پایگاه خبری خانه فوتبال:

ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم استقلال پنج شنبه تهران را به مقصد کشورش یعنی پرتغال ترک می کند.

به گزارش"ورزش سه"، سرمربی تیم استقلال در حالی بلیط برگشت به پرتغال را رزرو کرده  که هنوز قراردادش از سوی باشگاه استقلال تمدید نشده و چه بسا بدون تمدید قرارداد تهران را ترک کند. به این خاطر که پایان دربی تا سفر این مربی به پرتغال زمان زیادی را شامل نمی شود و در این زمان هم به طور حتم سرمربی پرتغالی مشغول جمع و جور کردن وسایل شخصی خود برای بازگشت به پرتغال خواهد شد. اگر هم استقلال قهرمان جام حذفی شود، این مربی ساعت های بیشتری در استادیوم آزادی می ماند و چه بسا چند ساعتی هم پیش از سفر مجبور شود که به تبریک های قهرمانی پاسخ بگوید یا پستی در صفحه شخصی اش منتشر کند.

حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال در ماه های اخیر به دفعات از تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو صحبت کرده  و زمان کافی هم برای به پایان بردن این مذاکرات و عقد قرارداد وجود داشته است اما هنوز در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است. روز گذشته در کنفرانس خبری پیش از بازی محمد حسین زرندی، مدیر رسانه باشگاه استقلال متذکر شد که باشگاه استقلال در مذاکره برای تمدید قرارداد به جاهای خوب رسیده اما پیش بینی ها بر این است ریکاردو ساپینتو بدون تمدید قرارداد تهران را ترک کند. مربی ای که صرف نظر از نتیجه ای که در بازی امشب به دست آمد، کارنامه خوبی در تیم بحران زده استقلال داشته است. استقلال این فصل از نظر مالی و مدیریتی بدترین شرایط ممکن را داشت. باشگاه در جریان فصل سه مدیر به خود دید و نزدیک به 6 ماه است که پرداختی به بازیکنان خود در بخش درصد نداشته و حتی برخی از بازیکنان استقلال مدعی هستند که میزان دریافتی اشان 20 تا 30 درصد است. در چنین شرایطی ماه هاست تماشاگران استقلال روی تمدید قرارداد این مربی تاکید می کنند و به پاس وفاداری این مربی در بازی با نساجی طرح موزاییکی از ساپی را طراحی و اجراء کردند.

آندره آ استراماچونی مربی ایتالیایی در میانه های راه استقلال را به بهانه مشکلات مالی رها کرد و با شکایت از فیفا نزدیک به 100 میلیارد تومان از باشگاه استقلال با توجه به دیرکرد دریافتی داشت اما ریکاردو ساپینتو درست در شرایط مشابه در استقلال ماند و خود و همه اعضای تیم را مکلف به این کرد هر روز بهترین خودرا برای تیم بگذارند. تیم او قهرمان سوپر جام شد و در لیگ برتر هم تا هفته های پایانی یک از مدعیان قهرمانی بود و امشب هم برگزار کننده بازی نهایی جام حذفی خواهد بود و از نظر سبک بازی هم مورد تحسین همه است. حتی تیم های رقیب و استقلال این فصل با 52 گل زده بهترین تیم در فاز تهاجمی بود. باشگاه استقلالی که با استراماچونی دو ساله امضاء کرده بود، در چنین شرایطی هنوز قرارداد ریکاردو ساپینتو را تمدید نکرده است. شاید همان حرف عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درست است که گفته بود؛ قرارداد ریکاردو ساپینتو در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی تمدید می شود و شاید هم پای مربی دیگری در میان است.

مصاحبه دیروز ریکاردو ساپینتو هم در نوع خود جالب است که گفت: « همه آن شور و علاقه و شخصیتی که داریم و قلبمان را برای این بازی بگذاریم. باید این دربی را طوری بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است و من احساس می‌کنم تیمم اینگونه است. بازیکنان منتظر این دیدار هستند.» آیا این بازی آخر ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال است؟ شاید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: