پایگاه خبری خانه فوتبال:

بافتیمبی گومیس مهاجم اول تیم الهلال عربستان با یک بیماری نادر دست و پنجه نرم می کند. این مهاجم ۳۶ ساله که سابقه بازی در تیم ملی فرانسه را دارد و ۳ گل ملی هم به نام خود ثبت کرده است با یک بیماری نادر به نام حمله وازوواگال دست و پنجه نرم می کند. برهمین اساس گاهی با حملاتی عصبی مواجه شده و غش می کند! این حمله بر اثر تحریک عصب واگ ایجاد می شود.

مکانیسم مرکزی مغزمنجر به از دست دادن هوشیاری و در نتیجه غش کردن می شود. اولین بار این اتفاق دراردوی تیم ملی فرانسه اتفاق افتاد. بعدها در بازی مقابل تاتنهام دوباره این اتفاق افتاد و سریال بیهوشی در گالاتاسرای ادامه پیدا کرد. ازقضا در الهلال هم این حملات عصبی تکرار شده است. مردادماه سال گذشته گومیس ستاره باشگاه الهلال در جریان یک بازی این تیم نقش زمین شده و بیهوش شد تا همه حاضرین در ورزشگاه را به وحشت بیندازد. او در ادامه به هوش آمد و بازی را به پایان برد.

در دقیقه ۱۳ بازی الهلال بعد از ارسال یک کرنر گومیس ۳۵ ساله درحالیکه صورتش کمی رنگ پریده به نظر می رسید به سمت محوطه جریمه نزدیک شد اما ناگهان دستهایش را به کمر زده و به زمین افتاد.

بازیکنان الهلال به سرعت به دور این مهاجم خود حلقه زدند و نگرانی در چهره هایشان موج می زد. مسئولین پزشکی ورزشگاه هم به سرعت با برانکارد وارد زمین شدند تا با او رسیدگی کنند. اما با گذشت چند ثانیه گومیس به هوش آمد و حتی توانست روی پاهایش بایستد و به کنار خط طولی زمین آمده و درخواست ورود به زمین را داشته باشد. جالب اینجا است که گومیس تا پایان بازی به حضور در زمین ادامه داد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: