پایگاه خبری خانه فوتبال:

در میان ۴ کاندیدای ریاست فدراسیون یک نامزد کاملاً فوتبالی وجود دارد که از محبوبیت خاصی هم میان مردم و فوتبالدوستان برخوردار است. اما اینها تأثیری در انتخاب علی کریمی ندارد چرا که اعضای مجمع با رأی خود رئیس را انتخاب می‌کنند و خیلی‌ها معتقدند در این مسیر لابی نقش بسیار مهمی دارد. فاکتوری که علی کریمی از آن برخوردار نیست و به همین دلیل دوستان نزدیک کریمی از جمله خداداد عزیزی معتقدند او شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ندارد.

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات این فدراسیون گفت: «۴ کاندیدا باید در وهله اول برنامه‌های خود را به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال ارائه دهند و اعضا با مطالعه آن نظرات خود را درخصوص ‌رئیس جدید اعلام کنند. این ۴ نفر سابقه حضور در ورزش و فوتبال را داشته و دارند و حالا شناخت از برخی‌ها بیشتر از افراد دیگر است و قطعاً اعضا به کسی رأی خواهند داد که از او شناخت بیشتری دارند و مورد تأیید آنهاست.»

علی کریمی رئیس فدراسیون فوتبال بین سال‌های ۸۶ تا ۹۵ بیان داشت: «شهاب‌الدین عزیزی خادم و مصطفی آجورلو جزو کسانی هستند که در فوتبال مدیریت کرده‌اند و شاهد حضور این دو در سمت‌های مدیریتی بوده‌ایم. کیومرث هاشمی هم جزو افرادی است که در بحث کلان ورزش مدیریت داشته و او پیش از این رئیس کمیته ملی المپیک بوده و تجربیات زیادی در ورزش دارد. علاوه بر اینها علی کریمی هم نامزدی است که در بین فوتبالی‌ها و همچنین مردم محبوبیت دارد و با نگاه به سوابق این ۴ کاندیدا می‌توان امید داشت که مدیریت بعدی بتواند امور را به خوبی پیش ببرد و فدراسیون فوتبال را اداره کند.»

کفاشیان درخصوص فاکتور لابی در انتخابات و شانس انتخاب علی کریمی به عنوان رئیس فدراسیون اظهار داشت: «در انتخابات فدراسیون فوتبال لابی وجود دارد و اتفاقاً خیلی هم زیاد است. البته این موضوع در تمامی انتخابات ها وجود دارد و تنها مختص فوتبال نیست. علی کریمی یک ویژگی خاص دارد؛ او جزو قهرمانان خوب و خوشنام فوتبال کشورمان بوده، بنابراین حضور او در انتخابات هم حرکت مثبتی است و اینکه او جزو کاندیداهای فدراسیون بوده است هم ارزشمند است. مجمع فدراسیون فوتبال را فوتبالی‌ها تشکیل می‌دهند و خیلی‌ها کریمی را قبول دارند و به او رأی می‌دهند. قطعاً او هم شانس خوبی برای رسیدن به پست ریاست فدراسیون فوتبال دارد.»

او ادامه داد: «لابی کاندیدای فدراسیون فوتبال برمی‌گردد به ارتباطاتی که آنها با افراد مختلف دارند. دفعه اولی که من به فدراسیون آمدم لابی نداشتم و چون تنها بودم و رقیبی نداشتم به عنوان رئیس انتخاب شدم. الان کاندیداها با افراد مختلف صحبت می‌کنند. باشگاه‌ها و هیأت‌های استانی به عنوان کسانی هستند که در انتخابات حضور دارند و رئیس با رأی آنها انتخاب می‌شود. در این بین مردم نگاه ویژه‌ای به کریمی دارند و نگاه مردم می‌تواند در انتخاب کریمی اثرگذار باشد. کسی که می‌آید باید انگیزه بالایی داشته باشد و بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد.»

علی کفاشیان و علی کریمی در تضاد کامل هستند. کریمی که یکی از منتقدان ریاست کفاشیان و مهدی تاج بود چند روز پیش با انتشار یک استوری در صفحه شخصی‌اش به نوعی علی کفاشیان را تهدید کرد و خطاب به او نوشت: «دعا کنید رئیس فدراسیون نشوم وگرنه باید جواب پس بدهید.» کفاشیان تأکید کرد علاقه‌ای به واکنش در این خصوص ندارد: «صحبتی در این خصوص ندارم و نمی‌خواهم وارد چنین مسائلی بشوم.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: