پایگاه خبری خانه فوتبال:

امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تصور من این است که وزارت ورزش باز هم در مهندسی یک انتخابات رفوزه شد و آبروی مهندس و مهندسی را برد. این برای بار دوم است که چنین اتفاقی می‌افتد، چون بارها گفته‌ام در بیشتر کشورهای دنیا مهندسی به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که صدای مجامع بین المللی در نمی‌آید.

وی افزود: در آنجا فردی که ایده پرداز است و تیم قوی دارد را روی کار می‌آورند و از او برای مهندسی استفاده می‌کنند و حتی اگر دولت‌ها هم عوض شوند، حمایت می‌کنند. متأسفانه شاهد بودیم که به لحاظ ماهوی بلد نبودند که چگونه انتخابات برگزار شود. در گذشته این ضعف به لحاظ شکلی وجود داشت، اما الان این قسمت ترمیم شده و در قسمت ماهوی دچار شعف شده‌اند.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی اظهار داشت: به خاطر همین اشکالات است که وزارت ورزش افرادی را وارد انتخابات می‌کند که می‌سوزند و خیلی راحت این وزارتخانه رودست می‌خورد. در این راستا فوتبالی‌ها نتوانستند از ظرفیت خود استفاده کنند، قبلا هم گفته‌ام ما افرادی داریم که هم تحصیل‌کرده هستند و هم سوابق بین المللی خوبی دارند و در عین حال افرادی پاک‌دست محسوب می‌شوند، اما خود فوتبالی‌ها دنبال چنین افرادی نرفتند و امروز علاقمندان به این رشته دیگر نباید انتظار داشته باشند که افراد فوتبالی روی کار قرار بگیرند.

آشتیانی یادآور شد: خود فوتبالی‌ها تماشاگر انتخابات بودند و این گلایه به آنها وارد است. باید این نکته را یادآور شوم که فوتبال تنها متعلق به این رشته نیست و مشخص است افراد با گرایش‌های فرهنگی‌، سیاسی و اجتماعی می‌توانند به این رشته ورود کنند. بنده بر این باور هستم که تفکری که بر فدراسیون حاکم می‌شود مبتنی بر اتفاقات گذشته است و هر چند شاید اتفاقات دیگری هم رخ بدهد، اما فعلا داده‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که ممکن است شاهد اتفاق جدیدی نباشیم.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی ضمن انتقاد از وزارت ورزش در راستای مهندسی‌سازی انتخابات گفت: وزارت ورزش روی افرادی سرمایه‌گذاری می‌کند که قابلیت رأی آوردن ندارند، ضمن آنکه آنها توسط افرادی اغفال می‌شوند که استاد دور زدن هستند. در این مجمع خیلی‌ها برای علی کریمی کف و سوت زدند، ولی تحلیل من از کف و سوت زدن برای کریمی این است که آنها از روی احترام این کار را نکردند.

وی خاطرنشان کرد: منظور اعضای مجمع این بود که اهالی فوتبال بروند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند. درست اینجا است که می‌گویم فوتبالی‌ها در حق خودشان کوتاهی کردند. اگر آنها پای کار می‌ایستادند حداقل یک سوم آراء مجمع را کسب می‌کردند، ولی بی‌توجهی به شاخصه‌ها باعث شد که ۴ سال دیگر فوتبال بدون حضور اهالی این رشته کار را پیش ببرد. من امیدوارم در پایان،‌ فدراسیون بتواند حرکت جدیدی از خود نشان دهد. هر چند علی کفاشیان در این سال‌ها حرف‌ها و لبخندهای زیادی زد، ولی او یک جمله کلیدی گفت که این فدراسیون باتلاقی است که هم خودش و هم بعدی‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.

آشتیانی افزود: امیدوارم افراد جدید فدراسیون بتوانند بخشی از این باتلاق را خشک کنند و اتفاقات خوبی رقم بخورد، اما سوءمدیریت وزارت ورزش در چگونگی مهندسی انتخابات مشهود است و روز گذشته باز هم شاهد آن بودیم.

منبع: فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: