پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس در این سال‌ها با وجود کسب ۴ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و ۲ بار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، در پایان هر فصل با جدایی تعدادی از مهره‌های تأثیرگذارش مواجه شده و به‌نظر می‌رسد در پایان فصل جاری هم چنین اتفاقی برای سرخ‌پوشان پایتخت رخ دهد. هم‌اکنون احمد نوراللهی، وحید امیری و محمدحسین کنعانی‌زادگان ۳ ستاره تأثیرگذار پرسپولیس هستند که قراردادهایشان رو به اتمام است و در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند شد. با این حال باشگاه پرسپولیس امیدوار است که در نهایت قرارداد این ۳ بازیکن را تمدید کند، هر چند که این موضوع کار آسانی نیست.

 قول امیری به یحیی

وحید امیری بدون شک برای کادر فنی پرسپولیس یک بازیکن مهم و کلیدی است. او یک‌بار تصمیم به حضور در فوتبال ترکیه گرفت ولی دوباره به پرسپولیس برگشت. امیری ۳۳ ساله  از حضور در پرسپولیس راضی است و در این شرایط سنی هم بعید است با پیشنهاد خارجی مواجه شود، هر چند که درخشش در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند شرایط را برای او تغییر دهد. با این حال گزینه اول امیری برای فصل بعد ماندن در پرسپولیس است، او در این زمینه به یحیی گل‌محمدی هم قول داده ولی خواسته امیری از باشگاه و گل‌محمدی این بوده که بحث مذاکراتش با باشگاه در سکوت پیش رفته و این موضوع رسانه‌ای نشود. اگر اتفاق خاص و عجیبی رخ ندهد امیری فصل بعد هم پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهد کرد.

چرا کنعانی سکوت کرد؟

اسفندماه ۹۹ بود که شایعات مختلفی درخصوص جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان از پرسپولیس مطرح شد و این شایعات همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود این بازیکن با پیشنهاد بسیار خوبی از لیگ قطر مواجه شده و حتی برخی از نزدیکان کنعانی هم خبر می‌دهند که او با تیم قطری به توافق هم رسیده است. نکته عجیب اما سکوت کنعانی درخصوص شایعات اخیر است چرا که این بازیکن هنوز پاسخ قاطع و رسمی به شایعه حضورش در فوتبال قطر نداده است. اگر کنعانی قصد جدایی از پرسپولیس را ندارد، می‌تواند خیلی راحت بحث جدایی از این تیم را تکذیب کند ولی او هنوز موضع روشنی در این خصوص نداشته است. پرسپولیس در خط دفاعی بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی را در اختیار دارد ولی بدون شک شرایط خاص سیدجلال برای فصل بعد و کمبود بازیکن در این منطقه، از حالا یحیی و همکارانش را به فکر انداخته تا چند مدافع را برای فصل بعد در لیست مورد نظرشان قرار دهند. به‌نظر می‌رسد جدایی کنعانی قطعی باشد، اگر او با تیم قطری توافق کرده باشد دیگر حتی دادن یک پیشنهاد خوب از سوی پرسپولیس به این مدافع، نمی‌تواند تغییری در اصل ماجرا به‌وجود بیاورد.

 تردید نوراللهی

درخشش احمد نوراللهی هم باعث شده تا شایعات درخصوص جدایی این بازیکن همچنان ادامه داشته باشد. او هنوز با مسئولان پرسپولیس برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده و گفته می‌شود نوراللهی یک پیشنهاد خارجی وسوسه‌انگیز هم دارد. البته نزدیکان نوراللهی خبر می‌دهند که او برای جدایی از پرسپولیس تردید دارد او نمی‌خواهد  به سرنوشت برخی از ستاره‌های پرسپولیس که از این تیم رفتند دچار شود. بازیکنانی مثل امیری، ترابی و علیپور بعد از جدایی از پرسپولیس موقعیت خوبی نداشتند و نوراللهی هم دوست ندارد با جدایی از پرسپولیس موقعیت خوب فوتبالی‌اش را به خطر بیندازد. با این حال مسئله مهم در مورد نوراللهی و پرسپولیس، توافق مالی طرفین است و این موضوع ممکن است مذاکرات را به چالش بکشاند.

نامه پرسپولیس به عالیشاه

امید عالیشاه هم جزو آن دسته از بازیکنانی است که قراردادش با پرسپولیس رو به اتمام است. عالیشاه مدتی پیش در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس صحبتی درخصوص تمدید قرارداد با او انجام نداده است. البته یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس خبر داد که مسئولان این باشگاه به عالیشاه نامه کتبی داده‌اند تا برای مذاکره به باشگاه برود. پرسپولیس قبل از اتمام فصل قصد دارد قرارداد عالیشاه را هم تمدید کند. این در حالی است که همچنان برخی شایعات هم مطرح است که شاید گل‌محمدی در پایان فصل، تصمیم به قطع همکاری با این بازیکن بگیرد. البته اگر پرسپولیس قرارداد عالیشاه را قبل از اتمام فصل تمدید کند، حتی درصورت جدایی این بازیکن نیز سود مالی به باشگاه خواهد رسید.

 

منبع: همشهری

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: