پایگاه خبری خانه فوتبال:

روسیه در تلاش است دوباره در فوتبال اروپا حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از اینکه فیفا و یوفا روسیه را از مسابقات ورزشی و حق میزبانی مسابقات بین‌المللی به دلیل عملیات نظامی در اوکراین محروم کرده‌اند، روس‌ها تلاش می‌کنند برای بازگشت به دنیای ورزش، مسیر سخت را به صورت آرام طی کنند.

الکساندر آلائف  روز سه‌شنبه و پس از جلسه سه ساعته با مقام‌های یوفا، حاضر به پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره محتوای این نشست نشد. این اولین نشست چهره به چهره روس ها با مسئولان یوفا پس از تهدید ماه گذشته آن‌ها برای خروج از اتحادیه فوتبال اروپا و پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. قرار است در ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می‌شود، جلسه‌ای دوباره‌ای نیز برگزار شود.

در نشست ماه گذشته کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه برای خروج از اتحادیه فوتبال اروپا و پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعضا تصمیم گرفتند درخواست خود را به یوفا برای تشکیل یک کارگروه مشترک، ارسال کنند.

وظیفه این کارگروه، تجزیه و تحلیل گزینه بازگشت هر چه سریع‌تر باشگاه‌ها و تیم ملی روسیه به مسابقات رسمی‌ای است که تحت نظارت اتحادیه فوتبال اروپا برگزار می‌شود. اگر روس‌ها به این نتیجه برسند که این امکان غیرممکن است، گزینه بعدی حرکت به سمت حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشته در حال حاضر نشانه‌هایی دیده نمی‌شود که محرومیت تیم‌های روسیه از حضور در مسابقاتی که زیر نظر فیفا و یوفا برگزار می‌شود، لغو شود چراکه این تصمیم، در دادگاه عالی ورزش تأیید شده است.

علاوه بر محرومیت‌های تیم‌های باشگاه و ملی روسیه، یوفا قررداد مالی با شرکت «گازپروم» روسیه را هم لغو کرده است. مسابقه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سل ۲۰۲۲ هم که قرار بود در «سن‌پترزبورگ» برگزار شود، از روسیه گرفته و به پاریس اهدا شد.

مقام‌های یوفا هم درباره جلسه با مقام‌های روسیه نیز اظهارنظری نداشته‌اند. این در حالی است که کمیته اجرایی یوفا قرار است امروز (چهارشنبه) تشکیل جلسه دهد. در این کمیته سران فدراسیون فوتبال روسیه و اوکراین هم حضور دارند اما مشخص نیست «الکساندر دیوکوف» و «آندری پاولکو» شخصاً در «نیون» سوئیس حضور داشته باشند.

یوفا سال گذشته تأیید کرد روسیه از حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ آلمان محروم است اما هنوز شهر «کازان» روسیه به‌عنوان میزبان سوپر جام اروپا در فصل تابستان میان قهرمان‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا دیده می‌شود.

شبکه انگلیسی «اسکای اسپورت» اما خبر داده میزبانی شهر کازان از دیدار نهایی سوپرجام اروپا نیز از روسیه گرفته خواهد شد و یوفا باید گزینه‌ای تازه‌ای را معرفی کند. همچنین به دلیل ادامه جنگ اوکراین، شانس قریب‌الوقوعی برای روسیه به‌منظور بازگشت تیم‌های این کشور به مسابقات وجود ندارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: