پایگاه خبری خانه فوتبال:

نشست‌های خبری سرمربیان در فصل گذشته یکی از چالش‌برانگیزترین مسایل فصل بود و امیدواریم در فصل آینده شاهد برگزاری نشست‌های خبری مثبت و موثری باشیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برگزاری نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه در فصل گذشته یکی از چالش‌های بزرگ سازمان لیگ فوتبال ایران بود. نشست‌های خبری که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شد و خبرنگاران هم سوالات خود را به صورت آنلاین و بدون حضور در سالن نشست خبری مطرح می‌کردند اما نکته عجیب غیبت سرمربیان در نشست‌های خبری قبل از مسابقه بود. برخی سرمربیان انگار حضور در نشست‌های خبری  قبل از مسابقه را دور از شان خود می‌دانستند! به همین دلیل هم دستیاران اول خود را به نشست می‌فرستادند اما برخی دیگر از مربیان نفرات سوم و چهارم کادرفنی و یا حتی برخی آنالیزور را به نشست‌های خبری اعزام می‌کردند. مساله‌ای که باعث طعنه یکی از مربیان هم شد و گفت: برخی سرمربیان تیم‌ها چمدان‌برهایشان را به نشست خبری می‌فرستند.

مجموع این اتفاقات و انتقادهای درست رسانه‌‌ها از نحوه برگزاری نشست‌های خبری باعث شد سازمان لیگ با کمک ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و تهدید به جریمه‌های سنگین مالی سرمربیان این نشست‌های خبری در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ بیستم سروشکل مناسبی بگیرد و در هفته‌های پایانی چشم خبرنگاران به جمال مربیان مشهور لیگ برتری در سالن‌های نشست خبری قبل و بعد از مسابقه روشن شود.

لیگ برتر بیست و یکم قرار است از 27 مهرماه آغاز شود و از هم اکنون مسئولان سازمان لیگ فوتبال باید ساز و کار مناسبی برای برگزاری نشست‌های خبری در نظر بگیرند تا این نشست‌های خبری ضمن اینکه از حواشی مخرب و صحبت‌های حاشیه‌ای بی مورد دور بماند ارزش فنی بالایی داشته باشد. اینکه محتوای صحبت‌های سرمربیان مثل نشست‌های خبری سرمربیان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا معطوف به برگزاری همان مسابقه باشد نه جایی برای عقده‌گشایی و بد و بیراه گفتن به مسئولانی که هیچ ربطی به آن مسابقه ندارند.

قطعا سوال‌های فنی و پرمحتوای خبرنگاران می‌تواند در برگزاری مثبت و موثر نشست‌های خبری مهم باشد متاسفانه در فصل گذشته و فصول قبل‌ترگاهی شاهد بودیم که طرح برخی سوالات حاشیه‌ای خط دهی شده به جهت به حاشیه بردن تیم یا سرمربی با اهداف غیر فوتبالی مطرح می‌شد. بنابراین نشست خبری به جز حضور الزام آور سرمربی نیازمند طرح سوالاتی است که به متن و اصل فوتبال بپردازد و فنی و دور از حواشی باشد. در این فصل امیدواریم که خبرنگاران مجوز حضور در نشست‌های خبری قبل از مسابقه را هم دریافت کنند. 

از سویی دیگر سرمربیان تیم‌ها نه فقط به خاطر جرایم میلیونی بلکه به احترام اهالی رسانه و هواداران فوتبال در نشست‌های خبری حاضر شوند و از پاسخ به سوالات‌ فنی و دقیق طفره نروند. در هر حال نشست‌های خبری دو رکن مهم دارد سرمربی و اهالی رسانه که اگر هر دو فقط به متن و اصل فوتبال توجه کنند می‌توان از همان نشست‌های خبری 15 دقیقه قبل و بعد از مسابقه مطالب مفیدی استخراج کرد اما به شرط آنکه این همکاری همه جانبه صورت بگیرد.از سویی دیگر بهتر است که سازمان لیگ فوتبال ایران درهمین پیش فصل با تیم‌ها و سرمربیان اتمام حجت کند که در نشست‌های خبری حضور داشته باشند و شکل و شمایل نشست های خبری به جهت برگزاری نیز دچار تحولی اساسی شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: