پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

مرتضی فنونی زاده در واکنش به مصاحبه ابراهیم تهامی درباره پرسپولیس گفت : ابراهیم تهامی چند سال پیراهن استقلال تهران را پوشیده یا عضو این تیم بوده که می آید درباره پرسپولیس آن حرف‌های زشت را می زند؟ 

اظهارات جنجالی ابراهیم تهامی در گفتگو با خبرورزشی واکنش مرتضی فنونی زاده را به دنبال داشت. مدافع پیشکسوت پرسپولیس در این رابطه صحبت‌هایی با خبرورزشی انجام داد که در زیر می خوانید:

آقای مرتضی فنونی زاده بازی سپاهان اصفهان و پرسپولیس به تعویق افتاد. در این رابطه نظری ندارید؟

ابتدا اجازه بدهید درباره اظهارات یک بنده خدایی صحبت کنم که خواسته است با توهین به پرسپولیس خودش را مطرح و به قول معروف گُنده کند!

منظورتان چه کسی است؟

ابراهیم تهامی چند سال پیراهن استقلال تهران را پوشیده یا عضو این تیم بوده که می آید درباره پرسپولیس آن حرف‌های زشت را می زند؟

منظور شما همان ستاره قلابی پرسپولیس است؟

این آقا یک روز خواب می بیند ۱۴ نفر را در زمین فوتبال دریبل زده است و حالا هم صحبت هایی درباره پرسپولیس انجام می دهد. من اول درباره ستاره های دو تیم بگویم که به شخصه ستاره های روی پیراهن استقلال را قبول دارم!

جدا؟!

بله، استقلالی‌ها دو بار در آسیا جام گرفته اند که یکی مربوط به دوران زنده یاد منصورخان پورحیدری است که برادر خودم آقا مهدی (فنونی زاده) هم عضو آن تیم بود. یکی هم قبل از انقلاب بوده که بعضی‌ها می گویند بین ۴ تیم به دست آمده ولی باز هم چون به اسم کشورمان جام گرفته شده من آن را قبول دارم.

جالب شد!

جالب تر اینکه من وسط بازی دو تیم استقلال و الشرطه عراق در آخرین دیدار گروه خود به محمدرضا احمدی پیامک فرستادم و گفتم برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم. خود محمدرضا احمدی هم آن را در تلویزیون اعلام کرد. حالا این صحبت ها را مطرح کردم تا به این سئوال مجدد برسم که آیا ابراهیم تهامی پیشکسوت استقلال تهران بوده است؟

سال ۱۳۷۵ به عنوان یار کمکی در بازی های جام در جام آسیا برای تیم استقلال تهران بازی کرد؟

این می شود پیشکسوت استقلال؟! این آقا را احتمالا اشتباهی با اتوبوس به تهران آوردند و جلوی در باشگاه استقلال گذاشتند! حالا تصور می کند پیشکسوت باشگاه استقلال است. وقتی شاهین و شاهرخ بیانی هستند این آقا نباید حرف از استقلال تهران بزند. استان فوتبال خیز خوزستان ۲۰ تیم دارد چرا درمورد آن تیم ها حرفی نمی زند؟ حالا شانسی یک دوره ای در مقدماتی جام جهانی همه رباط پاره کردند و این بابا هم رفت استرالیا چند دقیقه بازی کرد. دلیل نمی شود که به باشگاه بزرگ پرسپولیس توهین کند. من واقعا متأسفم!

بسیارخوب؛ توضیح مفصلی دادید و…

نه، هنوز مانده است. این آقا گفته است پیشکسوتان اروند اهواز هم می تواند تیم گوا را ببرد. شما دیدید همین تیم گوا بازیکنان خارجی و سرمربی اسپانیایی داشت. در دور رفت و پیش از بازی با پرسپولیس همین گوای هند نه باخته بود و نه حتی یک گل خورده بود اما از تیم ما ۶ گل خورد و بعد یک مقدار به هم ریخت. تازه تصورش را بکنید در آن آب و هوای گرم، شرجی و فشردگی مسابقات که دو روز درمیان تیم ها بازی داشتند به نظرم پرسپولیس شاهکار کرد و نباید عملکرد یک تیم ایرانی را این طوری زیر سئوال برد.

سئوال و مصاحبه ما به جای دیگری کشیده شد و باید قید پرسش درباره بازی پرسپولیس و سپاهان را بزنیم؟

نه، ببخشید یک مقدار ناراحت بودم بابت کم لطفی دوستان! پرسپولیس و سپاهان همیشه بازی سنگین و حساسی بوده است و این مرتبه هم همین طور خواهد بود. یک مقدار بچه ها پس از بازگشت از هند دچار مشکل شده و قرنطینه شدند. به هر حال این بچه ها زحمت کشیدند و پرچم ایران را در هند بالا بردند. از خانه و خانواده دور شدند و شاید عقب افتادن بازی با سپاهان بتواند باعث شود حداقل ملاقاتی با خانواده خود داشته باشند.

فکر می کنید نتیجه این دیدار چه شود؟

سپاهان تیم خوبی است اما پرسپولیس در این سال ها نشان داده که بهترین تیم ایران است. من خیلی به این مسابقه امیدوارم و مطمئن هستم بچه ها نتیجه لازم را در اصفهان خواهند گرفت.

این روزها اخباری در خصوص جدایی احتمالی چند پرسپولیسی و کوچ آنها به کشور قطربه گوش می رسد. در این رابطه نظری ندارید؟

احمد نورالهی ۷ سالی می شود توسط علی دایی به فوتبال ایران، پرسپولیس و تیم ملی معرفی شده است. او در این سال ها خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید و الان کاپیتان سوم تیم ماست. به هرحال او هم شاید حق داشته باشد بعد از چند سال بازی در پرسپولیس به فکر آینده اش باشد. بقیه را من بعید می دانم جدا شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: