پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خرید باحال، ارده کنجد را معمولا با یک فاکتور شیرین کننده همچون عسل، شیره انگور، شیره مویز و انواع مربا همچون مربای سیب و بالنگ مخلوط و مصرف می کنند. ارده کنجد به دلیل خواص فراوانش در طب سنتی نیز برای درمان برخی بیماری‌ها تجویز می‌شود. ارده کنجد این روزها در بازار با برندها و قالب های متنوعی عرضه می شود اما آنچه در این میان اهمیت دارد به مصرف رساندن ارده کنجد باکیفیت و سالم است. باکیفیت ترین و سالم‌ترین ارده بازار را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه بفرمایید.

ارده کنجد

طرز تهیه ارده کنجد

ارده کنجد با روغن کنجد متفاوت است. در تهیه روغن کنجد، فرایند روغن گیری از دانه ها صورت گرفته و تفاله دور ریخته می شود. اما برای تهیه ارده، کنجدها کوبیده شده و در ترکیب ارده باقی می مانند. کنجدهای له شده و کوبیده شده بصورت یک مایع صاف و یکدست در می آیند و در روغن خود غوطه ورند. طعم ارده شبیه به همان طعم کنجد است و کمی به تلخی می گراید. می توان آن را به تنهایی مصرف کرد اما اگر طعم آن را دوست ندارید می توانید با یک سیرین کننده طبیعی وثل عسل یا شیره مخلوط کرده و از آن لذت ببرید.

ارده کنجد از نگاه طب سنتی

برطبق منابع طب سنتی، طبع ارده گرم و تر است. در واقع با توجه به اینکه کنجد مزاج گرم دارد، قاعدتا طع مشتقات آن از جمله ارده نیز گرم خواهد بود. ارده تغذیه مناسبی برای سرد مزاجان است.

خواص ارده کنجد برای سلامتی بدن

ارده باعث رفع سفتی دمل ها می شود. ملین است و یبوست را بر طرف می کند.باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود. کلسیم بالایی دارد و استحکام و مقاومت دندان ها و استخوانها را تضمین می کند. مصرف آن در ایام سرد سال باعث مقاومت بدن در برابر سرما و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای با منشاء سردی می شود. خواص ضد سرطانی دارد. قاعده آور است. دردهای رحمی و مشکلات زنانه را به حداقل می رساند. مقوی قلب است و از ابتلا به بیماریهای قلبی پیشگیری می کند. شانس باروری را افزایش می دهد. افزاینده قوای جنسی است.

برای کودکان در سن رشد باعث رشد بهتر و تقویت هوش و حافظه می شود. قدرت تمرکز و یادگیری مغز را افزایش می دهد. حافظه را تقویت می کند و مانع از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل می شود. کم خونی را درمان می کند. آرامبخش است و اضطراب و استرس را از بین می برد. روغن ارده کنجد یکی از سالم ترین روغن ها برای استفاده است. سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی و مفید است. کسالت، ضعف و خستگی را برطرف می کند.

همچنین ضد التهاب و ضد باکتری است. از کبد و کلیه و عملکرد آنها محافظت می کند. از ابتلا به کبد چرب پیشگیری می کند. منبع انرزی خوبی برای ورزشکاران است و عضله سازی در بدنسازان را کیفیت می دهد. در بارداری باعث رشد بهتر جنین و تکامل اندامها و استخوانها می شود.

ارده کنجد

نکته احتیاطی در مصرف ارده کنجد

هرچند ارده کنجد پرکالری است اما زیاده روی در مصرف آن عوارضی برای سلامتی در پی دارد. مصرف زیاد ارده کنجد باعث افزایش وزن و چاقی می شود. ضمن آنکه برای بیماران دیابتی مضر است. مصرف آن در افراد گرم مزاج موجب خارش و جوش و دانه های پوستی می شود.

زیاده روی در مصرف ارده کنجد باعث سوءهاضمه می شود و همچنین احتمال ابتلا به نفخ، دل درد و اسهال را افزایش می دهد. زیاده روی در مصرف آن باعث گرفتگی عروق می شود و خطر سکته را بالا می برد. مصرف آن همراه با غذاهای دیگر هضم را دچار مشکل می کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: