پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم کنیا در آستانه بازی دوستانه با ایران، از شاگردان قلعه‌نویی تمجید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «انگین فیرات» سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی کنیا که شاگردانش روز سه‌شنبه و در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ایران می‌روند، در پایانِ آخرین تمرین «ستارگان هارامبی» پیش از عزیمت به تهران، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
فیرات با تمجید از بازیکنان ایران و انتقاد از افرادی که انتظار پیروزی مقابل این تیم را دارند، گفت: ارزش یک بازیکن ایرانی در بازار نقل و انتقالات از همه بازیکنان ما بیشتر است اما هنوز افرادی هستند که از پیروزی مقابل ایران صحبت می‌کنند. من نمی‌دانم آن‌ها در چه سیاره‌ای زندگی می‌کنند.

سرمربی ترکیه‌ای درباره اهدافش از بازی مقابل ایران گفت: دلیل اینکه من چرا از این دست بازی‌ها می‌خواهم این است که بازیکنان درک کنند بازی در یک مسابقه سطح بالا چه معنایی دارد و اینکه بدانند ما کجا هستیم و کجا می‌خواهیم برویم. این یک بازی برای یادگیری، نشان دادن شخصیت، اتحاد همانند یک تیم و تلاش برای بهترین بودن است.

فیرات که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی ایران و سرمربی‌گری تیم‌های سپاهان، گسترش فولاد و سایپا را در کارنامه دارد، ادامه داد: من پنج سال در ایران از جمله تیم ملی این کشور کار کرده‌ام و آن‌ها را به خوبی می‌شناسم. من حتی به بازیکنانم گفته‌ام که بازیکنان ایران روز سه‌شنبه چگونه بازی خواهند کرد. من از اینکه آن‌ها حتی در یک بازی دوستانه با روسیه آن‌قدر جنگنده بودند، سخت تلاش کردند و با تمام بازیکنان باکیفیت خود به میدان رفتند. ما با تیمی واقعا سطح بالا روبرو می‌شویم و این چیزی است که من می‌خواهم. 

دستیار سایق علی دایی در تیم ملی ایران در پایان گفت: بعضی از افراد فراموش کرده‌اند که ما با چه تیمی روبرو خواهیم شد. من به یاد نمی‌آورم کنیا برای آخرین بار برابر کدام تیم بزرگ قرار داشته است. ایران تیم سطح بالایی است. ما باید برای فردا و نه امروز برنامه‌ریزی کنیم.

«مایکل اولونگا» مهاجم گلزن تیم ملی کنیا که بارها در ترکیب تیم الدحیل قطر مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفته نیز درباره بازی با شاگردان قلعه‌نویی گفت: من فکر می‌کنم ما برای این چالش آماده هستیم. این آزمون اول ما در مقابل یک تیم خوب است که اخیراً در جام جهانی حضور داشته است. این آزمون خوبی است که سطح خود را بسنجیم و برای بازی‌های بعدی آماده شویم.

تیم ملی ایران در بازی نخست خود با سرمربی‌گری امیر قلعه‌نویی با نتیجه مساوی ۱-۱ مقابل روسیه متوقف شد و در دومین بازی دوستانه خود روز سه‌شنبه از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف کنیا می‌رود.

p1KHpFsBDwPg

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: