پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خرید باحال، خرمای پیارم علاوه بر عرضه به بازارهای داخلی، به کشورهای متعددی در جهان صادر می‌شود. خرمای پیارم به دلیل دانه درشت و گوشتی، ماندگاری بالا و طعم متفاوت آن با خرماهای معمولی از ارج و قرب ویژه ای میان ایرانیان برخوردار است. خرمای پیارم در قالب فله و بسته بندی های شکیل در بازار قابل تهیه است. خرمای پیارم با عالی‌ترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت را می‌توانید از فروشگاه خرید باحال خریداری کنید.

خرمای پیارم

خواص خرمای پیارم

از قدیم اعراب اعتقاد داشتند که درخت خرما(نخل) انرژی خورشید را گرفته و آن را در میوه خرما ذخیره می‌کنند و با خوردن خرما انرژی خورشید به بدن آن‌ها منتقل خواهد شد و قدرت فراوانی برخوردار می شوند. از خواص خرمای پیارم می توان به انرژی زایی، مفید برای سلامت بهداشت دهان و دندان، مفید برای سلامت دستگاه گوارش، کاهش‎‌دهنده کلسترول خون، تقویت کننده قوای جنسی در مردان، بهبوددهنده عملکرد سیستم عصبی و پیشگیری‌کننده از آلزایمر اشاره کرد.

مواد مغذی خرمای پیارم

خرمای پیارم دارای آنتی اکسیدان است که در جذب رادیکال‌های آزاد بسیار موثر عمل می کند. این خرما دارای مقدار قابل توجه‌ای قند طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که موجب انرژی زایی فوق العاده می شود. همچنین این میوه به دلیل دارا بودن فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها موثر است.

نکته دیگر اینکه مصرف مرتب خرمای پیارم برای سلامت معده و روده ما بسیار مفید است چرا که فیبرهای موجود در آن به سالم ماندن سیستم گوارش کمک می‌کند. مصرف منظم میوه خرما در پاکسازی باکتری های مضر موجود در دستگاه گوارشی موثر است و باعث تقویت رشد و عملکرد باکتری های مفید روده می شود.

مصرف روزانه خرما(مانند خرمای پیارم) یک روش سالم و خوشمزه برای کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد در بدن است. همچنین فلاونوئیدها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی در خرمای پیارم می تواند به بهبود تعداد اسپرم و همچنین افزایش میل جنسی در فرد کمک کند.

خرمای پیارم می‌تواند جایگزین مکمل ویتامین باشد چراکه غنی از ویتامین های ضروری بدن از جمله B1 ،B2 ،B3 و B5 است. نکته دیگر آنکه سایتوکاین های التهابی مانند اینترلوکین(IL-6) می توانند منجر به ایجاد بیماری عصبی مانند بیماری آلزایمر شود. مشخص شده است که مصرف منظم خرما در کاهش سطح IL-6 و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های دژنراتیو مغز مانند آلزایمر، مفید است.

خرمای پیارم

انواع خرمای پیارم

پیارم مشکی یا تیره که از قدیم الایام بعنوان پیارم خاص حاجی اباد شناخته می شد دارای طعم تند و قوی و قیمت بالاتری نسبت به نوع دیگر اون یعنی پیارم طلایی هست در مقابل پیارم طلایی که بخاطر نوع منطقه کاشت و سن پایین نخل به این رنگ در می آید دارای طعم ملایم و سبک تر نسبت به نوع دیگر خود هست و برای دوستانی که طعم قوی پیارم رو دوست ندارند توصیه می شود.

پیارم طلایی از لحاظ فراوانی بسیار محدود هست و سالانه مقدار کمی از اون روانه بازار می شود و با اینکه قیمت پایین تری نسبت به پیارم تیره دارد اما خرمایی لاکچری محسوب میشود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: