پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان آغاز جلسات کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به اعتراض باشگاه‌ها مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با پایان یافتن بررسی‌های کمیته بدوی مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، تعدادی از باشگاه‌ها به رای صادر شده اعتراض دارند که آن را رسما به کمیته استیناف ارائه خواهند کرد.

گفته می‌شود به جز 6 باشگاه پرسپولیس، سپاهان، فولاد، تراکتور، نساجی و گل گهر، سایر باشگاه‌های لیگ برتری در بررسی‌های کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای رد شده‌اند. در این بین برخی از باشگاه‌ها مجوز ملی را هم دریافت نمی‌کنند و برخی نیز حتی فرم‌های مربوطه را پر نکرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، هیچ مدرک جدیدی را دریافت نمی‌کند و همان مدارک ارسالی برای کمیته بدوی بررسی و به اعتراض باشگاه‌ها رسیدگی خواهد شد. بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد برخی باشگاه‌ها، موارد ایراد گرفته شده را عجیب و غریب می‌دانند. به عنوان مثال معتقدند با وجود بارگذاری مدارک لازم در یک موضوع، موضوع مربوطه بدون بررسی رد شده است.

با توجه به اینکه باشگاه‌های معترض 5 روز کاری فرصت دارند، جلسات کمیته استیناف نیز قرار است از هفته آینده آغاز شود تا بررسی‌های دقیق‌تری روی آرای کمیته بدوی صورت بگیرد. بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس که تبدیل به سوالی بزرگ شده نیز یکی از موضوعات مهمی خواهد بود که در کمیته استیناف به آن پرداخته می‌شود. 

نظر و تایید نهایی برای معرفی باشگاه‌ها جهت دریافت صدور مجوز حرفه‌ای بر عهده کمیته استیناف است. این نگرانی وجود دارد که با توجه به اتفاقات گذشته اگر نقص یا اشکالی در آرای اعلام شده وجود داشته باشد، این بار کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است تنبیهات و جرائم سخت تری را تعیین کند. به همین خاطر اعضای کمیته استیناف با وسواس و حساسیت بیشتری مدارک تمامی باشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: