پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معرفی ضامن کارمند رسمی با گواهی کسر از حقوق، برای دریافت وام ازدواج نخستین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است، از ورود کمیسیون اقتصادی به این مهم با هدف تسهیل شرایط، خبر داد.
سیدغنی نظری خانقاه از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج، گفت: شرط معرفی ضامن کارمند رسمی دولت باگواهی کسر از حقوق، بزرگترین مانع در پرداخت وام خرد به جوانان است چراکه تعداد کارمندان رسمی در خانواده‌ها بسیار کم شده است، درواقع معرفی ضامن کارمند رسمی برای دریافت وام نخستین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است به همین دلیل کمیسیون اقتصادی باز هم به موضوع تسهیل شرایط پرداخت این وام به جوانان ورود می‌کند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت ضمانت برای بازگشت منابع توسط بانک‌ها طبیعی است اما نباید سختگیرانه باشد، افزود: گاهی مردم با مراجعه به نمایندگان گلایه می‌کنند که ما ضامن داریم اما شرایط مورد نظر بانک‌ها مانند اداری و قراردادی یا کارمند بودن را دارا نیستند.

وی میزان وام ازدواج جوانان را متناسب با شرایط امروز کشور ندانست و افزود: بانک‌ها می‌توانند با تسهیل شرایط ضمانت به جوانان کمک کنند که متاسفانه برخی بانک‌ها از این موضوع استنکاف می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج یا وام‌های خرد دیگر از بی‌اطلاعی مردم و عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی بر عملکردشان سوءاستفاده می‌کنند. درحال‌حاضر به‌صورت دقیق مشخص نیست که منابع قرض‌الحسنه بانکی در قالب چه تسهیلاتی پرداخت می‌ شود که باید این موضوع شفاف شود، در هر صورت ضعف جدی در نظارت بانک مرکزی بر ساختار پرداخت وام‌های خرد و وام ازدواج وجود دارد.

منبع: بازار

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: