پایگاه خبری خانه فوتبال:

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره واگذاری سه دانگ از ساختمان این باشگاه به شستا گفت:‌ فکر نمی‌کنم مشکل خاصی ما را تهدید کند و اگر انتقالی هم صورت گرفته باشد، ما اقدام می‌کنیم. ۶ دانگ این ساختمان متعلق به باشگاه پرسپولیس است و اصلا ارتباطی به فدراسیون ندارد که بخواهد به شستا واگذار کند.
ایمان حسین‌پور، معاون حقوقی و وکیل باشگاه پرسپولیس در نشستی خبری اظهار داشت: بنده به عنوان مسوول معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس به دنبال مصاحبه نبودم و تا به امروز هم به جز با رسانه باشگاه با جای دیگری صحبت نکردم تا حاشیه‌سازی نشود. حالا اما لازم است کمی تخصصی و با شفاف‌سازی به مسائل بپردازیم.
وی در ادامه افزود: وقتی به باشگاه آمدم، توانستم از یک تیم حقوقی توانمند کمک بگیرم. این عزیزان هیچ چشمداشتی ندارند و هفت هشت وکیل هر روز در باشگاه هستند. حجم پرونده‌ها گسترده است و حدود ۸۰ پرونده می‌شود. خیلی‌ از آنها با هیچ اقدامی روبرو نشده بود اما با دستور مدیرعامل به آن رسیدگی کردیم. در یکی سری از پرونده‌ها محکوم شده بودیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های آرا صادر شده و ما محکوم بودیم و باید استارت جدی می‌زدیم. یک سری از پرونده‌ها فوتبالی و ورزشی بود و هواداران دوست دارند اطلاعات داشته باشند. خیلی اوقات در جریان یک پرونده نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم چون ممکن است علیه باشگاه باشد. ما به عنوان محرم باشگاه باید اسرار باشگاه و طرف مقابل را حفظ کنیم. نباید به راحتی اظهار نظر کرد. ما حامی باشگاه و هواداران هستیم. خیلی از شب‌ها حدود ساعت یک از باشگاه خارج شدم.

وی درباره ماجرای واگذار شدن سه دانگ از باشگاه پرسپولیس به شرکت شستا گفت: وقتی که وارد معاونت حقوقی شدیم، پرونده‌ای به ما تحویل داده نشد. ما ورود کردیم و پرونده به پرونده اطلاعات کسب کردیم. ناگهان با خبری مواجه شدیم که شستا سه دانگ ساختمان مرکزی پرسپولیس را توقیف کرده است. ما وارد ماجرا شدیم و پیگیری کردیم. مسوولان شستا در تعدادی از فایل‌های تصویری گفتند که مطالبه خود را گرفته‌اند. این به ما دلگرمی داد. از طرفی در صحبت با ابراهیم شکوری قرار شد، فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری کند. فدراسیون هم گفت خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند. ما شروع کردیم تا مدارک لازم را جمع‌آوری کنیم. کل ساختمان باشگاه در زمان ریاست محمد دادکان برای باشگاه پرسپولیس خریداری شده است. این‌طور نبوده که برای فدراسیون بوده باشد. این ساختمان برای باشگاه خریداری شده و کل ساختمان متعلق به باشگاه پرسپولیس است. بسیاری از مبلغ هم توسط باشگاه پرداخته شده است. در تابلوی ورودی ساختمان هم همه چیز مشخص است. این ساختمان متعلق به شرکت پرسپولیس است. بازهم خیال‌مان راحت شد.

حسین‌پور همچنین خاطرنشان کرد: این مسیر طی شد تا اینکه خبر جدیدی مطرح شد مبنی بر اینکه شستا سه دانگ را به نام خود کرده است. هیچ ابلاغ یا گزارشی برای ما نیامده است مبنی بر اینکه این سه دانگ منتقل شده است. سند هنوز به نام پرسپولیس نشده و به نام فدراسیون است اما این به معنای آن نیست که فدراسیون صاحب این ساختمان است. محاکم، شستا و فدراسیون چیزی به ما اطلاع نداده‌اند. نامه‌ای را با امضای مدیرعامل به فدراسیون ارسال کردیم که اگر توانایی حقوقی و حل این موضوع را ندارند ما به طور جدی وارد موضوع شویم و از حق هواداران دفاع کنیم. تیم مدیریتی باشگاه در تلاش است. آرامش فکری باید برای همه به وجود بیاید و ما از جان و دل مایه می‌گذاریم. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی ما را تهدید کند و اگر انتقالی هم صورت گرفته باشد ما اقدام می‌کنیم. ۶ دانگ این ساختمان متعلق به باشگاه پرسپولیس است و اصلا ارتباطی به فدراسیون ندارد که به شستا واگذار کند.

وی درباره شکایت باشگاه گوا هند نیز گفت: در خصوص باشگاه گوا اشتباهی رخ داد. این اشتباه توسط دست اندرکاران باشگاه نبوده و خودم شخصا وارد شدم. پست اینترنتی به طور رسمی پاک شد. نامه‌نگاری از طرف مدیرعامل با باشگاه گوا صورت گرفت. برای رسیدن به آرامش و صلح این اتفاق صورت گرفت. به هر حال دوستان در باشگاه گوا شکایت کردند و اقناع نشدند. ما پاسخ را به AFC ارسال کردیم. مجدد ما مستندات را ارائه کردیم. در بحث گوا همه اعضا از  ابراهیم شکوری تا سیدمجید صدری و جعفر سمیعی دلجویی کردند. اینستاگرام باشگاه هم دلجویی کرد. روند رسیدگی در جریان است و ممکن است دوباره نامه‌نگاری‌هایی صورت بگیرد. باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

جزییات شکایت از استوکس

وکیل باشگاه پرسپولیس درباره ماجرای آنتونی استوکس بیان داشت: استوکس شکایتی را مطرح و باشگاه دفاعیه کرد. ما دعوای متتقابل را هم در لایحه اعلام کردیم. ما مطالبه غرامت کردیم چون از نظر ما استوکس به بهانه‌های واهی وقتی قرارداد داشت از حضور در باشگاه و تمرینات خودداری کرد.

جزییات پرونده شکایت از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان

وی درباره شکایت از شجاع خلیل‌زاده تصریح کرد: وقتی بحث فسخ قرارداد بازیکن ایرانی با تیم ایرانی مطرح است، عنصر خارجی وجود ندارد. صرف نظر از اینکه شجاع خلیل‌زاده به تیم داخلی یا خارجی بپیوندد. این در صلاحیت مراجع داخلی است. قرارداد داخلی بین باشگاه پرسپولیس و بازیکن ایرانی بوده است. من فکر نمی‌کنم کمیته استیناف بعد از اینکه به کمیته وضعیت بگوید صلاحیت دارید، حرف خود را پس بگیرد.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما به اجبار به کمیته استیناف رفتیم. شواهد موجود است که باشگاه خارجی وقتی به بازیکن داخلی پیشنهاد داده این بازیکن با ما قرارداد داشته است. ما علیه باشگاه الریان اقدماتی را انجام دادیم و در آنجا صلاحیت با نهادهای بین‌المللی است. اما درباره شکایت از شجاع، با باشگاه قطری کار نداریم و فقط می‌خواستیم ببینیم این فسخ درست بوده یا خیر. چرا که توضیحات بازیکن را قبول نداریم. حتی در مقررات خود کمیته وضعیت هم بندی وجود دارد که حرف خودشان را تناقض می‌کند چرا که درباره این است که اگر یک طرف خارجی بود چه اقدامی باید کرد. چطور می‌شود الان حرف دیگری می‌زنند؟ بیشتر از این وارد جزییات نمی‌شویم.

حسین‌پور در پایان راجع به پرونده کالدرون اذعان داشت:  در خصوص گابریل کالدرون باید بگویم این پرونده در جریان است. نامه‌ای برای ما آمده که تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت فرصت تمدید شده تا رای صادر شود. به زودی رای کالدرون را دریافت می‌کنیم مگر اینکه دوباره تمدید شود که بعید است. دفاعیات هم در قبل مطرح شده است. به استدلال‌ها و دفاعیات قبلی استدلال می‌شود و ما نمی‌خواهیم تیم‌های حقوقی قبلی را زیر سوال ببریم. آنها تلاش کردند و سعی می‌کنیم منافع را حفظ کنیم. شاید برخی از پرونده‌ها در دوره‌های قبلی کمتر توجه شده ما بیشتر توجه خواهیم کرد. فقط به دنبال چیزی نیستیم که رسانه دنبالش باشد. بیشتر پیگیر پرونده‌هایی هستم که رسانه دنبالش نیست. من برایم مهم است که تیم نونهالان هم کارش به خوبی پیش برود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: