پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرحله چهارم فروش فوق العاده ایران خودرو در مهر ماه انجام می شود.فروش فوری ایران خودرو دارای شرایط خاصی است.فروش فوری ایران خودرو از طریق سامانه فروش یکپارچه صورت خواهدگرفت. فروش فوری ایران خودرو با خودروهای بدون قرعه کشی انجام می شود. محصول مشهور شرکت ایران خودرو و تمام محصولات سایپا بدون قرعه کشی فروخته خواهد شد.

خروج ایران خودرو تارا و تمام خودروهای سایپا از قرعه‌کشی 

سخنگوی وزارت صمت از برگزاری ماهانه قرعه کشی خودرو و همچنین خروج تارا از قرعه‌کشی  خبر داد و گفت: از این به بعد هر ماه قرعه‌کشی برگزار و ۱۰۰ هزار خودرو در آن عرضه می‌شود. اما به تدریج طرح‌های قرعه کشی از رده خارج می‌شود. پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده همه خودروهای سایپا و در ایران خودرو، تارا به عنوان اولین خودرو در یک تا دو ماه آینده از قرعه کشی خارج خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه در آیین نامه واردات خودرو شرایطی برای منبع ارز در نظر گرفته نشده، تصریح کرد: منشا ارز می‌تواند هر چیزی، از جمله فرش یا رمزارز باشد.

از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S۵ به صورت اقساطی عرضه خواهد شد.

طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ایجاد شرایط عرضه خودرو به مشتریان واقعی، با عرضه هایما S۵ در روز ششم مهرماه، فروش خودرو به صورت اقساطی در شرکت لیزینگ ایران خودرو آغاز می‌شود.

مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی واسطه گران در فرآیند فروش محصولات، گروه صنعتی ایران خودرو برای فروش به صورت لیزینگی اقدام کرده است.

وی با بیان این که از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S۵ به صورت اقساطی عرضه خواهد شد، گفت: در این طرح فروش هایما S۵ با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در بازه زمانی سه ساله  و با سود ۲۱ درصد بدون کارمزد و در قالب ۹ چک چهار ماهه در نظر گرفته شده است و سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت لیزینگ ایران خودرو خواهد بود.

وی افزود: مشتریان برای خرید این محصول می توانند با مراجعه به درگاه فروش اینترنتی ایران خودرو  یا نمایندگی های مجاز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از اعتبار سنجی، فرآیند دریافت اسناد، ثبت نام نهایی و تحویل خودرو به متقاضی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که متقاضیانی که دارای پلاک فعال خودرو هستند نیز می توانند در فروش های لیزینگ شرکت کنند، بر رعایت موضوع عدم خرید از خودروسازان داخلی ظرف ۱۸ ماهه اخیر تاکید کرد و گفت: جهت رفاه حال مشتریان خودرو تا پایان اقساط سه ساله دارای بیمه و گارانتی خواهد بود.

مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو به مزایای این روش برای مشتریان اشاره کرد و گفت: در شرایطی ‌که مشتریان امکان تامین اعتبار برای خرید خودرو را نداشته باشند شرکت ایران خودرو در کنار مشتری قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای خرید خودرو بدون واسطه و به صورت اقساطی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی فروش بر اساس شرایط بازار خودرو، سایر محصولات ایران خودرو به صورت اقساطی به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی از فروش لیزینگی خودروهای دست دوم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این بخش از فروش لیزینگ محدود به محصولات ایران خودرو نبوده و محصولات سایر خودروسازان را نیز در بر می گیرد.

وی از آمادگی برای فروش لیزینگ در سایر حوزه های غیر خودرویی از جمله لوازم خانگی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با شرکت نیرومحرکه ایران خودرو برای فروش لیزینگی موتور سیکلت نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در طرح های فروش لیزینگی، هماهنگی لازم برای تامین اعتبار صورت خواهد گرفت و دیگر ضرورتی برای مراجعه مشتریان به بانک ها و موسسات مالی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: هماهنگی برای فروش محصولات سایر خودروسازان از طریق لیزینگ ایران‌خودرو صورت گرفته و در آینده نزدیک نوع محصول و شرایط عرضه آن اعلام خواهد شد./ منبع: جماران

قیمت هایما S5 در کارخانه و بازار چقدر است؟

هایما S5 توسط ایرانخودرو ۷۹۴ میلیون عرضه می‌شود. در بازار آزاد برخی فروشنده‌ها تقریبا با قیمت کارخانه حاضر به رد کردن این خودرو هستند

 قیمت هایما S5 در کارخانه ۷۹۴ میلیون تومان است. متقاضیان طرح فروش بدون قرعه‌کشی درحالی این رقم را به حساب ایرانخودرو واریز کردند که هایما S5 مثل اغلب مدل‌های مونتاژی اختلاف قیمت چشمگیری با کارخانه ندارد و ممکن است فروشنده‌هایی را پیدا کنیم که در ازای حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای مدل‌های صفرکیلومتر دنبال مشتری می‌گردند. در این بازه قیمت مدل‌هایی مثل هاوال H2، جک S5 و چری تیگو 5 فروخته می‌شوند.

اختلاف قیمت هایما S5 بین کارخانه و بازار

به گزارش فرارو، قیمت هایما S5 در نمایندگی‌های فروش ایرانخودرو ۷۹۴ میلیون تومان است. کمتر از دو هفته پیش آخرین مرحله فروش هایما S5 توسط ایرانخودرو انجام شد و قرار است دو هفته دیگر این خودرو بدون قرعه‌کشی به متقاضیان تحویل داده شود. مثل اغلب مدل‌های مونتاژی، به‌خاطر وضعیت عرضه و تقاضا، هایما S5 اختلاف قیمت چشمگیری بین کارخانه و بازار ندارد. قیمت هایما S5 در بازار آزاد الان نهایتا ۸۷۰ میلیون تومان است و ممکن است فروشنده‌هایی را پیدا کنیم که در ازای حدود ۸۰۰ میلیون تومان -یعنی تقریبا با قیمت کارخانه- حاضر به رد کردن هایما S5 باشند. مثل فروشنده هایما S5 مشکی در تهران که رقم ۸۰۸ میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفته است. یعنی فقط ۱۴ میلیون تومان – کمتر از دو درصد- بیشتر از نرخ کارخانه درحالی که این تفاوت قیمت برای مدلی مثل سمند EF۷ دوگانه‌سوز حدود ۱۵۰ درصد، پژو پارس با موتور TU۵ حدود ۱۳۰ درصد و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تقریبا ۱۰۰ درصد است.

خبر خوش از فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

نشست خبری امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، در محل سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
قالیباف در این جلسه پیرامون زمان حذف قرعه کشی خودرو ظهار داشت: خبرهای خوبی در خصوص قرعه کشی خودرو در راه است. ما هر ماه قرعه کشی خواهیم داشت و در هر نوبت ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو عرضه خواهیم کرد.همزمان به تدریج طرح های قرعه کشی حذف خواهد شد. پیش بینی ما این است که در قرعه کشی آینده تمام محصولات سایپا از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد. همچنین تارا اولین محصول از خانواده ایران خودرو خواهد بود که از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد.

وی افزود: انتظار ما این است که ظرف دو ماه آینده این خودرو نیز از قرعه کشی حذف شود. بنابراین با افزایش تولید و عرضه ماهانه ۱۰۰هزار خودرو تا پایان سال قرعه کشی حودرو نخواهیم داشت.
وی در ادامه به موضوع استیضاح وزیر صمت اشاره کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان مطرح نیست. شاید برخی از نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت انتقاداتی داشته باشند اما این موضوع به معنای استیضاح نیست.
سخنگوی وزارت همچنین گفت: ماه گذشته برای اولین بار رشد اقتصادی دنیا پس از همه گیری کرونا به صفر رسید که نشان می‌ دهد فضای اقتصادی دنیا رکودی است و تقاضا برای بسیاری از کالاها با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: رشد بخش صنعت و معدن طبق مرکز آمار ۶ درصد بوده و متوسط رشد کل اقتصاد در سه ماهه اول سال ۸ درصد بوده که نشان می‌ دهد بخش صنعت و معدن رشدی بیشتر از اقتصاد داشته است.

قالیباف همچنین گفت: شرکت‌ های صنعتی بورسی ما در مرداد ۱۴۰۱، رشد ۶.۷ درصدی داشته‌ اند. مرداد ۱۴۰۱ در مقایسه با مرداد ۱۴۰۰، فلزات اساسی ۸.۵ درصد و همچنین خودرو و قطعات حدود ۲۱ درصد رشد داشته‌ اند و ما به طور کلی در این بخش‌ ها رشد داشته‌ ایم. ما در حوزه خودرو و در مرداد ماه رشد ۴.۶ درصدی نسبت به تیرماه سال جاری داریم و در ۵ ماهه سال جاری حدود ۲۱ درصد افزایش صادرات و ۱۹.۶ درصد افزایش واردات داشته ایم.

مشاور وزیر صمت در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور پرداخت و عنوان کرد: تجارت ما با روسیه در ۵ ماهه نخست سال جاری با رشد حدود ۳۰ درصدی روبرو شده است. به تدریج تراز صادرات کالاهای صنعتی افزایش پیدا کرده و اکنون مثبت شده است و این به موضوع معنی افزایش ۳۰ درصدی صادرات صنعتی به روسیه است. در بحث لوازم خانگی با رشد ۱۷ درصدی صادرات در ۵ ماهه یکی از زمینه‌ های مهم ما بوده که صادرات به آسیای مرکزی، عراق و سایر کشورها را داشته‌ ایم.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت: نمایندگان مجلس با موافقت در خصوص اصلاح قانون ۱۰ ماده‌ ای ساماندهی صنعت خودرو به اسقاط خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت کمک شایانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: واگذاری ۵۰۴۰ محدوده اکتشافی، مجوز اکتشاف و معادن متروکه تا دو هفته آینده انجام می‌شود. صلاحیت سنجی برای افرادی که در بخش معدن می‌ خواهند در این مزایده‌ ها شرکت کنند از امروز در سایت وزارت صمت انجام می‌شود. حقوق دولتی معادن کاملا هوشمند و الکتریکی اجرا شده است. تا به امروز ۳۵ درصد از معادن کشور از این سازوکار استفاده می کنند و تا ۲ هفته آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی همچنین به آخرین وضعیت تولید تراکتور در کشور اشاره کرد و گفت: بازار تراکتور کشور از اول سال زراعی امسال به تعادل خواهد رسید. امسال نسبت به سال گذشته، ۱۰ هزار تراکتور بیشتر تولید کرده‌ ایم تا بتوانیم به این بازار سر و سامان بدهیم.

مشخصات فنی ماشین ری را

بر اساس اطلاعات اعلام شده، ماشین ری را با دو موتور متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. اولین موتوری که در این ماشین استفاده خواهد شد از نوع (TU5) با حجم 1.6 لیتر است که می‌تواند 113 اسب بخار قدرت را با گشتاور 144 نیوتن‌متر تولید کند. در این خودرو از دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک استفاده خواهد شد.

موتور دیگری که در ماشین ریرا استفاده شده، موتور (EF7) است. این موتور در نمونه‌های فول آپشن خودروی ری را استفاده خواهد شد. موتور (EF7) که به آن (TCV) پلاس نیز گفته می‌شود 1645 سی‌سی حجم دارد. این موتور می‌تواند 168 اسب بخار را در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید کند. همچنین این موتور می‌تواند گشتاور 245 نیوتن متر را در دور موتور 1600 تا 4500 دور در دقیقه تولید کند. در نمونه فول آپشن ماشین ری را نیز از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است تا قدرت تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

هنوز اطلاعات دقیق و مناسبی در خصوص میزان مصرف سوخت، سرعت، شتاب و برخی موارد دیگر این خودرو منتشر نشده است. اما با توجه به موتورهایی که در این خودرو استفاده شده است، باید انتظار داشت که بتواند سرعت و شتاب مناسب و قابل قبولی را داشته باشد.

آپشن‌های ماشین ری را

خودروی ری را را باید یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای ساخت ایران دانست. از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • 6 کیسه هوا
  • سیستم ترمز پارک برقی
  • نمایشگر لمسی
  • رادار خطی
  • رادار نقطه کور
  • جلو آمپر دیجیتالی
  • سنسور نمایش فشار باد تایر
  • فرمان کمکی برقی
  • سقف پانورامای برقی
  • سنسور باران
  • اتو هلد
  • دسته دنده الکتریکی
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • استارت دکمه‌ای
  • سنسور دمای تایر
  • فناوری (LED) چراغ‌ها
  • سنسور نور
  • چراغ پارک
  • شارژر (USB)
  • ترمز دیسکی عقب
  • کنترل حرکت در سراشیبی
  • کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • دزدگیر
  • کنترل پایداری و کشش

این موارد تنها بخشی از آپشن‌های خودروی ریرا هستند که در رونمایی اعلام شده‌اند و باید منتظر بود تا در زمان عرضه به صورت دقیق‌تر آپشن‌های این خودرو را بررسی کرد.

ری را برقی

نسخه برقی ری را نیز همزمان با نسخه بنزینی آن در حال طراحی است. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده، تولید و عرضه نسخه برقی ریرا دیرتر از خودرو بنزینی شروع خواهد شد. با توجه به بسیاری نکات مانند فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی، پیش‌بینی می‌شود که تولید و عرضه ماشین ری رای برقی به این زودی‌ها امکان‌پذیر نباشد.

قیمت خودرو ری را

در رونمایی این ماشین اعلام شده که قیمت خودرو ری را ایران خودرو در زمان عرضه حدود 600 میلیون تومان خواهد بود. پیش‌بینی‌های انجام شده از قیمت خودرو ری را در زمان عرضه عددی بین 600 تا 700 میلیون تومان را نشان می‌دهد. اما در صورتی که قیمت دلار افزایش یابد، قیمت خودرو ریرا نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

کیفیت ری را

مقامات ایران خودرو در رونمایی از ماشین ری را اعلام کردند که این کراس اوور ملی کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت. البته باید بدانید که با توجه به این که بسیاری از قطعات این خودرو ساخت داخل است و خودروسازان ایرانی سفارش قطعه با کیفیت بسیار بالا را به قطعه سازان نمی‌دهند، نمی‌توان انتظار کیفیت بسیار بالا و قابل مقایسه با خودروهای خارجی از این خودرو داشت.

زمان عرضه خودرو ری را

بر اساس گفته‌های مسئولان ایران خودرو این ماشین در سال 1402 به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که در این مطلب گفتیم پیش‌بینی می‌شود قیمت ری را در بازار در زمان عرضه بالاتر از 600 میلیون تومان باشد.

البته عوامل متعددی مانند قیمت دلار می‌تواند باعث شود تا قیمت این خودرو افزایش یابد و برای خرید آن هزینه بیشتری پرداخت شود. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این خودرو در نیمه دوم سال 1402 یا اوایل 1403 به بازار عرضه خواهد شد. در آن زمان باید دید با توجه به شرایط، قیمت روز ماشین ری را چقدر خواهد بود.

خودروی ری را یک کراس اوور ملی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه خواهد شد. این خودرو در دو نوع معمولی و فول‌آپشن با دو موتور مختلف در حال ساخت است. باید بدانید که در هر دو مدل ماشین ری را از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده که قدرت تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

مسئولان ایران خودرو پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت خودرو ری را در زمان عرضه، عددی بین 600 تا 700 میلیون تومان باشد. به احتمال بسیار زیاد خودروی ری را در سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد.

جزئیات فیس لیفت ایران خودرو دنا از پلاس به سال

در جریان چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، مسئولان غرفه ایران خودرو با اشاره به اینکه برای ارتقا خانواده دنا پروژه‌های متعددی در نظر گرفته‌اند، اعلام کردند که تا پایان سال آینده نسخه‌ی ارتقا یافته و فیس‌لیفت شده محصول دنا با نام دنا سال روانه بازار شده و جایگزین تیپ‌های فعلی خانواده دنا و دنا پلاس می‌شود.
دنا سال که الگویی مشابه به دنا پلاس موجود در بازار دارد، در نمای خارجی کمترین تغییرات را داشته و طبق آخرین اطلاعات از این پروژه، صرفاً مجموعه سپرهای خودرو تغییر کرده‌اند. مهم‌ترین بخش این پروژه نیز مربوط به تریم داخلی بوده و کابین خودرو به‌طور کامل بازطراحی شده است.

ایران خودرو
پس از گذشت حدوداً هشت سال از اولین حضور دنا در جاده‌های ایران، مالکین این خودرو همیشه نسبت به طراحی اتاق دنا و کمبود فضا گله داشتند. با توجه به اینکه اتاق دنا و سمند مشترک هستند، این انتظار می‌رود که ابعاد و راحتی فضای اتاق آن نیز مشابه به سمند باشد. اما به دلیل نوع طراحی مجموعه داشبورد که الگویی مشابه به سوناتا وای اف دارد، باعث شده تا داشبورد دنا فضای بیشتری نسبت به داشبورد سمند اشغال کرده و فضای پا در ردیف جلو محدود شود.
در ردیف عقب نیز به دلیل طراحی و جانمایی نامناسب صندلی‌های ردیف جلو، شاهد کمبود فضای پا نسبت به سمند هستیم. در پروژه دنا پلاس نیز با افزوده شدن سانروف و استراکچر آن به سقف خودرو، فضای سر سرنشینان نیز کم شد. با توجه به این سه نکته، مرکز تحقیقات ایران خودرو در پروژه دنای سال‌تریم داخلی را به‌طور کامل بازطراحی کرده و دنا به‌زودی با کابینی کاملاً جدید عرضه خواهد شد. با این اقدام علاوه بر تأمین فضای مناسب برای سرنشینان، شرایط برای نصب آپشن های جدید ازجمله دکمه استارت نیز فراهم شده است (در جریان معرفی تیپ جدید دنا پلاس در نمایشگاه تهران، نکته‌ی عجیب و تأسف‌بار محل نصب دکمه استارت خودرو بود که با واکنش منفی بازدیدکنندگان نیز مواجه شد). برای فضای سر نیز قرار است سقف شیشه‌ای ثابت یا اصطلاحاً مونروف (مشابه به پژو ۲۰۷) جایگزین سانروف فعلی شود.

ایران خودرو

در بخش فنی نیز تغییرات خوبی انجام شده و قرار است دنای جدید به پیشرانه‌های EF7 پلاس و EF7 پلاس توربو مجهز شود. نسل جدید موتور ملی در نسخه تنفس طبیعی مجهز به اویل پمپ متغیر، سیستم متغیر سوپاپ دوگانه هوا و دود و سیستم بهینه مدیریت حرارت موتور شده است. این موتور قدرتی مشابه به موتور فعلی داشته اما مصرف سوخت کمتری نسبت به آن دارد. در نمونه پرخوران نیز علاوه بر مواد فوق، مهم‌ترین تغییر، مجهز شدن به توربوشارژر برقی بوده که باعث رفع لگ اولیه توربو نسبت به نسخه قبلی و افزایش ۱۵ اسب بخاری قدرت خروجی شده است. قدرت این موتور ۱۶۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر است. این پیشرانه‌ها که مجهز به استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ قابل ارتقا به یورو شش هستند، از طریق گیربکس شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

ایران خودرو

در دنای جدید امکاناتی نظیر فرمان برقی، ورود و خروج بدون کلید، دکمه استارت، سیستم کنترل پایداری، سیستم فشار باد تایر، سنسور تعویض دنده GSI، سنسور نور و باران، سامانه تماس اضطراری SOS و چراغ روشنایی روز به‌طور استاندارد در تمامی تیپ‌ها مشاهده می‌شود و در نمونه‌های فول آپشن نیز مواردی نظیر ایربگ های جانبی، سقف شیشه‌ای، تودوزی چرم، گرمکن-سردکن و ماساژور صندلی، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی و شیفتر پشت فرمان برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: