پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با مشخص شدن تکلیف ۸ تیم صعود کننده به دور حذفی به اتمام رسید و در پایان ۵ تیم پرسپولیس ایران، استقلال ایران، استقلال تاجیکستان، النصر عربستان و شارجه امارات به عنوان تیم‌های صدرنشین گروه‌های پنج گانه در کنار ۳ تیم برتر دوم یعنی تیم‌های تراکتور ایران، الهلال عربستان و الوحده امارات جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کردند.

با پایان دور مقدماتی تیم‌های قطری السد، الدحیل و الریان از صعود بازماندند و حتی تیم الاهلی عربستان هم با تساوی در دیدار آخر خود، از راهیابی به جمع هشت تیم برتر دور حذفی بازماندند.

در این بین مقتدرترین تیم ایرانی راه یافته به دور حذفی، پرسپولیس است که موفق شد با کسب ۵ برد از شش بازی و کسب ۱۵ امتیاز به عنوان تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده گام به جمع هشت تیم برتر گذاشت. با توجه به نمایش قدرتمندانه سرخپوشان در دور گروهی و همچین تجربه بالای بازیکنان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا که سابقه دو بار حضور در فینال این رقابت‌ها در طی سه فصل اخیر را در کارنامه دارند. می‌توان پرسپولیس را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب آورد.

طبق برنامه نیز پرسپولیس باید در دور نخست مرحله حذفی به مصاف تیم نه چندان مطرح استقلال تاجیکستان برود و در سایر بازی‌ها استقلال رو در روی الهلال قرار می‌گیرد و النصر عربستان به مصاف تراکتور خواهد رفت.

راه آسان پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 2021در آخرین بازی هم دو تیم اماراتی شارجه و الوحده باید با هم دیدار کردند. مطمئنا با قرعه خوبی که در مقایسه با سایر رقبا نصیب پرسپولیس شده و از طرف دیگر از آنجایی که یکی از دو تیم قدرتمند الهلال و استقلال در مصاف باهم حذف خواهند شد، باید دید آیا گل‌محمدی می‌تواند با استفاده از شرایط پیش آمده جواز صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان و حضور در فینال را کسب خواهد کند.

این درحالیست که پرسپولیس در سه سال اخیر و در حالی که با مشکلات عدیده‌ای از جمله بسته بودن پنجره و در اختیار نداشتن بازیکنان، دو بار راهی دیدار پایانی شدند، اما در هر دو بار دست خالی برگشتند، اما قرمزها امیدوارند با کسب قهرمانی هم دل هواران را شاد کنند. ضمن اینکه حذف تیم‌های قدرتمندی همچون الدحیل قطر، الاهلی عربستان و السد قطر هم یک اتفاق ویژه برای پرسپولیسی‌ها است تا در غیاب این تیم‌ها بتواند برای اولین قهرمانی در آسیا را تجربه کند.

منبع:میزان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: