پایگاه خبری خانه فوتبال:

افزایش حقوق بازنشستگان هنوز دچار حاشیه است.حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی ندارد.صحبت های جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شده است. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

 

واریزی ‌میلیونی به حقوق آبان بازنشستگان

بازنشستگان صندوق نفت می‌گویند: هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز یکشنبه (۸ آبان) در نشست هفتگی خود پرداخت مبلغ یک‌میلیون و پانصد هزار تومان به بازنشستگان صنعت نفت به  مناسبت اعیاد ربیع را تصویب کرد.

به گفته‌ی آن‌ها، این پرداخت تا قبل از پایان آبان ماه انجام خواهد شد.

در عین حال، مابه‌التفاوت نفت کارت نیز در حال بررسی مقرراتی و محاسبات مالی است و پس از تامین منابع از سوی کارفرما پرداخت خواهد شد./ایلنا

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

 رسیدگی به جزئیات لیاحه متناسب سازی حقوق کرکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دردستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت. وکلای ملت در این جلسه با ردیف 2 لایحه مذکور موافقت کردند.

در ردیف 2 این لایحه آمده است:

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، مبلغ نه میلیون (000ر000ر9) ریال افزایش می‌یابد.

تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیرمیزان ریالی افزایش مذکور در بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

2-2- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء 1-2 این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد(5%) نسبت به حکم حقوقی شهریور 1401 افزایش می‌یابد./تسنیم

افزایش حقوق بازنشستگان 1 میلیون و ۱۰۰ هزارتومان شد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه دولت در خصوص افزایش حقوق، گفت: این لایحه مربوط به افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشکری است و درکمیسیون بودجه مجلس بررسی شده و به تصویب می‌رسد و بر اساس برآوردها، اجرای آن به ۵۵ همت اعتبار نیاز دارد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز پنجشنبه، پنجم آبان ماه در سومین همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات آذربایجان شرقی که با حضور امامان جمعه و فرمانداران سراسر استان در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در این لایحه ۲۰ درصد حداقل‌ها افزایش می‌یابد که این افزایش برای شاغلان مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای بازنشستگان مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. در صورت تصویب افزایش پنج درصد تناسب سازی حقوق‌ها نیز ۵۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان افزوده می‌شود.

 وی با بیان این‌که افزایش ۳۰ درصدی حقوق در کمیته امداد درن ظر گرفته شده است‌، اظهار کرد: کل بودجه عمومی دولت مبلغ ۱۴۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) است و اعتبارات تبصره ۱۴ که در بودجه می‌آید در اعتبار سرجمع بودجه حساب نمی‌شود و قانون جداگانه‌ای دارد.

وی ادامه داد: مبلغ ۶۳۰ همت در این تبصره پول داریم که حدود ۴۰۰ همت آن مربوط به یارانه گندم، یارانه دارو، یارانه نقدی(۲۵۰ همت) و ... است و برای افزایش حقوق در لایحه دولت نیز به ۵۵ همت اعتبار لازم داریم که معادل یک پنجم یارانه نقدی است.

میرتاج‌الدینی گفت: باقی تبصره ۱۴ مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و بیمه سلامت است. تمامی این اقدامات در هر زیر شاخه‌ای، تلاش برای رضایتمندی مردم بوده تا بتوانیم مقداری از سختی‌های مردم را کاهش دهیم و به آن‌ها در تامین معیشت خود کمک کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی در معرض سخت ترین حملات ناجوانمردانه امپراطوری رسانه‌ای جهانی قرار دارد، افزود: کسی درباره خوبی‌ها و دستاوردهای نظام چیزی نمی‌گوید و اکنون جنگ شناختی علیه کشور راه انداخته‌اند که ابزار آن رسانه‌های جهانی، فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و محور آن تحریف واقعیت‌ها، دروغ پردازی، شایعات است.

وی با بیان این‌که دروغ پراکنی و تحریف واقعیت‌ها بستر سازی برای فتنه است، ادامه داد: در چنین وضعیتی ما باید پرچم روشنگری را به جامعه بیاوریم.

وی ادامه با بیان هنوز جایگاه هم شان با فریضه زکات در میان کشورهای اسلامی برقرار نشده است، افزود: از ۷۰ کشور اسلامی فقط تعداد محدودی چون ایران، یمن، عربستان، سودان و ... جایگاهی برای زکات دارند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سالانه به طور متوسط حدود شش میلیون تن تولید گندم داریم که برآورد کمیته زکات این است که می‌توان ۱۰ هزار میلیارد تومان زکات از طریق غلات دریافت شود اما فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور دریافت می‌شود که تنها ۱۰ درصد از آن مربوط به گندم است.

وی تاکید کرد: عدم برنامه‌ریزی جدی در حوزه زکات در دولت‌های قبلی باعث چنین عقب ماندگی شده و حتی قانون زکات که ۱۸ آبان ماه سال ۹۰ در مجلس به تصویب رسیده اما تا به حال آیین نامه آن تصویب نشده است. البته شورای زکات به تازگی شروع به بررسی آن کرده است.

وی افزود: زکات عامل رشد معنوی انسان‌ها و دل‌های پاک انسان‌ها بوده و عامل رشد اقتصادی نیز است. در کتب اقتصادی، زکات یکی از منابع اقتصادی نظام اسلامی است و اگر این فریضه به خوبی تبیین شود و برنامه‌های تشویقی برای آن داشته باشیم، مودیان زکات از رضایت درونی برخوردار خواهند بود و انفاق در جامعه رشد چندین برابری می‌یابد.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که میانگین رشد اقتصادی بخش کشاورزی برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد است، ادامه داد: این امر نشان‌ می‌دهد که کشاورزی کشور، بستر خوبی برای رشد دارد./ایسنا

 

کارت اعتباری بازنشستگان در راه است؟

مدیرکل فرهنگی واجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طرحهایی از جمله طرح یاری جهت افزایش قدرت خرید بازنشستگان با حفظ منزلت بازنشستگان اجرا شده است.

محمود مرتضایی فرد در هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تگریم بازنشستگان و در آیین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی که در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد: در این دوسال اخیر همایش به صورت مجازی برگزار شد و به همین سبب حال و هوای امروز را شاهد نبودیم.

مدیرکل فرهنگی واجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به همایش پیاده روی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در این پیاده روی که به صورت سراسری در سطح کشور برگزار شد و جوایزی به بازنشستگان اهدا شد.

مرتضایی فرد با اشاره به به مسئولیت اجتماعی این صندوق اشاره کرد و عنوان کرد: در این صندوق این مسئله به یک اصل اساسی تبدیل شده و همه مدیران و معاونین بخشی از انرژی خود را در این مسیر هدایت می کنند و علاوه بر پرداخت حقوق به مسئولیت اجتماعی خود نیز توجه می کنند.

مدیرکل فرهنگی واجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به طرح‌های حمایتی این صندوق اشاره کرد و گفت: طرحهایی از جمله طرح یاری جهت افزایش قدرت خرید بازنشستگان با حفظ منزلت بازنشستگان اجرا شده که در این طرح مبلغی در حقوق بازنشستگان شارژ شده و آنها می توانند با مراجعه به فروشگاه های مورد نظر کالاهای مورد نیاز خودر را به صورت تخفیفی و اقساطی خریداری کنند.

منبع: فارس

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: