی به نام طرح حرکت , به تمام افراد حقیقی و حقوقی از جمله کلیه کارگران , کارمندان , کسبه و شرکت ها وام و تسهیلات تا سقف ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برای اشخاص حقیقی و مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برای اشخاص حقوقی (شرکت ها ) با سود ۱ الی ۱۷ درصد پرداخت می کند.

افرادی که مایل به دریافت وام فوری بوده و از مشتریان بانک اقتصاد نوین محسوب می‌شوند، امکان استفاده از طرح کوشان را دارند. وام ۱ میلیارد تومانی این طرح به پشتوانه سرمایه گذاری سپرده مشتریان پرداخت می‌شود.افرادی که مایل به دریافت وام ۱ میلیارد تومانی طرح کوشان هستند، سود سپرده نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. افراد برای دریافت این تسهیلات باید در یکی از شعب بانک اقتصاد نوین سپرده بلندمدت داشته باشند. ضمانت اصلی برای دریافت این وام، مسدودی سپرده است. به سپرده مسدود شده تا پایان زمان بازپرداخت، حداکثر ۱۵ درصد سود تعلق خواهد گرفت. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است. میزان سود وام بین ۴ تا ۱۸ درصد است با توجه به مدت زمان بازپرداخت و نرخ سود دریافتی تعیین می‌شود.

با توجه به مبلغ وام، میزان سود ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت تعیین شده، هر قسط این تسهیلات ۲۹ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۸۵ تومان است. کل سود این وام ۶۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۴۶۰ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۶۷ تومان خواهد بود.

وام سهام عدالت بدون ضامن و سپرده

گاهی وثیقه گذاری چند روز زمان می‌برد، اما با افتتاح طرح سامانه ستاره در کسری از ثانیه وثیقه‌گذاری صورت می‌گیرد. در حال حاضر تنها سه بانک توانایی ارائه تسهیلات از طریق توثیق سهام را دارند، اما در ماه های آینده کل شبکه بانکی کشور از طریق این سامانه می توانند خدمات پرداخت تسهیلات را به مردم ارائه دهند. ملی، رسالت و مهر ایران؛ بانک هایی هستند که در سامانه توثیق سهام حضور دارند و متقاضیان حقیقی و حقوقی می توانند برای دریافت تسهیلات از این طریق اقدام کنند.

در حال حاضر همه افرادی که دارای سهام هستند و هم افرادی که دارای سهام عدالت هستند، می‌توانند با توثیق سهام خود، وام دریافت کنند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند. هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و هیچ میزان از سهام خود را نفروخته بودند، هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و بخشی از سهام خود را فروختند و هم مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند. در واقع هر فرد به میزان دارایی خود می تواند برای توثیق سهام اقدام کند.

همچنین سمیه محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در زمینه دریافت وام یا کارت اعتباری از طریق سهام عدالت می‌گوید: متقاضیان دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) در این سامانه ثبت‌نام، احراز هویت و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت‌نام در سجام با مراجعه به نرم‌افزار بانک ملی ایران درخواست توثیق خود را ثبت کنند.

براین اساس، تنها شرط این است که فرد در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شده باشد. در واقع فرایندی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درنظر گرفته این است که سهامدار به اپلیکیشن‌های بانکی یا شعب بانکی مراجعه و درخواست توثیق سهام خود را ارائه ‌دهد. پس از این فرد از طریق سامانه سجام احراز هویت می شود.

متقاضیان پس از طی این فرایند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دارایی قابل وثیقه متقاضی را به بانک اعلام می‌کند و بانک هم در اپلیکیشن به سهامدار نشان می‌دهد. پس از آن سهامدار می‌تواند نمادهایی که قصد توثیق آن‌ها را دارد انتخاب و تایید کند.

در واقع شرکت سپرده‌گذاری درخواستی که از سمت بانک آمده را به سهامدار نمایش می‌دهد و پس از احراز هویت دوباره درخواست متقاضی ثبت شده و فرایند توثیق بعد از اعمال معاملات صورت می‌گیرد. اگر این فرایند موفقیت آمیز باشد؛ بانک تسهیلات را پرداخت خواهد کرد.

اکنون ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲۶ میلیون تومان و ارزش سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی ۱۴ میلیون تومان است. با این حساب مبلغ وام سهام عدالت برای گروه اول، حدود ۱۴ میلیون و برای گروه دوم حدود ۷ میلیون تومان است.

جزئیات جدید وام سهام عدالت

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)  در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، درمورد اینکه برای تاخذ وام چه میزان سهام لازم است، گفت: این موضوع در اختیار بانک بوده و بستگی به بانک دارد. ممکن است بانک برای ارائه وام ۱۰ میلیون تومانی، ۲۰ میلیون تومان وثیقه بخواهد.

وی در مورد مشمولان سهام عدالت نیز توضیح داد: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند. هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و هیچ میزان از سهام خود را نفروخته بودند، هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و بخشی از سهام خود را فروختند و هم مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند. در واقع هر فرد به میزان دارایی خود می تواند برای توثیق سهام اقدام کند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در ادامه در مورد انتقال سهام عدالت متوفیان نیز توضیح داد: سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان شریورماه راه اندازی شده و وراث این افراد می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند.

طبق اظهارات محمد حسنلو، مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ارزش پرداخت‌ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹، بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است. یعنی درمجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در روز گذشته، واریزی سود برای جاماندگان وجود داشته است.

به گفته حسنلو، با توجه به آمار پرداخت به بیش از ۹۱هزار نفر، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرد‌گذاری برای واریز سود سهام عدالت آنها، شماره شبای معتبری ندارد.

بنابر اظهارات مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، طی یک مرحله واریزی که در خردادماه امسال انجام شد، حدود ۲۰۰هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آنها صورت گرفت و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که اطلاعات معتبری از آنها وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در مراحل اول و دوم پرداخت سود سهام عدالت، به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰هزار نفر مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

لزوم ثبت‌نام در سامانه سجام

مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود به سامانه سجام مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود. اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

مبلغ سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۱۳۹۹، برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی، حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۱۳۹۸، حدود ۱۹۰هزار تومان و برای عملکرد سال ۱۳۹۹، حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

موانع پرداخت سود سهام عدالت

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.

شرایط دریافت وام سهام عدالت بدون ضامن از بانک ها

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه توثیق، کاملاً غیرحضوری به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارائه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «محمود حسنلو» با اشاره به توثیق سهام به عنوان یکی از مزیت‌های سهامداری بازار سرمایه اعلام کرد: در راستای ایجاد تحول دیجیتال در ارائه خدمات ذی نفعان به بازار سرمایه از جمله جامعه سهامداری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانسته است با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف (وزارت اقتصاد، سازمان بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ) اقدام به ارائه خدمت توثیق هوشمند کند.

وی در این‌باره اظهار کرد: این خدمت برخط، پلی بین ارائه خدمات در بازار پول و سرمایه است.

حسنلو عنوان کرد: سهامداران بازار سرمایه از طریق توثیق هوشمند، می‌توانند برای اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بهره‌ برده و به طور قطع این سامانه تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه خواهد بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی توضیح داد: این سامانه کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارائه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.

وی در این باره عنوان کرد: کاربران با مراجعه به درگاه اینترنتی و یا اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه خود می توانند سهام قابل توثیق خود را انتخاب کنند و در نهایت، درخواست در پنل احراز اختیار شرکت سپرده‌گذاری تایید و نهایی می‌شود.

حسنلو ادامه داد: شروع این عملیات و استفاده از این سامانه با تعدادی از بانک‌ها به صورت آزمایشی است.

این مقام مسؤول در سمات خاطرنشان کرد: در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ گونه محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به شبکه بانکی و جامعه سهامداری وجود نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

 وام فوری بانک ملت برای همه

 بانک ملت در اطلاعیه ای جدید که در اواخر خرداد ماه به  شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد شرایط جدید تسهیلات خرد مصرفی ویژه عموم را با شرایط جدید , بر اساس طرح شایان ( تسهیلات بر اساس معدل حساب)  اعلام کرد.

در این طرح مشتریان می توانند بر مبنای معدل حساب خود پس از طی حد اقل زمان تعیین شده بر ساس امتیاز کسب شده از اولویت دریافت وام تا سقف ۵ میلیارد ریال  بهره مند گردند.

کلیات طرح تسهیلاتی شایان:

نوع حساب:

جهت استفاده از این طرح باید یک حساب جاری ( با یا بدون دسته چک ) و یا یک حساب کوتاه مدت در بانک ملت افتتاح کنید.

نکته : هر فرد صرفا می تواند یک فقره حساب افتتاح کند.

حد اکثر و حداقل مدت سپرده گذاری:

حد اقل ۱ ماه و حداکثر ۱۲ ماه به شرط رعایت حداقل مبلغ سپرده گذاری

حداقل معدل حساب جهت استفاده از این طرح ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان ) است.

حد اکثر مبلغ سپرده گذاری مشمول امتیاز :

مشتریان حقیقی ۳۵۰ میلیون تومان و مشتریان حقوقی بدون سقف .یعنی مشتریان حقیقی اگر بیشتر از ۳۵۰ میلیون تومان به حساب بگذارند به مبلغ مازاد امتیازی تعلق نمی گیرد.

نکته : امکان سپرده گذاری تدریجی هم وجود دارد.

حد اکثر مبلغ وام : ۵ میلیارد ریال :

- حداقل ۱۰ میلیون تومان و حد اکثر ۳۰۰ میلیون تومان در قالب عقد مرابحه واریز به حساب

- حداقل ۱۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان در قالب صدور کارت اعتباری

نکته : امکان اعطای هم زمان تسهیلات در قالب صدور کارت اعتباری و واریز به حساب وجود دارد.

- آبونمان صدور کارت ۱ درصد در زمان پرداخت وام از مشتری  اخذ می گردد.

- دوره معدل گیری بابت اعطای تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ است . بنابر این افرادی که از قبل دارای حساب جاری ( با یا بدون دسته چک ) و همچنین حساب کوتاه مدت در بانک ملت بوده اند می توانند از معدل این حساب ها استفاده کنند. و افراد فاقد حساب می توانند با افتتاح حساب جدید در این طرح شرکت کنند.

وام+بانکی

 در این طرح می‌توانید پس از ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی و معرفی از سوی این سازمان به بانک رفاه،‌ از مزایای این طرح که ۲۰ میلیون تومان با سود یک درصد است بهره‌مند شوید

شرکت

بانک رفاه کارگران

نام وام

پیوند رفاه

سود

۱ %

سقف وام

۲۰ میلیون تومان

نوع ضمانت

ضامن رسمی

نیاز به سپرده

حساب سپرده لازم

قرض الحسنه

مسدودی سپرده

حداکثر زمان بازپرداخت

۳۶ ماه

قسط وام

۵۶۴,۱۶۲ تومان

کل سود وام

۳۰۹,۸۳۲ تومان

مجموع رقم وام و سود

۲۰,۴۰۹,۸۳۲ تومان

سپرده جداگانه

-

هزینه‌های جانبی

۱۰۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و اعتبارسنجی

شرایط و مقررات

وام‌گیرنده به بانک بدهی یا چک برگشتی نداشته نباشد

 بازپرداخت این طرح ۳۶ ماه است و بلافاصله پس از انجام مراحل اداری می‌توانید تسهیلات خود را دریافت کنید

ناگفته نماند که در این تسهیلات حقوق وام‌گیرنده باید حداقل ۶۰ درصد تسهیلات را پوشش دهد.

به گزارش بانک اول محمود شایان؛ مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با ایبِنا: قبلاً تمام تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد بود که مابه‌التفاوت بین ۵ درصد تا ۱۸ درصد را دولت پرداخت می‌کرد که برای روستاییان برای نوسازی و بازسازی مسکن خیلی خوب بود.در دوره جدید، با ورود شخص رئیس جمهور به این موضوع، ایشان دستور دادند که تسهیلات روستایی طبق روال گذشته با نرخ ۵ درصد اعطا شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: