پایگاه خبری خانه فوتبال:

مخالفت یورگن کلوپ با حضور در رقابت های به اسم سوپر لیگ ممکن است منجر به استعفای وی از مقامش شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، انتشار یک خبر جنجالی که نه فقط قاره اروپا بلکه فوتبال جهان را تحت تاثیر قرار داده، ممکن است منجر به خروج مربی موفقی همچون یورگن کلوپ از مقامش شود.
بعد از آنکه شب گذشته 12 تیم اروپایی منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال، رئال مادرید، آتلتیکومادرید، بارسلونا، یوونتوس، آث و اینترمیلان خبر از تاسیس مسابقات سوپرلیگ در تابستان امسال دادند، با واکنش تند دو سازمان بزرگ فیفا و یوفا مواجه شدند.
پس از آن حتی فدراسیون ها و لیگ های سه کشور انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز همسو با یوفا و فیفا این حرکت را محکوم کرده و آن قانون شکنی دانستند.
در پی آن چهره های صاحب نام فوتبال، به خصوص در جزیره همچون سرآلکس فرگوسن، گری لینه کر، گری نویل و ... این رفتار را نادرست و شرم آور از سوی تیم های انگلیسی خواندند.
امروز رسانه های انگلیسی با تحلیل اتفاق رخ داده، به نشانه های از دوگانگی و اختلاف در در 6 تیم مذکور اشاره کردند.
طیف گسترده ای از نشریات بریتانیایی عنوان کردند که یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی و موفق تیم لیورپول با برگزاری چنین مسابقاتی مخالف است.

رسانه های همچون گل، فوتبال لندن، دیلی میرر، دیلی میل، مترو و ... عنوان کردند 2 سال قبل کلوپ مخالفتش را با چنین ایده ای ابراز داشته و اکنون نیز همان نظریه را دارد.

سایت اشپوکس آلمان با تحلیل این وضعیت، عنوان کرد این اختلاف تا آنجا ممکن است پیش رود که کلوپ قید قراردادی که تا سال 2023 با لیورپول را دارد، بزند و از مقامش استعفا دهد.

براساس آنچه از سوی این رسانه عنوان شد، کلوپ تاکنون نشان داده که پای حرف ها و باورهایش می ایستد و محکم است. او چندین هفته قبل در زمانی که بحث انتخاب جانشین برای یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان مطرح شد، با وجود همه علاقه ای که برای کار در تیم کشورش داشت، از احترام به قراردادش با لیورپول گفت و این که در نظردارد حتی بعد از اتمام همکاری با تیم آنفیلدی، یک سال به خود استراحت بدهد.

اکنون نیز با نظریه مسابقات سوپر لیگ شدید مخالف است و در صورت اجرایی شدن چنین طرحی، حاضر نیست برخلاف باور خود، بماند و با باشگاهش همسویی کند.

مخالفت کلوپ با حضور لیورپول در سوپرلیگ: چرا باید مجبور باشیم 10 سال با رئال روبرو شویم؟

یورگن کلوپ

یک رسانه انگلیسی مدعی شد سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول مخالف باشگاهش برای حضور در رقابت های به اسم سوپر لیگ است.

شب گذشته 12 تیم اروپایی لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، آرسنال چلسی ، رئال مادرید، اتلتیکومادرید، بارسلونا، اینتر، آ.ث میلان و یوونتوس با اعلام پروژه برگزاری مسابقات سوپر لیگ و خروج از لیگ قهرمانان اروپا، زلزله بزرگی راه انداختند.

اتفاقی که به سرعت از سوی دو سازمان یوفا و فیفا محکوم شد. حتی فدراسیون های فوتبال انگلیس، اسپانیا و ایتالیا به همراه سازمان لیگ برتر انگلیس، لالیگا اسپانیا و سری آ ایتالیا آن را محکوم کردند.

در این ارتباط روزنامه دیلی میرر، به استناد به اظهارات دو سال قبل یورگن کلوپ در ارتباط با برگزاری مسابقات سوپر لیگ، ادعا کرد سرمربی آلمانی همچنان مخالف برگزاری چنین مسابقاتی است.

این نشریه نقطه نظرات مربی آلمانی را درج کرد که از لیگ قهرمانان اروپا تعریف کرد.

کلوپ گفته بود:امیدوارم این مسابقات(سوپر لیگ) هرگز اتفاق نیفتد. با توجه به روشی که اکنون لیگ قهرمانان اروپا پیش می رود، فوتبال در اصل یک محصول عالی در قاره دارد.

این مربی که دو سال قبل تیمش را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان رساند، همچنین گفته بود:برای من لیگ قهرمانان یک سوپر لیگ است که در آن شما همیشه برابر یک تیم بازی نمی کنید. البته بحث اقتصادی هم مهم است. اما چرا ما باید سیستمی را ایجاد کنیم که لیورپول مجبور باشد 10 سال با رئال مادرید روبه رو شود؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: