پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسئولان باشگاه استقلال در چند روز گذشته مذاکرات مفصلی با ریکاردو ساپینتو انجام دادند که این مذاکرات مثبت پیش رفته و به مرحله نهایی رسیده است. مسئولان این باشگاه بر سر کلیات قرارداد، رقم و آپشن‌ها و ... با ساپینتو به توافق رسیده‌اند و قرار است در صورت توافق بر سر جزئیات باقی‌ مانده، فردا (چهارشنبه) به صورت رسمی مراسم امضای قرارداد او با استقلال برگزار شد.

قرارداد استقلال با ساپینتو دو ساله تنظیم شده که سال دوم آن مشروط و با رضایت باشگاه تمدید خواهد شد. مسئولان استقلال با توجه به تجربه قرارداد با وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی قرارداد سال دوم ساپینتو را در اختیار خودشان گذاشته‌اند که مورد موافقت سرمربی پرتغالی قرار گرفته است. این مربی همراه خود دو دستیار خارجی می‌آورد و یک دستیار ایرانی به کادرفنی او اضافه می‌شود.

ساپینتو که 49 ساله است، فصل گذشته سرمربی تیم موریرنسه پرتغال بود. او پیش از این هدایت تیم‌هایی همچون قاضیان‌تپ ترکیه، واسکوداگامای برزیل، لیسبون و براگای پرتغال، لژیا ورشوی لهستان، ستاره سرخ صربستان، الفاتح عربستان سعودی برعهده داشت.

مهاجم در پرتغال کهکشانی و همبازی CR7

پس از جدایی فرهاد مجیدی و منتفی شدن حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال، مسئولان این باشگاه تلاش‌های زیادی برای انتخاب یک مربی خارجی کردند و حتی به سراغ الکس نوری مربی ایرانی-آلمانی که سابقه کار در بوندس لیگا را نیز دارد رفتند اما در نهایت او نیز به دلیل درخواست مالی زیاد از لیست آبی‌ها خط خورد.

پس از این مسئولان استقلال در سکوت با چند گزینه خارجی دیگر وارد مذاکره شدند و از بین آن‌ها ریکاردو ساپینتو مهاجم اسبق تیم‌های اسپورتینگ لیسبون (03-2002کاپیتان و همبازی کریستیانو رونالدو)، رئال سوسیه داد، استاندارد لیژ و همچنین تیم ملی پرتغال (عضویت در تیم پرستاره سال 2000) که سابقه مربیگری در تیم‌های زیادی مانند اسپورتینگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، استاندارد لیژ، براگا و واسکوداگاما را دارد، برای سرمربیگری آبی‌های تهران در فصل جدید به صورت جدید مد نظر مسئولان باشگاه استقلال قرار گرفت.

vcoreAAFRNOU

آشنا با سبک‌های مختلف فوتبال

ساپینتو علاوه بر کار در لیگ‌های مختلف اروپایی مانند پرتغال، یونان، بلژیک، صربستان، لهستان، ترکیه و همچنین کشور برزیل، در مدت کوتاهی نیز فوتبال عربستان را با هدایت تیم الفتح تجربه کرده است. آخرین تجربه کار او نیز هدایت تیم موریرنزه پرتغال و سقوط به لیگ دسته اول این کشور با انجام 20 بازی بود.

این مربی پرتغالی در فصل 12-2011 لیگ اروپا روی نیمکت اسپورتینگ، منچسترسیتی با هدایت مانچینی را در مرحله یک هشتم نهایی کنار زد و حتی به جمع چهار تیم این تورنمت رسید اما در این مرحله توسط اتلتیکو بیلبائو حذف شد که بهترین رزومه اروپایی او به شمار می‌رود. ضمن اینکه ساپینتو یک نایب قهرمانی جام حذفی پرتغال (اسپورتینگ لیسبون2012) و قهرمانی جام حذفی بلژیک (استاندارد لیژ 2018) را در کارنامه دارد.

وی در مجموع 299 مسابقه رسمی با هدایت دوازده تیم مختلف، 127 پیروزی، 74 تساوی و 98 باخت را تجربه کرده است.

آغاز تمدید قرارداد بازیکنان و بسته شدن تیم

قرار است ساپینتو دو دستیار پرتغالی را با خود به استقلال بیاورد و یک دستیار ایرانی نیز از سوی باشگاه در کنار او قرار خواهد گرفت. حالا باید دید استقلال با سبک هجومی و پرتغالی سرمربی جدید چه عملکردی را خواهد داشت و در حالیکه هوادارانش انتظار تکرار قهرمانی را دارند، چه نتایجی کسب می‌کند.

مسئولان باشگاه استقلال اکنون که خیالشان بابت انتخاب سرمربی تیم راحت شده قصد دارند طی روزهای پیش رو و تا آخر این هفته، کارت مدید قرارداد بازیکنانی که آزاد هستند را آغاز کنند. در این خصوص با همه این افراد به صورت تلفنی صحبت شده و آن‌ها بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پای مذاکرات حاضر می‌شوند. ضمن اینکه مدیران استقلال قصد دارند یک هافبک و یک مهاجم خارجی را نیز جذب کنند پروسه این ماجرا هم به زودی آغاز می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد یک لژیونر ایرانی نیز به تیم استقلال برای لیگ بیست و دوم اضافه شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: