پایگاه خبری خانه فوتبال:

رودی ژستد، مهاجم استقلال هنوز در این تیم پایش به گلزنی باز نشده و همین موضوع فشارهای زیادی را روی او ایجاد کرده است.

ژستد بعد از حضور در استقلال با استقبال هواداران این تیم در صفحات مجازی روبه‌رو شد و البته او هم‌اکنون هم طرفداران خاص خودش را دارد ولی برخی از هواداران استقلال نیز از عملکرد این بازیکن انتقاد کرده و بر این عقیده‌اند که فرهاد مجیدی با ازدست‌دادن مهاجمی مثل شیخ دیاباته، جانشین خوبی را برای او انتخاب نکرده است.

مسئله مهم این است که مجیدی اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد. شاید ژستد در نبردهای هوایی، تن‌به‌تن و درگیرشدن با مدافعان حریف توقعات را برآورده کند، ولی معمولا در کنار چنین مهاجمانی، یک مهاجم مکمل و گلزن هم قرار می‌گیرد تا مشکل گلزنی تیم حل شود.

استقلال در فاز تهاجمی از بازیکنانی مثل یامگا و ارسلان مطهری استفاده کرده که یامگا فقط در بازی‌های ابتدایی خودش را نشان داد و مطهری هم تا اینجای فصل نمایش درخشانی نداشته است.

امیرحسین حسین‌زاده هم در نقش وینگر توانسته خودش را نشان دهد ولی به‌نظر می‌رسد گل‌نزدن ژستد در بازی‌های آینده، فشار روی این بازیکن و همچنین فرهاد مجیدی را بیشتر خواهد کرد.

  چرا ژستد ناراحت است؟

براساس شنیده‌ها یکی از مسائلی که در چند هفته اخیر باعث ناراحتی ژستد شده، سبک تمریناتی است که برای او درنظر گرفته‌اند.

ظاهرا ژستد از اینکه کادر فنی استقلال برای این بازیکن تمرینات ضربه در چارچوب درنظر نمی‌گیرند، تا حدودی ناراحت است.

سبک تمرینات استقلال طوری است که تمرینات گلزنی در قالب کار تاکتیکی انجام می‌شود ولی ژستد انتظار دارد کادر فنی برای او تمرینات اختصاصی ضربه در چارچوب هم درنظر بگیرد و حتی در این زمینه با مربیان هم صحبت کرده است.

در یکی دو هفته گذشته هم برخی از پیشکسوتان استقلال از عملکرد ژستد انتقاد کردند ولی طبیعتا زدن یک گل می‌تواند این بازیکن را از زیر فشارها خارج کند.

  آمار گلزنی ضعیف
آمار گلزنی رودی ژستد در 5فصل گذشته نشان می‌دهد این بازیکن اصلا در امر گلزنی موفق نبوده است. او قبل از آمدن به ایران از سال2017 در 76بازی 12گل به ثمر رسانده بود. حالا به این آمار باید 4دیدار گذشته استقلال را هم اضافه کرد که وی موفق به گلزنی نشده و به این ترتیب ژستد در 80بازی گذشته خود تنها 12گل به ثمر رسانده است. بهترین فصل این بازیکن اهل کشور بنین در 2015-2014 بوده که او موفق شد در چمپیون‌شیپ طی 44مسابقه 22گل به ثمر برساند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: