پایگاه خبری خانه فوتبال:

 تیم ملی فوتبال ایران در پایان روز چهارم از مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه A شد اما تساوی یک - یک مقابل کره جنوبی باعث بروز انتقاداتی از سوی کارشناسان درباره تاکتیک دراگان اسکوچیچ برای ملی‌پوشان فوتبال ایران شد.

ناصر ابراهیمی مربی پیشین تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی ایران در دیدار مقابل کره جنوبی گفت: مقابل حریفی که نسبت به بقیه دشوارتر بود دچار مشکلات اساسی شدیم. باید بگویم متأسفانه فضای میانه میدان را به حریف دادیم و هیچ چیز نمی‌توانست بدتر از این باشد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: وقتی متوجه شدم آقای اسکوچیچ عامدانه تصمیم گرفته بود فضای میانه میدان را به حریف بدهد کاملا تعجب کردم. همه می‌دانیم در فوتبال روز دنیا هافبک‌ها هستند که همه کار می‌کنند. تاکتیک تیم‌های مطرح دنیا روی دیدگاه هافبک‌ها می‌چرخد اما سرمربی تیم ملی می‌گوید خود خواسته تصمیم به این کار گرفته است. هافبک‌ها نقش ویژه خود را دارند. استراتژی او اشتباه محض بود.

او تاکید کرد: نسلی بی نظیر را در تیم ملی داریم اما واقعا از ترکیب و تاکتیک تیم ملی متعجب شدم. کادر فنی هیچ برنامه‌ای برای بردن نداشت. فکر می‌کنم کمی غرور هم سراغمان آمد تا کره جنوبی اینگونه تنبیه‌مان کرد.

ابراهیمی با اشاره به سیستم دفاعی تیم ملی ایران تصریح کرد: متأسفانه مدافعان کناری به دلیل فاصله با خط هافبک بیهوده پیش می‌رفتند و فشار زیادی روی مدافعان کناری آمد. البته از دقیقه ۴۵ تا ۷۵ توانستیم بهتر شویم اما در ۱۵ دقیقه پایانی باز هم توپ و میدان را به حریف دادیم. باید اصلاح اساسی صورت بگیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: وحید هاشمیان و کریم باقری نه تنها نیاز به فضا برای کمک به سرمربی تیم ملی دارند بلکه می‌توانند مجهولات اسکوچیچ را برطرف کنند. من معتقدم به جام جهانی می‌رویم چون گروه آسانی داریم اما باید فکری اساسی برای حل مشکلات تیم کنیم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پایان درباره رویارویی پرسپولیس با الهلال عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: فکر می‌کنم اعتماد به نفس پرسپولیس و میل به قهرمانی آنها در آسیا باعث ترس حریف شود. این تیم برنامه دارد و ستاره محور نیست. در نتیجه می‌تواند نتیجه هم بگیرد. پرسپولیس اگر اشتباه فردی کمی داشته باشد به برد می‌رسد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: