پایگاه خبری خانه فوتبال:

 امروز صبح کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما اعلام کرد کشور بحرین میزبان بازی های دور مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در گروه ایران خواهد بود. خبری که واکنش های زیادی را به همراه داشت و خیلی ها در شوک هستند که چگونه ایران که سرگروه گروه خود بود، میزبانی را به بحرین واگذار کرده است.

برای این سوال بد نیست به تصویر بالا که مربوط به نشست AFC است نگاه کنیم. چه چیزی نظر شما را جلب می کند؟ نشستی که مسئولان کشورهای مختلف در آن شرکت کرده اند اما چرا فقط مهدی تاج در حال استفاده از یک گوشی است؟ جواب کاملا مشخص است، این جلسات به زبان بین المللی انگلیسی برگزار می شود و در حالی که شاید آشنایی با زبان انگلیسی برای هر فردی در این سمت جزو حداقل ها باشد، مهدی تاج که نماینده ایران است، به زبان انگلیسی تسلط ندارد و یا باید از مترجم استفاده کند یا گوشی که در تصویر در حال استفاده از آن است را به همراه داشته باشد و با ترجمه همزمان متوجه موضوع شود. در نشست های اجرایی همراه داشتن مترجم ممنوع است. 

امروز بسیاری آشنا نبودن نمایندگان ایران در جلسه های آنلاین و حضوری آسیا به زبان انگلیسی را علت از دست رفتن میزبانی های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی می دانستند و معتقد بودند مسئولان فدراسیون فوتبال گاها مواردی را تایید یا تصویب می کنند که اصلا نمی داند آن ها چه چیزی هستند!

در خصوص فوتبال ایران که شاید آدم های درست به ندرت در جایگاه های درست خود باشند، عجیب نیست اگر بگوییم پیش از این هم یک بار دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال و در اوج کشمکش ها بین ایران و عربستان، دفاعیه ای را با خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا برد که محتوای دفاعیه این بود که بازی ها باید در ایران برگزار شود و ایران از حق میزبانی خود نمی گذرد ولی زمانی که قرار بود تصمیم نهایی را بگیرند، به این موضوع  که بازی ها در زمین بی طرف برگزار شود رای داد! چرا؟ چون اصلا نمی دانست در حال تایید چه چیزی است... او وقتی از اتاق بیرون آمد گفت یک دفاع جانانه ای کردم که نگو و نپرس اما وقتی رای صادر شد و قطر هم علیه ما رای داد، رییس وقت فدراسیون با نماینده قطر تماس گرفت و گلایه کرد چرا شما علیه ما رای دادید که جواب شنید؛ دبیرکل فدراسیون خودتان قبول کرد بازی در زمین بیطرف باشد، ما هم خواسته شما را تایید کردیم! بنده خدا که خودش را دکتر می نامید و نامه هایی که نام دکتر نداشت را برمی گرداند و می گفت اسم من را کامل بنویسید، به دلیل نداشتن تسلط به زبان انگلیسی، پیشنهاد کنفدراسیون را اشتباه متوجه شده بود و بعد از دفاع از ایران به نفع عربستان رای داد! آن شخص سالهاست در فدراسیون حضور ندارد اما قصه تلخ ما ادامه دارد.

فدراسیون کرسی تاج را می گیرد

امروز هم علی جوادی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش و مردم بارها با کنایه به مهدی تاج در خصوص کرسی ایران در آسیا گفت: این کرسی باید متعلق به ایران باشند نه فرد! این کرسی باید در خدمت وطن باشد نه در خدمت شخص.

جمله ای که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال بارها آن را تکرار کرد، جمله ای که نشان می دهد با توجه به رابطه بد مهدی تاج و شهاب عزیزی الدین خادم، فدراسیون فعلی در تلاش است کرسی مهدی تاج در آسیا را از او بگیرد. شهاب عزیزی خادم در انتخابات قبلی آرای دوستان خود را به سبد رای تاج ریخت اما بعد از انتخاب، تاج از او برای عضویت در هیات رییسه حمایت نکرد و اسلامیان با حمایت تاج برنده شد. حالا هم طبیعی است عزیزی خادم نخواهد کرسی آسیایی ما دست تاج باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: