پایگاه خبری خانه فوتبال:

 دکتر مهدیه السادات افتخار افضلی در برنامه مطب در خانه به فردی که پسرش آلرژی دارد؛ پاسخ داد: پرهیز نقش موثری در کاهش حساسیت ها و آلرژی ها دارد، فرزند شما از مصرف غذاهای دارای طعم ترش، سرخ کردنی ها، میوه های ترش و مرکباتی مانند نارنگی و پرتقال، لواشک و ترشیجات با پایه سرکه پرهیز کند؛ مصرف خاکشیر، لیمو شیرین و آب انار شیرین کمک کننده است همچنین می تواند شیره داخلی مغز فلوس را در آب جوش حل کرده و با کمی عسل و روغن‌ بادام مخلوط کرده در دهان نگهداشته و آرام‌ آرام‌ قورت دهد.

متخصص طب سنتی ایرانی ادامه داد:  همچنین برای کاهش آلرژی می توانید یک عدد تخم کتان را نیم کوب و با دو یا ۳ برابر آن عسل مخلوط کرده و صبح ناشتا و شب قبل از خواب به فرزندتان بدهید تا بمکد باید دقت داشته باشید مصرف این ماده برای کودک زیر یک سال استفاده نشود؛ ضمن اینکه دمنوش های آویشن و عناب و شربت زوفای عسل یا زوفای ساده که در داروخانه ها موجود است  هم برای کاهش آلرژی کودکان و فرزندان موثر است.

وی در رابطه با اینکه آیا شیرین بیان ضد کرونا است؟ پاسخ داد: در مورد این گیاه دارویی تحقیقات و مطالعاتی انجام شده و نتایج مثبت وجود دارد امّا مصرف آن برای درمان برخی بیماری ها باید احتیاط را رعایت کرد؛ به خصوص کسانی که دارای بیماری فشار خون هستند با مصرف شیرین بیان فشار خون‌ آن ها افزایش می یابد لذا دوز مصرف شیرین بیان در افراد باید تنظیم شود.

دکتر افتخار افضلی در پاسخ به شخصی که چند روزی است گاهی با تنفس عمیق قفسه سینه او می سوزد؛ گفت: سوزش قفسه سینه می تواند علّت های متفاوتی‌ داشته باشد امّا بر اساس شرح حال کوتاه شما، توصیه می کنم ماءالشعیر طبی مصرف کنید؛ برای تهیه ماءالشعیر طبی یک استکان جو پوست کنده در ۱۴ برابر آن‌ با آب، مخلوط کرده و بجوشانید تا جوها شکفته شوند سپس آب آن را صاف کرده و روزانه تا ۵ مرتبه هر بار یک استکان آب را مصرف کنید همچنین مصرف شیر گرم هم مفید است؛ بخورهای ملایم مانند بخور گل بنفشه یا گل ختمی یا بخور بابونه هم در کاهش این سوزش موثر است ضمن‌ اینکه در مصرف زنجبیل و دارچین و ادویه های تند و تیز هم زیاده روی نکنید.

157262355

وی در مورد عوارض بیش از حد مصرف دمنوش ها هم توضیح داد: مصرف زیاد دمنوش ها ممکن‌ است عوارضی ایجاد کند بر اساس سن فرد و بیماری ای که دارد نحوه تهیه دارو، میزان و چگونگی مصرف آن متفاوت است مصرف بیش‌ از حد دمنوش ها برای فرد ممکن است جبران ناپذیر باشد برخی مواقع مشاهده شده که زیاده روی در مصرف دمنوش‌ ها برای افراد حساسیت ها و واکنش هایی به همراه داشته است همچنین مصرف زیاد زنجبیل و دارچین برای افراد مسن توصیه نمی شود مگر اینکه هفته ای یک بار مصرف کنند.

متخصص طب سنتی ایرانی در پاسخ به فردی که پرسید از ۳ روز پیش دچار سردرد شده ام علّت چیست؟ بیان کرد: سن و بیماری احتمالی خود را عنوان نکردید امّا سردرد علت‌ های مختلفی دارد و به طور کلی توصیه می شود شب ها زود بخوابید، غذای نفاخ و سنگین نخورید، شب ها پاهای خود را در آب نیم گرم که کمی سنگ نمک در آن ریخته شده باشد به مدّت ۲۰ دقیقه قرار داده و ماساژ دهید و می توانید از دمنوش  بِه و دارچین یا دمنوش بابونه هم در کاهش سردرد استفاده کنید.

xUYAgTLN0SHu

وی در خصوص مفید یا مضر بودن مصرف سیر به صورت ناشتا که سوال یکی از کاربران بود هم پاسخ داد: مصرف سیر بسته به مزاج فرد، متفاوت است؛ برای افرادی که دارای مزاج سرد و مرطوب باشند مفید است به ویژه برای دیابتی‌ ها که معده ای رطوبی‌ دارند می توانند یک ماه هر صبح ناشتا یک عدد سیر خام را قورت دهند؛ کسانی هم که ترشحات پشت حلق دارند یا کسانی که دارای مزاج گرم‌ هستند از مصرف سیر خام‌ ناشتا پرهیز کنند.

این متخصص در مورد مایعات و نوشیدنی های مفید برای بیماران کرونایی هم گفت: دمنوش بابونه، آویشن، چای کوهی، گل گاوزبان، نعناع و گیاه سرخارگل که این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی مفید است برای بیماران مبتلا به کرونا مفید است که  می توانید تنوع ایجاد کنید و از هر کدام یک قاشق چای خوری نیم کوب کرده و در یک لیوان آب جوش دم دهید و مصرف کنید؛ همچنین شربت آبلیمو و عسل هم موثر است.

وی ادامه داد: بیماران کرونایی همچنین می توانند شربت گلاب و زعفران هم مصرف کنند به این شکل که یک لیتر گلاب را با ۳۰۰ گرم نبات یا عسل حرارت دهید تا به قوام برسد و در پایان یک گرم زعفران به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه بجوشد این ماده را در یخچال نگهداری کرده و روزانه یک قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب ولرم ریخته و به بیمار بخورانید،  ضمناً مصرف نصف قاشق چای خوری رب شیرین بیان یا دم کرده نصف قاشق پودر شده شیرین بیان در یک لیوان آب هم برای این بیماران کمک کننده است؛ دقت کنید افراد دارای بیماری فشار خون، شیرین بیان مصرف نکنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: