پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۳ درصد افزایش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در حالی که معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده از بالاترین سطح بیش از یک هفته گذشته سقوط کرد، دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد طلای دلاری را برای سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که صنعت خدمات ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در جولای رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید به شدت رشد کردند، در حالی که سفارش‌های کارخانه‌های ایالات‌متحده نیز در ژوئن افزایش یافتند و پس از پیشرفت ۱.۸ درصدی در ماه می، ۲ درصد افزایش یافتند.

اکنون تمرکز روی داده‌های مشاغل ایالات‌متحده است که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد تشدید تهاجمی فدرال رزرو برای مقابله با تورم ارائه دهد.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اعلام کردند که بانک مرکزی همچنان مصمم است نرخ بهره آمریکا را به سطحی برساند که به طور قابل‌توجهی فعالیت اقتصادی را مهار کند و بالاترین تورم را از دهه ۱۹۸۰ کاهش دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰.۶۵ رسید.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران پیش‌بینی خود از قیمت پلاتین و پالادیوم را به شدت کاهش داده‌اند زیرا کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث کاهش تقاضا شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۹۹.۰۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۱۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

پائین آمدن ارزش دلار و تنش‌های بین آمریکا و چین فشار ناشی از افزایش سود خزانه‌داری آمریکا را از روی طلا برداشته و باعث افزایش قیمت آن در روز چهارشنبه شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۸ دلار و ۶۴ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۷۶۹ دلار و ۳ سنت رسید.

دلار ۰.۲ درصد از ارزش خود را در برابر رقبای خود از دست داده است. این در حالی است که ۰.۸ درصد طی روز گذشته افزایش‌یافته بود. بنابراین خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

تحلیلگران در حال حاضر متوجه شرایط تایوان هستند، چون تمایل برای طلا در زمان نگرانی‌های ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.

دراین‌بین، نانسی پلوسی سخن‌گوی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است طی دیدار از تایوان با رئیس‌جمهور این کشور و فعالان حقوق‌بشر گفتگو کند.

درست است که از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره خزانه‌داری آمریکا تمایل برای این فلز گران‌بها را کاهش می‌دهد، چون هزینه نگهداری آن بالا می‌رود.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۹ درصد افزایش ۹۰۲ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

 افزایش دوباره تورم در آمریکا به‌دنبال ضعف ارزش دلار تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت آن شده‌است. سطح فعلی قیمت طلا احتمالاً سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا بیشتر از حد انتظار در ماه ژوئن افزایش‌یافته و تورم ماهیانه به بالاترین رقم از ۲۰۰۵ رسیده‌است.

انتشار این خبر ارزش دلار را ۰.۳ درصد پایین آورد و باعث قدرت گرفتن طلا شد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

برخی سرمایه‌گذاران طلا را به‌خاطر ایمن بودن سرمایه‌گذاری در آن خریداری می‌کنند، اما برخی دیگر تصور می‌کنند طلا و به‌طورکلی فلزات درحال‌حاضر ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارد.

طلا برای چهارمین ماه پیاپی کاهش قیمت داشته‌است. قیمت طلا در بحبوحه افزایش سریع نرخ بهره بانک‌های مرکزی، ۳۰۰ دلار نسبت‌به اوج ماه مارس که از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشته بود، پایین آمده‌است. ترس از رکود اقتصادی هم تمایل به دلار را بالا برده و باعث افزایش ارزش شده‌است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با ۱.۶۶ درصد افزایش به ۲۰ دلارو ۲۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۱ درصد افزایش ۸۹۹ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا برای پنجمین روز پیاپی در بحبوحه‌ ضعف گسترده دلار آمریکا و تمایل بازار به سرمایه‌گذاری‌های ایمن به‌دنبال نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه به‌خاطر ترس از رکود در آمریکا در بحبوحه اطلاعات ناامیدکننده اقتصادی ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۰۵.۲۴ رسید. شاخص مدیران خرید در بخش تولید کارخانه‌ای در آمریکا به پایین‌ترین رقم از ۲۰۲۰  یعنی ۵۲.۸ رسیده‌است. این رقم در ماه گذشته برابر با ۵۳ بود.

به‌علاوه، آمار ناامیدکننده اقتصادی در منطقه یورو و چین هم بر ارزش دلار و به‌دنبال آن قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است.

خرده‌فروشی در آلمان ۸.۸ درصد نسبت‌به سال قبل کاهش‌یافته است. از طرف دیگر، طبق گزارش منابع آگاه، نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه از تایوان بازدید کند که نشان دهد آمریکا در برابر تهدید چین ساکت نمی‌نشیند. برخی منابع هم گزارش داده‌اند آمریکا در فکر محدود کردن ارسال تجهیزات ساخت ریزتراشه به تولیدکنندگان چینی است.

دراین‌بین، بازار سهام وال‌استریت افت متوسطی داشته و سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا به حدود ۲.۵۸ درصد رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۴ ماه گذشته. شاخص بورس اس‌پی۵۰۰ هم ۰.۲۵ درصد طی یک روز کاهش‌یافته است.

روی‌هم‌رفته، ضعف دلار آمریکا و تمایل بازار به سرمایه‌های ایمن به نفع خریداران طلا خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: