پایگاه خبری خانه فوتبال:

ناکامی تیم ملی آفریقای جنوبی در راه رسیدن به جام ملت های آفریقا سبب شد تا فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم به برکناری مولفی اِنتسکی سرمربی 51 ساله بگیرد. کسی که دو سال پیش به عنوان دستیار وارد تیم ملی شد و خیلی زود هدایت آفریقای جنوبی را برعهده گرفت و البته نتوانست به توفیقی برسد.

حالا قرار است تا پایان ماه آپریل یعنی 20 روز دیگر، فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی سرمربی جدید این تیم را معرفی کند تا «بافانا» آماده حضور در مقدماتی جام جهانی 2022 شود. در روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون پیشنهاد فدراسیون این کشور به کارلوس کی‌روش وجود داشت و گفته می‌شد که او قرار است دوباره به این تیم بازگردد اما حالا «کیک آف» ادعای دیگری را مطرح کرده است.

کارلوس کی‌روش در سال های 2000 تا 2002 سرمربی آفریقای جنوبی بود و توانست این تیم را به جام جهانی هدایت کند. آن ها در جام جهانی کره-ژاپن اگرچه به مرحله حذفی راه پیدا نکردند اما بهترین تیم حذف شده در مرحله گروهی لقب گرفتند. پس از جدایی کی‌روش، آفریقای جنوبی هرگز نتوانست از مرحله مقدماتی جام جهانی صعود کند و تنها یک بار به واسطه میزبانی، در مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان بازی کرد.

نشریه «کیک آف» به نقل از یک عضو فدراسیون فوتبال نوشته که «سرمربی بعدی قطعا داخلی» خواهد بود. او همچنین گفته که کمیته فنی چند نفر را معرفی کرده و مذاکرات به زودی آغاز خواهند شد.

گفته می‌شود اریک تینکلر، بنی مک کارتی و جومو سونو سه پیشکسوت سابق فوتبال آفریقای جنوبی مهم‌ترین گزینه های موجود هستند و کمیته فنی هیچ مربی خارجی ای را معرفی نکرده است.

جومو سونو اسطوره فوتبال آفریقای جنوبی در گفتگو با «کیک آف» گفته است: «حضور من به نظر کمیته فنی و مدیران فدراسیون مرتبط است اما من فکر می‌کنم که سرمربی بعدی حتما باید داخلی باشد تا با شناخت از تیم، موفقیت را به ارمغان بیاورد.»

وی افزود: «ما سرمربی ای را می‌آوریم که شناختی از تیم ندارد. بعد تا وقتی شناخت پیدا می‌کند اخراج می‌شود و میلیون ها دلار پول می‌گیرد. پولی که باید برای توسعه فوتبال و امکانات آن هزینه شود. چیزی که در آن ضعیف هستیم.»

او در پایان صحبت هایش گفت: «برای من مهم نیست که سرمربی از آسمان بیاید یا داخل آب. فقط می‌گویم کسی باشد که از فوتبال آفریقای جنوبی شناخت دارد.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: