پایگاه خبری خانه فوتبال:

مصرف خوراکی‌های حاوی کوئرستین می‌تواند فواید ضدباکتریایی، ‌ضدویروسی و ضدمیکروبی برای بدن داشته باشد و با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، بسیار ضروری است که شما خوراکی‌های حاوی کوئرستین را بشناسید تا با مصرف آنها در طول تعطیلات نوروزی، سیستم ایمنی بدنتان را بیشتر تقویت کنید.

پیاز قرمز

تمامی پیازها حاوی کوئرستین هستند اما پیاز قرمز بالاترین حجم از این آنتی‌اکسیدان ارزشمند را در خود جای داده است. یک عدد پیاز قرمز کوچک حدود ۴۵ میلی‌گرم کوئرستین به بدن می‌رساند. از این‌رو، توصیه می‌شود که به‌منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، از مصرف پیاز قرمز در کنار انواع سالادها، سوپ‌ها و غذاهای ساندویچی غافل نشوید.

سیب

انواع سیب هم مقادیر قابل توجهی از کوئرستین را در خود جای داده‌اند. سیب‌ها علاوه بر داشتن کوئرستین، حاوی فیبر و ویتامین C زیادی هم هستند و به همین دلیل می‌توانند نقش برجسته‌ای در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند. هر یک عدد سیب متوسط ۱۰ میلی‌گرم کوئرستین به بدن می‌رساند. بالاترین سطح از کوئرستین موجود در سیب، در پوست آن نهفته است. بنابراین، توصیه می‌شود که سیب را قبل از خوردن به‌خوبی بشویید و از پوست کندن آن خودداری کنید.

چای سبز

هر فنجان چای سبز حاوی ۱۵ میلی‌گرم کوئرستین است. علاوه بر این، چای سبز یک نوع ترکیب مغذی گیاهی به نام اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG) دارد. این ترکیب ارزشمند می‌تواند علاوه بر کنترل کلسترول و قند خون، در کنار کوئرستین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هم کمک کند. از این‌رو، شما می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان، روزانه حدود ۲ فنجان چای سبز بنوشید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی در گروه خانواده سبزیجات چلیپایی قرار می‌گیرد. بنابراین، می‌تواند مقادیر بیشتری از پروتئین گیاهی را نسبت به سبزیجات دیگر به بدن برساند. از طرف دیگر، کلم بروکلی مقادیر قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان ارزشمند کوئرستین را هم درون خود جای داده است. هر یک پیاله کلم بروکلی خام حدود ۱۴ میلی‌گرم کوئرستین به بدن می‌رساند. از این‌رو، توصیه می‌شود که حداقل هفته‌ای ۳ تا ۴ بار کلم بروکلی را در انواع سالادها یا به‌عنوان دورچین غذا در نظر بگیرید.

پسته

پسته سرشار از فیتوکمیکال‌هایی (ترکیبات گیاهی شیمیایی) مانند بتاکاروتن، لوتئین، زیگزانتین، کوئرستین و انواع آنتوسیانین‌هاست. هر یک فنجان از پسته خام می‌تواند تا ۵ میلی‌گرم کوئرستین به بدن برساند. از این‌رو، گفته می‌شود که در میان آجیل‌های خام و مختلف، انواع پسته خام نقش پررنگ‌تری در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن بازی می‌کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: