پایگاه خبری خانه فوتبال:

بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار کرد: هزینه‌های نانوایان در امسال نظیر دستمزد کارگران، مالیات، آب، برق گاز، خمیرمایه و اخیرا کرایه حمل‌ونقل کیسه‌های آرد افزایش یافته، اما قیمت نان از سال گذشته متناسب با این افزایش هزینه‌ها تغییری نداشته است.

وی افزود: قیمت خمیر مایه بعد از افزایش قیمت نان در سال گذشته، دو مرتبه در دی ماه سال قبل و اردیبهشت امسال افزایش یافته و اخیرا نیز نرخ کرایه حمل هر گونی آرد دولتی ۷۰۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته، اما نرخ نان ثابت است.

قیمت نان بربری

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: از طرفی رعایت مسائل بهداشتی کرونا بر هزینه‌های نانوایان افزوده، اما دولت مشخص نکرده که نانوایان این افزایش هزینه‌ها را باید چطور جبران کنند.

وی تصریح کرد: مزد کارگران نیز در امسال ۲۶ درصد افزایش یافته است و مبلغ حق مسکن پرداختی آنها از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و باعث شده که مالکان واحد‌های صنفی نتوانند هزینه‌های خود را متعادل کنند.

این مقام مسئول اظهارکرد: قیمت پیشنهادی اتحادیه نانوایان برای نرخ‌های جدید نان به سازمان حمایت اعلام شده و جلسه‌ای نیز در این خصوص در کارگروه تنظیم بازار برگزار شده است، اما بعد از گذشت حدود ۲ ماه (۹۹/۴/۲۹) نرخ جدید به ما اعلام نشده است.

قیمت نان بربری

نوروز مقدم در پاسخ به اینکه نرخ پیشنهادی اتحادیه برای نرخ‌های جدید نان در امسال چقدر است گفت: امکان انتشار این نرخ قبل از آنکه مصوب شود وجود ندارد، اما باید متناسب با هزینه‌های تولید باشد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: قیمت آرد با نرخ مصوب و دولتی در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و نرخ آن ثابت مانده است، اما باید توجه داشت که آرد تنها حدود ۲۵ درصد هزینه‌های ما را شامل می‌شود و مابقی هزینه‌ها افزایش یافته است.

 

منبع: اقتصاد۲۴

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: