پایگاه خبری خانه فوتبال:

هومن سیدی متولد 8 آذرماه سال 1359 است. هومن سیدی فرزند دوم خانواده است و 2 برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد.هومن سیدی همسر سابق آزاده صمدی است.هومن سیدی  بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.تصاویر جدید هومن سیدی را ببینید.

عکس لورفته هومن سیدی و سحر دولتشاهی

هومن سیدی

هومن سیدی در پرسپولیس

هومن سیدی

زندگی شخصی هومن سیدی

هومن سیدیهومن سیدی (زاده ۱۳۵۹ در رشت) بازیگر تئاتر و و تلویزیون ایرانی است.پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) شرکت کرد.او پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. وی نخستین فعالیت حرفه‌ای اش را با حضور در فیلم “یک تکه نان” کمال تبریزی تجربه کرد و سپس نقش کوتاهی را در “چهارشنبه‌سوری” اصغر فرهادی ایفا کرد.

ورود هومن سیدی به دنیای هنر 

هومن سیدینخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را با حضور در فیلم «یک تکه نان» کمال تبریزی تجربه کرد و سپس نقش کوتاهی را در «چهارشنبه‌سوری» اصغر فرهادی ایفا کرد. برای بازی در نقش اصلی «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی انتخاب شد و آرش معیریان نیز از او در فیلم «آن که دریا می‌رود» بهره برد. او در تئاتر «همسایه آقا» حسین کیانی هم به ایفای نقش پرداخت. در پرونده وی بازی در سریال راه بی‌پایان ساخته همایون اسعدیان و تله‌فیلم «سایاب» محمدعلی سجادی بوده است. او در سریال راه بی پایان و سی امین روز با همسرش آزاده صمدی همبازی بود. از کارهای دیگر او بازی در سریال تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله‌فیلم، قصه داوود و قمری ساخته آیدا پناهنده می‌توان نام برد.

طلاق هومن سیدی و آزاده صمدی 

هومن سیدی

هومن سیدیخیلی از مخاطبان تلویزیون آزاده صمدی و هومن سیدی را با سریال پرطرفدار “راه بی پایان” شناختند. آنها با وجود اینکه پیش از آن سریال هم نقش آفرینی هایی داشتند اما با پخش این سریال بود بر سر زبان ها افتادند.

جدای از داستان سریال و ویژگی هایی که نقش این دو داشت خبر ازدواج آنها نیز دلیل دیگری برای این مطرح شدن بود. صمدی وسیدی در این سالها همکاری های مشترک زیادی با هم داشتند. آزاده در سال ۹۱ در فیلم همسرش “آفریقا” بازی کرد و با اینکه این فیلم اولین تجربه رسمی سیدی در زمینه کارگردانی بود خیلی مورد توجه قرار گرفت. البته صمدی در دومین تجربه کارگردانی سیدی، “سیزده” هم نقش آفرینی کرد و نقشی به مراتب تاثیرگذار تر از “آفریقا” داشت.

هومن سیدی و آزاده صمدی همین چند روز پیش مراسم افتتاحیه فیلم سیزده در سینما بودند و این دو هنرمند در آنجا حضور داشتند ولی خبری از کنار هم بودن انها نبود هر کدام به صورت جدا با بازیگران عکس یادگاری می گرفتند که این اعلام هومن سیدی دال بر موضوع جدایی انها بوده است.

ازدواج مجدد هومن سیدی

هومن سیدی

هومن سیدی

هومن سیدیهومن سیدی چند سال بعد از جدایی خود مجدد ازدواج کرده بود اما این خبر را رسانه ای نکرده بود و بعد از به دنیا آمدن فرزند دخترش به نام نیل این خبر را رسانه ای کرد و به هواداران خود خبر ازدواج ش را داد و عکس همسر جدیدش و دخترش نیل را منتشر نمود.

کارگردانی هومن سیدیهومن سیدیسیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه (از جمله: «۳۵ متری سطح آب» و «دندان آبی» که بخاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد) اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت. شهاب حسینی یکی بازیگران این فیلم است که تنها ده کلمه دیالوگ می‌گوید و در تمام مدت فیلم سکوت اختیار کرده است. جواد عزتی دیگر بازیگر این اثر که بار کمیک فیلم را به دوش می‌کشد اما، نقش پر دیالوگی را ایفا می‌کند. منتقدان سینمای ایران «آفریقا» را در زمرهٔ اثار سینمای نوآر ایران برشمرده‌اند. همچنین بسیاری هومن سیدی را ادامه دهنده سبک اصغر فرهادی می‌دانند.

او هم چنین کارگردان نمایش تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بوده است.

فیلم های سینمایی هومن سیدی

*  اعترافات خطرناک ذهن من (۱۳۹۳)

*  سیزده (۱۳۹۲)

*  خط ویژه (۱۳۹۲)

*  آفریقا ۱۳۸۹

*  آنکه دریا می‌رود (۱۳۸۵)

*  پابرهنه در بهشت (۱۳۸۴)

*  چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴)

*   یک تکه نان (۱۳۸۳)

فیلم های تلویزیونی هومن سیدی

هومن سیدی*  قصه داوود و قمری

*  سایاب

*  اگر باران ببارد

مجموعه‌های تلویزیونی هومن سیدی 

*  راه بی پایان(همایون اسعدیان)

*  سی امین روز(جواد افشار)

*  تا ثریا(سیروس مقدم)

*  مهرآباد(۱۳۹۲)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: